  • 1. Data: 2012-10-24 01:26:35
    Temat: Technologia odświeżania: 50 Hz
    Od: Animka <a...@w...pl>

    Czy w telewizorach technologia odświeżania: 50 Hz to normalne?
    Myślałam, że powinno być tak jak w monitorach.
    http://www.euro.com.pl/telewizory-led-lcd-plazmowe/s
    amsung-ue32eh5000.bhtml

    --
    animka

  • 2. Data: 2012-10-24 08:38:29
    Temat: Re: Technologia odświeżania: 50 Hz
    Od: Robson <r...@...pl>

    On 2012-10-24 01:26, Animka wrote:
    > Czy w telewizorach technologia odświeżania: 50 Hz to normalne?
    > Myślałam, że powinno być tak jak w monitorach.
    > http://www.euro.com.pl/telewizory-led-lcd-plazmowe/s
    amsung-ue32eh5000.bhtml

    Wcześnij były telewizory niż monitory komputerowe. Poczytaj sobie,
    najlepiej ze zrozumieniem, o standardzie telewizyjnym PAL, zobaczysz
    dlaczego częstptliwość wyświetlania obrazu jest wielogrotnoscią 50Hz.

  • 3. Data: 2012-10-25 17:07:31
    Od: "Kamil" <n...@g...com>

    Użytkownik "Robson" napisał:

    > Poczytaj... o standardzie telewizyjnym PAL ...

    > dlaczego częstptliwość wyświetlania obrazu jest wielogrotnoscią 50Hz.

    Co ma wspólnego PAL z częstotliwością odchylania pionowego? Wpierw sam
    poczytaj i poducz się zanim zaczniesz uczyć innych.

    Pzdr

  • 4. Data: 2012-10-25 21:05:20
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy w telewizorach technologia odświeżania: 50 Hz to normalne?
    Czasami spotka się 60Hz (USA na przykład).

    > Myślałam, że powinno być tak jak w monitorach.

    A jak jest w monitorach?
    Współczesny TV w zasadzie w budowie jest jak monitor, tylko ma dołożoną
    głowicę i trochę funkcji dodatkowych. :-)

  • 5. Data: 2012-10-30 09:10:35
    Od: Robson <r...@...pl>

    On 2012-10-25 17:07, Kamil wrote:

    > Co ma wspólnego PAL z częstotliwością odchylania pionowego? Wpierw sam
    > poczytaj i poducz się zanim zaczniesz uczyć innych.

    To ma wspólnego, że standardem dla PAL jest odchylanie 50Hz, a NYSC
    60Hz. Dlatego telewizory mają 50, 100, 200, 400Hz. Zanim zaczniesz komuś
    nieuctwo zarzucać, sam się dokształć.

  • 6. Data: 2012-10-30 10:41:16
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Dzień dobry

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > To ma wspólnego, że standardem dla PAL jest odchylanie 50Hz, a NYSC
    > 60Hz. Dlatego telewizory mają 50, 100, 200, 400Hz. Zanim zaczniesz
    > komuś nieuctwo zarzucać, sam się dokształć.
    [...]

    Przykro mi, ale piszesz, łagodnie mówiąc, nieprawdę. Standard
    kodowania sygnałów TV analogowej (NTSC, SECAM, PAL) ma się _nijak_ do
    standardu telewizyjnego (G, B, H, K, D, M, A, E).
    Dla przykładu: częstotliwość linii 15625 Hz, częstoltiwość pola 50 Hz,
    liczba linii obrazu 625 przynależy do standardów TV analogowej K i G,
    które zezwalają na systemy kodowania SECAM i PAL.
    Częstotliwość linii 15750 Hz, częstotliwość pola 59,94 Hz, liczba
    linii obrazu 525 przynależy do standardu TV M, który dopuszcza system
    kodowania NTSC.

    Standard TV analogowej to pojęcie nadrzędne w stosunku do systemu
    kodowania sygnałów!

    Zalecana lektura:
    1. Tadeusz Masewicz, "Telewizja dla praktyków".
    2. Adam Fiok, Marek Rusin, "Podstawy telewizji".

    Krzysztof Kucharski

  • 7. Data: 2012-10-30 10:55:32
    Od: Robson <r...@...pl>

    Co jest nieprawdą w stwierdzeniu, że czestotliwość 50Hz i wielokrotności
    to normalne w naszym kraju?

  • 8. Data: 2012-10-30 16:09:16
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 30.10.2012 10:55, Robson pisze:
    > Co jest nieprawdą w stwierdzeniu, że czestotliwość 50Hz i wielokrotności
    > to normalne w naszym kraju?

    Skąd Ci przyszło do głowy że ktoś w tym wątku twierdzi że w/w jest
    nieprawdą?

    p. m.

  • 9. Data: 2012-10-30 20:09:07
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-10-30 09:10, Robson pisze:
    > Dlatego telewizory mają 50, 100, 200, 400Hz.

    Czy to zależy od wielkości telewizora, czy o coś innego chodzi?

    --
    animka