  • 1. Data: 2012-01-29 18:12:18
    Temat: Upgrade procka
    Od: Ricardo <l...@g...com>

    Witam,
    Chcialbym wzmocnic procek i moze dodac troche pamieci. Bawie sie
    czasem softwarem szachowym (analiza pozycji bywa dosc zasobozerna), a
    ponadto chcialbym poeksperymentowac z maszynami wirtualnymi, budowa
    wirtualnych sieci, itp.
    Jaki procek moglibyscie mi polecic i za jaka cene mniej wiecej. Dawno
    nie interesowalem sie tematem ale slyszalem, ze "pod strzechy"
    zawitaly juz proce 8-rdzeniowe. Ile pamieci proponujecie (w tej chwili
    mam 4 sloty po 1 GB), no i za ile rzecz jasna. Ach, i najwazniejsze -
    czy po wymianie proca bede musial reinstalowac system? To mogloby
    bolec...
    Dzieki z gory za pomoc! Ponizej moja konfiguracja.
    Pozdrowka,
    Ricardo
    ---
    Motherboard - Intel DQ965GF
    Processor - Intel Core2 Duo (6420 @ 2.13 GHz)
    Graphics - GeForce 7600 GT (GV-NX76T256D-RH)
    Memory - Kingston 4 x 1 GB
    System - Windows XP Pro 2002 SP3 PL (32-bit)

  • 2. Data: 2012-01-29 18:18:31
    Temat: Re: Upgrade procka
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Ricardo" napisał w wiadomości grup
    g2000vbc.googlegroups.com...
    > Bawie sie
    > czasem softwarem szachowym (analiza pozycji bywa dosc zasobozerna), a

    Obsługuje wielowątkowość?

    > ponadto chcialbym poeksperymentowac z maszynami wirtualnymi, budowa
    > wirtualnych sieci, itp.

    Do wirtualnych maszyn wystarczy mieć sprzętową wirtualizację. Inaczej to jest
    mordęga.

    > Jaki procek moglibyscie mi polecic i za jaka cene mniej wiecej. Dawno
    > nie interesowalem sie tematem ale slyszalem, ze "pod strzechy"
    > zawitaly juz proce 8-rdzeniowe.

    Są, ale osobiście na razie mi wystarcza 4 rdzeniowy, 8 wątkowy. Chodź czasami
    przydałoby się większej mocy obliczeniowej. :(

    > Ile pamieci proponujecie (w tej chwili
    > mam 4 sloty po 1 GB), no i za ile rzecz jasna.

    Jak bawisz się w wirtualizację to jak najwięcej ramu. Sam czekam na dodatkowy
    moduł, bo przy 4 GiB to jest mordęga.

    > Ach, i najwazniejsze -
    > czy po wymianie proca bede musial reinstalowac system?

    Jak zmieniasz kartę muzyczną to też reinstalujesz? Reinstalację robi się tylko
    przy wymianie płyty głównej.

  • 3. Data: 2012-01-29 18:32:48
    Od: Ricardo <l...@g...com>

    On 29 Sty, 19:18, "qwerty" <q...@p...fm> wrote:
    > Użytkownik "Ricardo"  napisał w wiadomości grup
    g2000vbc.googlegroups.com...

    > Obsługuje wielowątkowość?
    Tak - ostatnio korzystam z Deep Fritz 11 lub Deep Rybka 4 (jesli
    engine szachowy ma w nazwie "Deep" to znaczy, ze sa wielowatkowe).

    > Do wirtualnych maszyn wystarczy mieć sprzętową wirtualizację. Inaczej to jest
    > mordęga.
    Zaraz, to chyba oczywiste, ze maszyna wirtualna typu VMware
    wirtualizuje sprzet, czy czegos nie lapie...?

    > Są, ale osobiście na razie mi wystarcza 4 rdzeniowy, 8 wątkowy. Chodź czasami
    > przydałoby się większej mocy obliczeniowej. :(
    No tak...

    > Jak bawisz się w wirtualizację to jak najwięcej ramu. Sam czekam na dodatkowy
    > moduł, bo przy 4 GiB to jest mordęga.
    Rozumiem, czyli wazniejsza jest dla mnie raczej pamiec niz procesor.

    > Jak zmieniasz kartę muzyczną to też reinstalujesz? Reinstalację robi się tylko
    > przy wymianie płyty głównej.
    Tak myslalem ale wolalem sie upewnic.
    Bardzo serdecznie dziekuje za tak szybka odpowiedz i poswiecony
    czas!!!
    Wszystkiego dobrego.
    Ricardo

  • 4. Data: 2012-01-29 18:35:44
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Uzytkownik "Ricardo" <l...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > System - Windows XP Pro 2002 SP3 PL (32-bit)

    Jezeli zamierzasz uzywac kilku maszyn wirtualnych to:
    Po pierwsze primo wymien system operacyjny na 64-bitowy
    Po drugie primo dodaj wiecej pamieci.
    Czy wymieniac procesor ocenisz po w/w zmianach.

    --
    marfi

  • 5. Data: 2012-01-29 18:47:55
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 29/01/2012 18:32, Ricardo wrote:
    g2000vbc.googlegroups.com...
    [...]

    - RAMu mało - do tej płyty możesz włożyć maks. 8GB DDR2 (ale 800stki
    nie zadziałają). Ram jest dla Ciebie najważniejszy.
    - cudów już nie będzie, to stara MB, szkoda inwestować
    (chyba maks. Intel D 960, ale to nadal będzie wolniejszy niż mój
    netbook).
    - wymiana systemu operacyjnego (już teraz nie wykorzystujesz tych 4GB),

    Przy wirtualizacji:
    - podsystem dyskowy, to jest ogromny wzrost wydajności! Ja pod maszyny
    wirtualne dodałem dwa szybkie dyski w RAID0

    Co do samej wirtualizacji: procesor Intel powinien obsługiwać
    http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_VT#Intel_Virtuali
    zation_Technology_for_x86_.28Intel_VT-x.29

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 6. Data: 2012-01-29 19:13:42
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Ricardo" napisał w wiadomości grup
    4g2000vbb.googlegroups.com...
    > Zaraz, to chyba oczywiste, ze maszyna wirtualna typu VMware
    > wirtualizuje sprzet, czy czegos nie lapie...?

    Chodzi o sprzętowe rozwiązanie, coś jak Intel(R) Virtualization Technology, czy
    AMD Virtualization. Gdy tego nie ma na pokładzie to można się zamęczyć. Obecnie
    (prawie?) każdy nowy procesor to ma.

    > Rozumiem, czyli wazniejsza jest dla mnie raczej pamiec niz procesor.

    To zależy co będziesz robić na tych wirtualnych komputerach. Jeżeli proste
    zadania to lepiej mieć więcej ramu (zawsze wychodzę z założenia, że nigdy za
    dużo ramu). Jeżeli masz bawić się programami szachowymi to "pierwsze skrzypce"
    gra procesor. Zastanawia mnie jak wsadziłeś Core2Duo, skoro go nie ma w wykazie:
    http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/dq
    965gf/sb/CS-025970.htm?wapkw=%28Intel+DQ965GF%29

  • 7. Data: 2012-01-29 19:30:39
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 29/01/2012 19:13, qwerty wrote:
> [...]
    > Core2Duo, skoro go nie ma w wykazie:
    > http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/dq
    965gf/sb/CS-025970.htm?wapkw=%28Intel+DQ965GF%29

    Intel chyba coś nieczytelnie podaje, też się złapałem:
    The Intel(R) Desktop Board DQ965GF supports one Intel(R) processor in an
    LGA775 socket. See the link and the tables below for a complete list of
    supported processors.
    Go to the Compatibility Tool for processor compatibility information for
    these processors:

    Intel(R) Core(TM)2 Quad Processor
    Intel(R) Core(TM)2 Duo Processor
    Intel(R) Pentium(R) Dual-Core Desktop Processor
    Intel(R) Celeron(R) processor 400 Sequence

    Może jednak coś łapie.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 8. Data: 2012-01-30 11:37:12
    Od: Ricardo <l...@g...com>

    On 29 Sty, 19:35, "marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote:
> [...]

    >    Po pierwsze primo wymien system operacyjny na 64-bitowy
    >    Po drugie primo dodaj wiecej pamieci.
    >    Czy wymieniac procesor ocenisz po w/w zmianach.

    Dzieki serdeczne za komentarz!
    Pozdrowka,
    Ricardo

  • 9. Data: 2012-01-30 15:34:50
    Temat: Re: Upgrade procka (OT)
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachus@bachus> napisał w wiadomości

    > Intel chyba coś nieczytelnie podaje, też się złapałem:

    Oj, Panowie. Wystarczylo kliknac!
    http://processormatch.intel.com/COMPDB/SearchResult.
    aspx?Boardname=dq965gf

    Z grubsza:
    DQ965GF lyknie kazdego 775 w technologii 65nm.

    --
    T.F.

  • 10. Data: 2012-01-30 15:46:55
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    Uzytkownik "Ricardo" ...

    > ponadto chcialbym poeksperymentowac z maszynami wirtualnymi

    Tez eksperymentowalem:
    na takiej samej plycie, z takim samym ramem, z lepszym prockiem.

    Odpusc.

    Aktualnie na:
    -C2D E6850,
    -8GB DDR3,
    -4x HDD 7200 na sprzetowym(!) RAID'zie 5
    -Win 7 64-bit...

    ... dziala to (2-3 VM) jako-tako.

    --
    T.F.