  • 1. Data: 2012-01-30 07:31:36
    Temat: Tania karta graficzna z DX11 i pasywnym chłodzeniem
    Od: "Piotrek" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Szukam jakiejś taniej (do 200 zł za nową) karty graficznej. Z przyzwoitą
    wydajnością DX11, najlepiej taką jak laptopowy HD 5470 lub lepszą i pasywnym
    chłodzeniem. Co polecacie?

    Myślałem o ECS Radeon HD 5450 czy spełni wymagania?

  • 2. Data: 2012-01-30 09:48:27
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2012-01-30 08:31, Piotrek pisze:
> [...]
    > chłodzeniem. Co polecacie?
    >
    > Myślałem o ECS Radeon HD 5450 czy spełni wymagania?

    Napewno nie jest wydajna.
    Może HD6570?:
    http://www.skapiec.pl/site/cat/14/filtr/_0_86521_0_0
    _0_0_0_0_21361_0

    miab

  • 3. Data: 2012-01-30 11:08:24
    Od: "Piotrek" <b...@W...gazeta.pl>

    A co sądzicie nt GT 430?

  • 4. Data: 2012-01-30 11:25:06
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > A co sądzicie nt GT 430?

    To sie zdecyduj - pasywna, czy nie? ;)
    HD 5450 ma TDP= ~20W a GT 430 jakies 60W

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 5. Data: 2012-01-30 11:57:43
    Od: "Piotrek" <b...@W...gazeta.pl>

    > To sie zdecyduj - pasywna, czy nie? ;)
    > HD 5450 ma TDP= ~20W a GT 430 jakies 60W
    >
    > pozdrawiam,
    > Vituniu.

    Ale jak nie włączy się gier, tylko praca w Windows 7 to taka karta nie będzie
    dużo prądu ciągnąć? Czy będzie?
    Widziałem GT 430 pasywne.

  • 6. Data: 2012-01-30 12:08:20
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 30/01/2012 11:57, Piotrek wrote:

    > Ale jak nie włączy się gier, tylko praca w Windows 7 to taka karta nie będzie
    > dużo prądu ciągnąć? Czy będzie?
    > Widziałem GT 430 pasywne.

    Szybka karta z DX11 do windowsa bez gier?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 7. Data: 2012-01-30 12:10:46
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Ale jak nie włączy się gier,

    Ale jak sie nie wlaczy gier, to nie warto brac drozszej karty ;)

    A tak powazniej - jesli grywasz okazjonalnie, nie chcesz
    wydawac wiecej na szybka karte a dodatkowy wiatrak
    nie bedzie Ci zanadto przeszkadzal, to GT430 nie jest zlym
    pomyslem.

    > tylko praca w Windows 7 to taka karta nie będzie
    > dużo prądu ciągnąć? Czy będzie?

    Podobno GT430 calkiem niezle zachowuje w takich warunkach

    Lektura na wieczor:
    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/GeForce_GT_
    430_-_czy_ATI_ma_sie_czego_bac.-3325.html

    > Widziałem GT 430 pasywne.

    Nawet jesli, to bedziesz musial zapewnic dobra wentylacje
    obudowy. 60W oznacza duzo ciepla do odprowadzenia...

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 8. Data: 2012-01-30 12:37:32
    Od: "Piotrek" <b...@W...gazeta.pl>

    gry to powiedzmy średnio 1-2h w tygodniu. A która bardziej lepsza GT 430 czy
    może HD5570? Widziałem też pasywne AMD Radeon&#8482; HD 6570? Może to byłoby ciekawe?

    Z doświadczenia wiem że lepiej dopłacić do pasywnej niż za 2 lata bawić się
    jak wyciszyć skrzeczący wentylator :)

  • 9. Data: 2012-01-30 13:34:52
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Z doświadczenia wiem że lepiej dopłacić do pasywnej niż za 2 lata
    > bawić się
    > jak wyciszyć skrzeczący wentylator :)

    Lepiej wymienić za 2 lata skrzeczący wentylator niż się bawić w
    reballing GPU albo psioczyć na uszkodzone od przegrzania pamięci ;)

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2012-01-30 14:12:39
    Od: GRAG <e...@e...pl>

    W dniu 2012-01-30 13:37, Piotrek pisze:
> [...]
    ciekawe?

    > Z doświadczenia wiem że lepiej dopłacić do pasywnej niż za 2 lata bawić się

    Właśnie przerabiam ten temat w praktyce: mam Gt430 pasywne (Gainward), w
    windows temperatury są OK 50-60C ale jak włącze grę lub test FurMark
    karta się gotuje (110C) mimo dwóch wentylatorów w obudowie

    Kupiłem okazyjnie arctic_accelero i po założeniu rewelacja, w stresie
    około 75C ale ten radiator to bydle ogromne i musi być miejsce w
    obudowie:http://allegro.pl/i2081288415.html

    Jak nie grasz to zdecydowanie HD5450, podobno ASUS GT430 DIRECTCU jest
    najchłodniejszą z kart pasywnych fabrycznych z szyną 128bit

    Chociaż teraz chyba zdecyduje się na karte z aktywnym dużym
    wolnobrotowym chłodzeniem typu HD6570