    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tanie podczerwone diody laserowe
    Date: Sat, 04 Apr 2009 14:25:07 +0200

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > Napisałem do 100mW. Doczytałem wystarczy 20mW.
    > Nie będę nikomu świecił w oczy.

    > wii nintendo infrared interactive whiteboard

    no to wystarczy jeszcze mniej. Laser marker tracking robilem na laserach
    2-5mW. Fast tracking (>10kHz) laserami 30-100mW. Jak masz whiteboard to
    nawet mniej. W kazdym razie zajrzyj do katalogu Roithnera. Jak chcesz tylko
    pojedyncze sztuki, to sprawdz ebay, jak ewentualnie produkcje seryjna, to
    raczej Roithner. Jak ci nie zalezy na kompletnej niewidocznosci w
    ciemnosci, to bierz cos kolo 760nm, sa dosc tanie. Im wieksza dlugosc fali,
    tym gorzej dla kamery. Nie wiem co siedzi w nintendo, ale powyzej 900nm
    bedziesz mial problemy z czuloscia kamery.

    Waldek