  • 1. Data: 2009-04-03 18:39:35
    Temat: Tanie podczerwone diody laserowe
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Czy można kupić diody laserowe IR o mocy do 100mW?
    Szukam takich diód, by ich punkt światła z odległości 10m był nie
    większy 5mm średnicy.
    Max 100zł za sztukę.

    zyga

  • 2. Data: 2009-04-03 18:49:12
    Temat: Re: Tanie podczerwone diody laserowe
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    http://www.roithner-laser.com/LED_HP_single_chip.htm

    > Szukam takich diód, by ich punkt światła z odległości 10m był nie
    > większy 5mm średnicy.

    To już zależy od optyki.

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2009-04-03 18:50:02
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    http://www.roithner-laser.com/HP-laserdiodes.htm

    > Szukam takich diód, by ich punkt światła z odległości 10m był nie
    > większy 5mm średnicy.

    To już zależy od optyki.

    --
    Filip.

  • 4. Data: 2009-04-03 20:57:32
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > Czy można kupić diody laserowe IR o mocy do 100mW?
    > Szukam takich diód, by ich punkt światła z odległości 10m był nie
    > większy 5mm średnicy.
    > Max 100zł za sztukę.

    100mW to juz duzo i potencjalnie niezdrowo (klasa 3a), boli w oczy. Jaka
    dlugosc fali potrzebujesz? Sprawdz u Roithnera w Austrii. Maja diody
    laserowe IR w cenie od 9 do 14500EUR. Optyki kosztuja od 1EUR w gore.
    Co rozumiesz przed punkt swiatla? 50% mocy, 80% mocy czy ile?
    Po co ci to?

    Waldek

    PS
    tu cennik:
    http://www.roithner-laser.com/All_Datasheets/Priceli
    sts/roithner-pricelist-c-090225.pdf

  • 5. Data: 2009-04-03 22:18:10
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    Waldemar Krzok wrote:

> [...]
    > laserowe IR w cenie od 9 do 14500EUR. Optyki kosztuja od 1EUR w gore.
    > Co rozumiesz przed punkt swiatla? 50% mocy, 80% mocy czy ile?

    To od razu Ci powiem, że te najtańsze od Roithnera niestety mają sporą
    plamkę - i do tego same centrum jest widoczne gołym okiem...

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 6. Data: 2009-04-03 22:29:10
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Arkadiusz Dymek pisze:

    > To od razu Ci powiem, że te najtańsze od Roithnera niestety mają sporą
    > plamkę - i do tego same centrum jest widoczne gołym okiem...

    Żadna dioda nie będzie miała ładnej plamki, bo to wynika z ich budowy -
    ale od czego jest optyka.

    --
    Filip.

  • 7. Data: 2009-04-03 23:39:37
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    Filip Ozimek wrote:

    > Żadna dioda nie będzie miała ładnej plamki, bo to wynika z ich
    > budowy - ale od czego jest optyka.

    Tzn mówię juz o takich niby gotowych modułach.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 8. Data: 2009-04-04 11:37:28
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Arkadiusz Dymek pisze:

    > Tzn mówię juz o takich niby gotowych modułach.

    Na podczerwień? Raczej zapomnij.
    Nie napisałeś też jaka długość fali Cię interesuje...

    Generalnie większość kolorowych dostaniesz w modułach, zielone i
    czerwone lasery są dość łatwo dostępne.

    Polecam ebay...

    http://tinyurl.com/c57r5p
    http://tinyurl.com/cu8una

    itd..

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 9. Data: 2009-04-04 12:04:17
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > 100mW to juz duzo i potencjalnie niezdrowo (klasa 3a), boli w oczy. Jaka

    Napisałem do 100mW. Doczytałem wystarczy 20mW.
    Nie będę nikomu świecił w oczy.

> [...]
    > laserowe IR w cenie od 9 do 14500EUR. Optyki kosztuja od 1EUR w gore.
    > Co rozumiesz przed punkt swiatla? 50% mocy, 80% mocy czy ile?

    wii nintendo infrared interactive whiteboard

    zyga

  • 10. Data: 2009-04-04 12:25:07
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > Napisałem do 100mW. Doczytałem wystarczy 20mW.
    > Nie będę nikomu świecił w oczy.

    > wii nintendo infrared interactive whiteboard

    no to wystarczy jeszcze mniej. Laser marker tracking robilem na laserach
    2-5mW. Fast tracking (>10kHz) laserami 30-100mW. Jak masz whiteboard to
    nawet mniej. W kazdym razie zajrzyj do katalogu Roithnera. Jak chcesz tylko
    pojedyncze sztuki, to sprawdz ebay, jak ewentualnie produkcje seryjna, to
    raczej Roithner. Jak ci nie zalezy na kompletnej niewidocznosci w
    ciemnosci, to bierz cos kolo 760nm, sa dosc tanie. Im wieksza dlugosc fali,
    tym gorzej dla kamery. Nie wiem co siedzi w nintendo, ale powyzej 900nm
    bedziesz mial problemy z czuloscia kamery.

    Waldek