  • 171. Data: 2011-03-22 21:43:16
    Temat: Re: Telefon jako wifi hotspot?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> wrote in message
    news:1rrwa6t8mnkbn.1vupx73jtim12.dlg@40tude.net...
> [...]
    07-6452_7-32329274.html

    > Pożyczenie jest za drogie, poszukaj czegoś tańszego.
    >
    > BP, NMSP.

    Znowu bezmyślnie ujadasz jak kundel przy nodze...
    Przemyślałeś już sobie argument o wartości minuty rozmowy?
    Może na to skieruj całą parę z tych kilku działających komórek
    mózgowych jakie Ci jeszcze zostało...

  • 172. Data: 2011-03-22 21:54:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przembo" <x...@x...xx> wrote in message

    > Tak sobie czytam i mam jedno pytanie do Ciebie jako statystycznego
    > użytkownika któremu udało się wmówić jakąś bzdurę.
    > Czy nie uważasz że plan taryfowy powinien być uzależniony od limitu GB?

    A nie jest? Inaczej płacisz za 2GB, inaczej za 3GB a inaczej za 5GB.
    Pomyśl sobie tak, że są stawki na smartfony i modemy, i od nich
    są zrobione dyskonty aby klient słabszych urządzeń, tych bez 3G
    lub dużego wygodnego ekranu miał większą motywację aby
    wziąć usługę.

    > To że GPRS nie obciąży łącza jak HSPA+ to logiczne,

    Więc można mu dać te same 2GB za mniejszą cenę?? :-))

    > ale przy 21Mb/s sieć żyje, a przeważnie limit jest na 3,6-7,2Mb/s lub
    > 1-2Mb/s w przypadku P4 i nie ma problemu.

    Co to znaczy "nie ma problemu"? Sądzisz że sieć obsługuje tylko
    jednego użytkownika? Jaka jest przepustowość typowego BTSa?
    Przecież to się wszystko nieźle mnoży...

    > U nas nie ma uzależnienia od tego jak wykorzystujemy łącze i to działa,

    Może dlatego że macie mniejsze zapotrzebowanie na dane?
    Młodszy rynek? Mniej słuchawek 3G z Androidem lub WM na rynku?
    Nie wiem jakie są powody takiej a nie innej taryfikacji...
    Czy to ma jakieś znaczenie? Jest jak jest - o faktach nie ma sensu
    dyskutować.

    > nawet nie wyobrażam sobie jakbym miał płacić dodatkowo
    > za to że mam starego smartfona skoro tyle lat takiej potrzeby nie było.

    Jeszcze parę lat temu AT&T miał plany gdzie płaciłeś $40 za
    nielimitowany internet. Ale się skończyły. Pewnie ilość słuchawek
    wzrosła tak bardzo że zaczęto ograniczać ilość danych... i wprowadzono
    limity. Nie znam kulisów sprawy.

    > W PL można starter kupić w kiosku, a nawet w przysłowiowym warzywniaku...
    > też bym się zdziwił jakbym miał podpisać umowę - co prawda rejestrowałem
    > kartę, ale to było dobrowolne. U nas za tzw. "regulamin usłu
    > telekomunikacyjnych" można by uznać prawo telekomunikacyjne, zabrania się
    > używania karty niezgodnie z prawem i tyle, operatorowi tłumaczyć się nie
    > trzeba jeśli się tego samemu nie chce.

    Tu też się nie trzeba tłumaczyć. Umowa jest aby był paragraf aby
    przestać świadczyć usługi klientowi który nie gra zgodnie z regułami gry.

    > W PL wiele rzeczy może i jest postawionych na głowie, ale cieszę się że tu
    > mamy trochę normalności, płaci się za GB, można kupić plan gdzie GB w nocy
    > będą free, można kupić prepaid gdzie 6GB jest za 35zł i to operator się
    > stara by sieć dała radę, a nie wmawia użyszkodnikowi że zapycha łącza...

    Oby Ci się ta sielanka nie skończyła kiedyś.
    A jak jest w krajach lepiej rozwiniętych, gdzie więcej ludzi stać na
    smartfony? Anglia, Francja, Niemcy, Szwajcaria? Też masz taką taryfę?

  • 173. Data: 2011-03-22 21:58:24
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 22 Mar 2011 16:43:16 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > Przemyślałeś już sobie argument o wartości minuty rozmowy?
    > Może na to skieruj całą parę z tych kilku działających komórek

    Nie jest to tematem TEJ części wątku, żłobie.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 174. Data: 2011-03-22 22:01:55
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 22 Mar 2011 16:54:23 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Oby Ci się ta sielanka nie skończyła kiedyś.
    > A jak jest w krajach lepiej rozwiniętych, gdzie więcej ludzi stać na
    > smartfony? Anglia, Francja, Niemcy, Szwajcaria? Też masz taką taryfę?

    Ba, w Europie są nawet taryfy z międzynarodowym roamingiem danych.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 175. Data: 2011-03-22 22:08:15
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Pszemol* w wiadomości news:imak66.bs8.0@poczta.onet.pl napisał(a):
    > Więc można mu dać te same 2GB za mniejszą cenę?? :-))

    Po stawkach jakie podałeś to raczej w HSDPA czy HSPA+ daje się wyższą :-)

    > Co to znaczy "nie ma problemu"? Sądzisz że sieć obsługuje tylko
    > jednego użytkownika? Jaka jest przepustowość typowego BTSa?
    > Przecież to się wszystko nieźle mnoży...

    Może inaczej, problem jest, ale to operatorzy sieci się spinają by
    użytkownicy tego nie odczuwali.
    A przepustowość? Możesz wygooglać ile kanałów zajmuje jeden przekaźnik
    (trzeba uzwględnić osobno 2G i 3G).

> [...]
    > nielimitowany internet. Ale się skończyły. Pewnie ilość słuchawek
    > wzrosła tak bardzo że zaczęto ograniczać ilość danych... i wprowadzono

    Nagły przyrost końcówek na pewno odegrał tu rolę.

    > Oby Ci się ta sielanka nie skończyła kiedyś.

    Zobaczymy co przyniesie przyszłość.

    > A jak jest w krajach lepiej rozwiniętych, gdzie więcej ludzi stać na
    > smartfony? Anglia, Francja, Niemcy, Szwajcaria? Też masz taką taryfę?

    Jak tam jest nawet nie wiem, bardziej mnie interesuje to z czego przychodzi
    mi czasem korzystać.

    Pozdr

  • 176. Data: 2011-03-22 22:08:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Mar 2011 16:54:23 -0500, Pszemol wrote:

> [...]
    >są zrobione dyskonty aby klient słabszych urządzeń, tych bez 3G
    >lub dużego wygodnego ekranu miał większą motywację aby

    Cos w tym jest .. ale co potem ? wywale ten telefon, podlacze
    smartfona, a oni mi rachuneczek ? "Dear Sir, stwierdzilismy ze uzywa
    pan superfona, tymczasem nasz Duperplan jest tylko na duperfony"

> [...]
    >nielimitowany internet. Ale się skończyły. Pewnie ilość słuchawek
    >wzrosła tak bardzo że zaczęto ograniczać ilość danych... i wprowadzono

    coz chcesz - juz kiedys mowili ze najtansza "elektroniczna niania" to
    kupic sobie drugi telefon - przeciez w sieci rozmowy bezplatne, to
    mozna wlaczyc na stale za 10$ miesiecznie :-)

    >Tu też się nie trzeba tłumaczyć. Umowa jest aby był paragraf aby
    >przestać świadczyć usługi klientowi który nie gra zgodnie z regułami gry.

    Nawet do tego startera z warzywniaka jest stosowna umowa (nie
    podpisywana) i regulamin. Nie zgadzasz sie - nie uzywasz, uzywasz -
    zgadzasz sie.

    J.

  • 177. Data: 2011-03-22 22:26:36
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Pszemol* w wiadomości news:imajnc.89g.0@poczta.onet.pl napisał(a):
    > No to jest całkiem dobrze... Nie wiem czemu dwu kolegów z biura w Polsce
    > rzuciło się tu na sklepy w lecie ubiegłego roku aby kupić na delegacji w
    > USA iPhone 4 i byli wielce rozczarowani że nie mogli go kupić bez
    > kontraktu, bo podobno w Polsce był strasznie, strasznie drogi... Chcieli
    > nawet na Ebayu kupować za $550-600 dolarów. Coś się zmieniło od sierpnia
    > 2010 ?

    Dziś na allegro nówka bez smoka z polskiej dystrybucji od 1500zł,
    "najfajniejsza cena" w Orange to 2599zł + 23%Vat. Z tej strony potwornie
    drogo, ale w taryfach biznes (AFAIR 114/mc) cena max 599+Vat jak już
    wspominałem. Zależy z której strony się patrzy, ot co.

    Dla klientów indywidualnych iPhone 4 dalej jest w cenie zaporowej, ja tylko
    podałem przykład, że można go kupić w normalnej cenie - a wbrew pozorom
    sporo osób wydaje miesięcznie około 100zł "na telefon" co otwiera nam drzwi
    do tańszego sprzętu.

    Pozdr

  • 178. Data: 2011-03-22 22:48:06
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 22 Mar 2011 23:26:36 +0100, Przembo napisał(a):

> [...]
    > drogo, ale w taryfach biznes (AFAIR 114/mc) cena max 599+Vat jak już
    > wspominałem. Zależy z której strony się patrzy, ot co.

    Po prostu koledzy azbestowego klauna są równie inteligentni jak on i nie
    zauważyli, że od czasu pierwszego gejfona model sprzedaży się nieco
    zmienił. Wtedy można było kupić telefon w AppStore i nie podpisywać umowy.
    Tzn zobowiązać się do podpisania i nie podpisać, azbestowy Przemuś
    powiedziałby, że to takie polaczkowe... (i wciąż się koleguje z kimś kto
    się tak zachowuje).
    Przy 3G już się zmieniło, trzeba było podpisać umowę od razu. Inteligentni
    ludzie zauważyli, koledzy Przemusia niestety nie, jaki peszek.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "kazdy fotograf ci powie ze przedmioty na jasnym tle wychodza zawsze na

  • 179. Data: 2011-03-22 23:21:30
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-03-22 22:16, Pszemol pisze:

> [...]
    > specyfikacji tego telefonu - czy to aż tak stary rzęch jest?
    > Ma to WM6 z tego co widzę, powinno zadziałać?

    Powiem szczerze, że nie wiem, jeśli wykryje Twoją kartę wifi to na bank
    zadziała

    Nie wiem jak z angielskim u ciebie:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=377
    047

    Ja bez problemu podłączyłem do tej sieci wifi, która chyba jest
    konfigurowana jako ad-hoc, ale mogę się tu mylić bo to ponad pół roku
    temu było, dwa laptopy, jeden na xp, drugi z vistą. Prędkość miałem
    niestety tylko edge (m650 nie ma umts), ale działało równolegle na
    obydwu komputerach.

  • 180. Data: 2011-03-23 11:31:31
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Ale kiedy zablokowałem swojemu ajfonikowi na routerze WiFi uporczywe
    > łączenie się z pewnym IP-kiem, to malutki se radio odpalił i pewnie
    > informacje o pogodzie wymieniał z Cupertino :-)

    To powinieneś go wtedy załatwić uściskiem śmierci - palców chyba by nie
    urwał :-P?

    Przemek