  • 41. Data: 2010-12-04 22:56:24
    Temat: Re: Tanie auto w eksploatacji cd... duże Daewoo :)
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    news:idea01$qgp$1@news.onet.pl...

    > To tylko potwierdza obawy kml, ta osoba nie tyle nie umie jeździć, co nie
    > powinna w ogóle prowadzić auta. Wcisnąć gaz to małpa potrafi i może ta
    > małpa stanowiłaby mniejsze zagrożenie na drodze... Swoją drogą znam pare
    > osób które nie powinny jeździć i większość z nich faktycznie schowała PJ
    > do szuflady, takiego minimum rozsądku tej osobie życze.

    Dokładnie to miałem na myśli. Ja niestety znam osoby, które nie powinny
    jeździć z uwagi na totalny brak talentu czy też wiek a nadal się pchają za
    kółko. Na szczęście coraz mniej. Mam nadzieje, że starczy mi obiektywizmu na
    stare lata i kiedyś uznam że nadszedł czas żeby przestać jeździć.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 42. Data: 2010-12-04 22:56:39
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@z...pl> napisał w wiadomości

    > Mamy porównanie, ten od Passata B4 nie dba o niego ale passat wciąż
    > jeździ

    No, no ....
    Ja dla odmiany mam sąsiada, który przy Passacie spędzał całe popołudnia
    non-stop coś naprawiając. Po 3 latach męczarni w końcu udało mu się pozbyć
    strupa.

    > Gość
    > jest uparty i z niewiadomych powodów nie chce zmienić samochodu na
    > jakieś inne kombi np Ford Escort No ale nie obgadujmy ludzi ;)

    Widocznie wie, że opowiadasz pierdoły :)
    Kolego polecając mu Forda Escorta chcesz aby "wlazł z deszczu pod rynnę" :D

    > Po za tym mamy już dość wysłuchiwania problemów związanych z
    > użytkowaniem gazu. Jeśli ktoś zyskuje na cenie zakupu gazu to
    > powinien w zamian mieć ustawowy zakaz płakania po kątach.

    Od których użytkowników ?
    Ja Ci napisałem przecież, że nie miałem problemów z gazem choć przejeździłem
    na gazie sporo kilometrów.
    Mówią, że po 80 tys. km należy bezwarunkowo wymienić parownik. Ostatnio
    użytkowanym samochodem z LPG zrobiłem prawie 200 i nie wymieniłem. Wśród
    znajomych i rodziny większość także jeździ na gazie. Znam conajmniej
    kilkadziesiąt osób, które mają samochody na gaz. Oni także nie mają
    problemów.
    Skąd zatem masz takie wspaniałe rewelacje na temat gazu i to tak odmienne od
    doświadczeń większości ?
    Ja Ci powiem skąd je masz: z własnej fantazji, kolego z fantazji.
    Ja bynajmniej wiem jedno, że każde moje auto benzynowe będzie jeździło na
    LPG i tacy fantaści jak Ty nie zmienią mojego przekonania, bo je zdobyłem
    użytkując samochody z gazem, a nie tak jak Ty z zasłyszanych i ubarwionych
    opowiastek, że ktoś tam, gdzieś tam.

  • 43. Data: 2010-12-04 23:02:23
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "kml" <f...@g...lp> napisał w wiadomości

    > ROTFL. Znam dwie osoby, które dały sie ponieść magii naziwagena i kupiły
    > używki po "dokładnym" oglądaniu etc. Pod względem awaryjności i ciągłych
    > napraw jedynym gorszym samochodem jaki znam był ford escort 1.8 TD
    > Błyskawicznie wymeldowali się tych wynalazków wydając naprawde dużo tylko
    > po to żeby te złomy jako tako jeździły. Kupno _używanego_ passata to
    > proszenie się o kłopoty. W tym kraju może 1 na 100 nadaje się do
    > czegokolwiek a reszta to trupy.

    Dokładnie.
    A to wszystko dlatego, ze w polskim społeczeństwie tkwi durne przekonanie,
    że "niemieckie to bezawaryjne i nic się przy nich nie robi tylko leje paliwo
    i jeździ".
    Tak więc leją paliwo i jeżdżą, aż się rozsypie, a wtedy sprzedają z hasłem:
    "panie to jest tak niezawodne auto, że tylko lałem paliwo i jeździłem". To
    też nie dziwota, że kolejny właściciel "pluje sobie w brodę".
    Sam zjeździłem masę komisów i giełd za VW. To co miałem okazję widzieć to
    szmelc, którym bez generalnego remontu nie dało się jeździć.

  • 44. Data: 2010-12-04 23:08:38
    Od: PiteR <e...@z...pl>

    na ** p.m.s ** Plumpi pisze tak:

    > Kolego polecając mu Forda Escorta chcesz aby "wlazł z deszczu pod
    > rynnę" :D

    a skąd wiesz że ja mu cokolwiek polecam? :) jak zaczyna się jazda o
    niedomaganiach to wychodzę z pokoju ;)

    > Od których użytkowników ?

    no właśnie nie wiesz o których mi chodzi :)
    jesteś przewrażliwiony chyba i bierzesz wszystko do siebie

> [...]
    > należy bezwarunkowo wymienić parownik. Ostatnio użytkowanym
    > samochodem z LPG zrobiłem prawie 200 i nie wymieniłem.

    a nie doczytałem że jeździłeś na gazie i nawet mnie nie interesuje co
    kiedy trzeba wymienić, no i nie pracujesz ze mną w jednym biurze więc
    nie mogłem Ciebie usłyszeć jak płaczesz po kątach więc już odczep się
    :)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 45. Data: 2010-12-04 23:16:41
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Lanosy byc moze, ale juz z Nubira nie bylbym taki pewien.

    Panowie, ale o co Wy się tu kłucicie ?
    Przecież Nexia, Lanos, Nubira, Leganza to są samochody oparte na technologii
    Opla. Jak nie masz oryginalnej części Daewoo to kupujesz od Opla i
    zakładasz. Sam kupowłem niektóre części oplowskie do Nexii np. tylne
    sprężyny od Kadeta kombii, bo były sztywniejsze, a ja w bagażniku stale
    woziłem zestaw narzędzi ważący ze 150-200kg. Ale obecnie jest masa
    zamienników i oryginałów, które kosztują grosze. Dla przykładu sworzeń do
    Nexii kosztuje ok. 40zł oryginał, a zamiennik ok. 20zł. Wymiana trwa pół
    godziny. To co najczęściej ulega awarii w Daewoo to właśnie sworznie,
    łączniki stabilizatora oraz przeguby drążka kierowniczego. Jednak są to
    bardzo tanie części, a wymiany dokona każdy kowal w każdej kuźni nawet na
    "zabitej dechami wsi" :)

  • 46. Data: 2010-12-04 23:21:47
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > nie zamienniki, nie ważne jakie, byleby sztuka żeby naprawić i jeździć
    >
    > zobacz, ostatnio kupowane
    >
    > passat B5 chłodnica szrot 120zł
    > passat B5 belka zderzaka 50zł
    > passat B5 odboje 50zł
    > passat B5 zderzak igła 350zł
    > passat B5 kierunkowskaz 23zł
    >
    > passat B4 chłodnica szrot 150zł
    >
    > golf2 chłodnica szrot 100zł
    > golf2 alternator 100zł
    > golf2 podnosnik szyby 20zł
    > golf2 drzwi przód 100zł
    > golf2 kierownica 20zł

    Chłopie i jak długo Ci posłużą te części ze szrotu, zwłaszcza chłodnica ? :D
    Porównaj teraz choćby do Nexii: Oryginał 200zł, a zamiennik 100zł - obydwie
    nówki, a nie ze szrotu jak do Twojego Passata za 120zł ze złomu :D Za 100zł
    to ja wolę kupić choćby nawet zamiennik, a nie część używaną.

  • 47. Data: 2010-12-04 23:24:45
    Od: PiteR <e...@z...pl>

    na ** p.m.s ** Plumpi pisze tak:

    > Chłopie

    Odwal się pajacu i nie jestem żadnym kolegą kolego.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 48. Data: 2010-12-04 23:25:22
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tak jak jest. Nagrzewnica, wymiana 700 zł, zawieszenie przód posypało się
    > bardzo szybko, po nastepnym 10 tys tył się posypał. Poza tym klocki,
    > tarcze, termostat, akumulator, wentylator chłodnicy. Duzo pali i jest
    > głośna.
    >
    > Na plus: zawsze odpala, kosztowało 6tys, ma pełna elektrykę i 135KM.
    > Zaleta tego auta jest to że nim cos nawali to daje o sobie znac duzo
    > wczesniej, dlatego nie bałem się bez przygotowania podjechac do Estonii.
    > Z leganzą będzie podobnie, lanosy, tico było o wiele bardziej wytrzymałe.

    I to jest właśnie przykład polskiej mentalności, o której pisałem, że
    naprawia się dopiero wtedy, kiedy już się całkiem rozsypie.

  • 49. Data: 2010-12-04 23:30:26
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Nie wiem jak automat, ale reszta powinna dać radę. A dlaczego nie Mondeo
    > z 2.5 V6? Kosztują grosze, są wygodne i komfortowe w środku (jak na tą
    > klasę i tamte czasy) i nieźle jeżdżą. Silnik 2.5 dobrze znosi LPG.

    O ile Sierra to auto nie do zajechania i gdyby nie ta korozja ....
    o tyle Mondeo to skarbonka bez dna.
    Jak się nie dopilnuje zawieszenia to można nieźle popłynąć z kosztami.

  • 50. Data: 2010-12-04 23:36:58
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Odwal się pajacu i nie jestem żadnym kolegą kolego.

    Aha, skończyły się argumenty.
    Zatem odwalam się pajacu, nie kolego.