  • 11. Data: 2014-02-12 00:50:03
    Temat: Re: Technilogia Stealth i iskra
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 11 lutego 2014 23:55:51 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > :P
    >
    > Może kiedyś (niekoniecznie przy okazji mandatu) dotknie Cię "ręka
    >
    > niesprawiedliwości prawnej" i dzięki temu zrozumiesz w czym problem.
    >
    > Albo nie zrozumiesz, bo przecież to TY będziesz poszkodowany,
    >
    > a wtedy to już (będzie) zupełnie inna sprawa :>
    >

    > pzdr, Gotfryd

    ja pierdole jaki pouczający ton. KS zniesiony a więzień też dla ludzi jak mawiał
    Balcerek.

  • 12. Data: 2014-02-12 01:02:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 11 Feb 2014 03:17:13 -0800 (PST), k...@g...com
    napisał(a):

    > Od`razu napisz że policjanci sami pokrętłem wprowadzają prędkość jaką pokazują
    złapanemu.

    Iskra rejestruje zawsze najszybszy odebrany sygnał (o najwyższej
    częstotliwości dudnienia z sygnałem źródłowym).
    Tym różni się od w zasadzie wszystkich innych radarów drogowych, które
    rejestrują sygnał najmocniejszy.
    Jest to własność tego radaru, jak najbardziej opisana w instrukcji obsługi
    i w danych technicznych.

    Dzięki temu teorerycznie nadaje się do np. mierzenia prędkości
    motocykliście który wyprzedza ciężarówkę.

    Tyle że właśnie efektem ubocznym takiej konstrukcji jest to, że zmierzona
    zostanie prędkość czegokolwiek - np. podwójnego echa radarowego, albo echa
    ruchomych części pojazdu poruszających się chwilowo szybciej niż sam
    pojazd, albo echa szybszego pojazdu będącego jeszcze całkiem daleko.
    A radar już nie mówi co zmierzył, podaje tylko prędkość.

    Pooglądałem sobie kiedyś policjanta który męczył się z tym sprzętem.
    Tyle że policjant był na tyle uczciwy że zatrzymywał tylko jak na oko było
    widać że kierowca jedzie szybko, i radar akurat też pokazał szybko.
    Tych którzy jechali powoli, nie zatrzymywał nawet jak radat pokazywał
    prędkości znacznie przekraczające dozwolone.

    Gorzej że ten sam radar używany jest też w fotoradarach, które już tak
    uczciwe nie są.

  • 13. Data: 2014-02-12 01:30:49
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 12.02.2014 01:02, Tomasz Pyra pisze:
    > Iskra rejestruje zawsze najszybszy odebrany sygnał (o najwyższej
    > częstotliwości dudnienia z sygnałem źródłowym).

    Bzdura. W dużym uproszczeniu rejestruje najszybszy sygnał którego pasmo
    ma co najmniej kilka promili całego odebranego pasma (nie pamiętam teraz
    ile to promili dokładnie ale widziałem zapis matematyczny algorytmu i
    było to mniej niż 10). W każdym razie prawdziwe twierdzenie brzmi Iskra
    rejestruje prędkość najszybszego, pierwszego lub największego. Problem
    polega na tym, że to co zmierzy zależy od wielu czynników, których
    prawie nigdy nie da się ocenić na oko, przez co nie wiemy co tak
    naprawdę co zmierzyła, choć możemy próbować zgadywać.

    > Tym różni się od w zasadzie wszystkich innych radarów drogowych, które
    > rejestrują sygnał najmocniejszy.

    Też bzdura. Różni się kilkoma rzeczami, a jej największą wadą jest zbyt
    duża czułość. Dodatkowo np. jest bardzo podatna na zakłócenia pola,
    nieodporna kompletnie na kondensację wilgoci etc.

    > Dzięki temu teorerycznie nadaje się do np. mierzenia prędkości
    > motocykliście który wyprzedza ciężarówkę.

    Nie prawda. W takiej sytuacji zawsze zmierzy prędkość ciężarówki. Jeśli
    natomiast dwa identyczne auta będą jechały obok siebie zmierzy prędkość
    szybszego. Problem tu polega na tym, że przy podobnych gabarytowo autach
    z powodu ich kształtu różna może być siła odbitego sygnału od nich na
    tyle, że zmierzy w tym momencie tego wolniejszego. To oczywiście działa
    na korzyść kierowcy, ale w powyższym założyłem, że 500m dalej nie ma
    szybciej jadącej od tych osobówek ciężarówki lub innej jadącej w
    przeciwnym kierunku w momencie pomiaru w konfiguracji pozwalającej na
    wielokrotne odbicie sygnału. Iskra to znakomity miernik w warunkach
    laboratoryjnych, w ruchu drogowym to bubel.

    > Pooglądałem sobie kiedyś policjanta który męczył się z tym sprzętem.
    > Tyle że policjant był na tyle uczciwy że zatrzymywał tylko jak na oko było
    > widać że kierowca jedzie szybko

    Nadal jednak mimo, że szybko mogli jechać wolniej niż pokazała Iskra.

    > Gorzej że ten sam radar używany jest też w fotoradarach, które już tak
    > uczciwe nie są.

    Tylko w niektórych SM jako Iskra-Video, ale tu o ile robi seryjne
    zdjęcia problemu nie ma, bo można to zweryfikować.

    --
    anacron
    aba/

  • 14. Data: 2014-02-12 01:38:45
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 11.02.2014 12:17, k...@g...com pisze:
    > Od`razu napisz że policjanci sami pokrętłem wprowadzają prędkość jaką pokazują
    złapanemu.

    Kogutek wiesz czym się różnimy? Tobie się coś wydaje, a ja bawiłem się
    tym gównem kilkaset godzin już. Przypomnę, mam sprawną zalegalizowaną
    jeszcze Iskrę-1 na własność. Pomijam to, że Policjanci to w większości
    ignoranci i w dupie mają prawa fizyki i zasadę działania radaru. Ważny
    jest tylko wynik. Aby zmierzyć długość ołówka należy mieć jakieś
    podstawy, chociażby należy wiedzieć, że liniał musi leżeć dokładnie
    równolegle do ołówka. Pomiar prędkości radarem iskra-1 to nie "pstryk i
    jest wynik", tylko aby był w 100% poprawny trzeba spełnić szereg
    warunków, w których istnieniu jeszcze niedawno żaden policjant nie miał
    zielonego pojęcia, a i teraz gdy już wiedzą większość z nich nadal ma to
    w dupie. Nadmienię tylko jeszcze, że w większości ulubionych miejsc
    misiów i/lub przy obecnym natężeniu ruchu na drogach praktycznie
    wszystkich nie da się spełnić.

    --
    anacron
    aba/

  • 15. Data: 2014-02-12 02:12:35
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 12 lutego 2014 01:38:45 UTC+1 użytkownik anacron napisał:

> [...]
    >
    > w dupie. Nadmienię tylko jeszcze, że w większości ulubionych miejsc
    >
    > misiów i/lub przy obecnym natężeniu ruchu na drogach praktycznie

    W dalszym ciągu twierdzę że pojedynczy sukces bije Ci na dekiel. Nie chcę być
    wizjonerem ale jak znam życie to Cie upierdolą zgodnie z przepisami. Trafią taki
    moment. Wcale Cie nie muszą za prędkość przeczołgać. Złapią na byle gównie i skończy
    się pouczeniem po trzydzieści minut trwającej kontroli. I co im zrobisz?