  • 31. Data: 2009-04-05 21:20:01
    Temat: Re: Tanie podczerwone diody laserowe
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Marcin Łukasik napisał:

    > Owszem.

    > Fotodioda PIN + soczewka Fresnela. I tyle właściwie.

    Jakiej średnicy? Bo na odległości rzędu 100kM to atmosfera potrafi sporo
    namieszać jeśli chodzi o kierunek rozchodzenia się światła - zatem
    sygnał świetlny jeśli ma być w postaci wiązki o małej zbieźności to musi
    mieć stosownie dużą średnicę... Inaczej będzie notorycznie gubiony.

    --
    Darek

  • 32. Data: 2009-04-05 23:32:37
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Dariusz K. Ładziak pisze:

> [...]
    > sygnał świetlny jeśli ma być w postaci wiązki o małej zbieźności to musi
    > mieć stosownie dużą średnicę... Inaczej będzie notorycznie gubiony.

    Naprawdę nie mogę znaleźć linku, ale było to na dwóch górach, dość
    wysokich, bo parę tys. metrów, więc można liczyć na rzadsze powietrze ;)
    widoczność optyczna była bardzo dobra, na dole niezła "dolina" (na
    odległości 100km ;>).
    Nnawet zmierzyli ile się wiązka światła ugięła...; była noc, więc
    zakłócenia kosmiczne były znikome i generalnie warunki testowe sprzyjające.
    Jaka średnica -- nie wiem, ale raczej nie 10cm, bo z drugiej strony
    widać było niezłą poświatę wokół "czerwonej kropki" po drugiej stronie.

    Swoją drogą szukam kogoś do pracy przy podobnym projekcie ;)
    Ktoś chętny? :)
    (już pytałem na grupie, ale odzew marny)

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 33. Data: 2009-04-05 23:55:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 06 Apr 2009 01:32:37 +0200, Marcin Łukasik wrote:

    >Naprawdę nie mogę znaleźć linku,

    http://modulatedlight.org/Dollars_vesus_Decibels_col
    our.pdf

    >Swoją drogą szukam kogoś do pracy przy podobnym projekcie ;)
    >Ktoś chętny? :)

    Ech, gdyby nie te priorytety ..

    J.

  • 34. Data: 2009-04-06 13:03:26
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    J.F. pisze:

    > Ech, gdyby nie te priorytety ..

    Zająłem się chwilowo innymi projektami, na które potrzebuję ok. 6
    miesięcy, więc jeśli priorytety Ci się za te pół roku zmienią to daj
    znać :-)

    m.