  • 1. Data: 2013-12-01 06:02:28
    Temat: ALTIUM
    Od: s...@g...com

    Wersja demo 6.7

    1. Definiuję footprinta, dooperelny - 2 pady THT.
    2. Na schemacie przypisyję do elementu (buzzer) wyżej zdefiniowany footprint.
    3. Robię sobie obrys PCB, wymiarowanie, dziury montażowe i takie tam.. Jak dotąd,
    wszysto jest OK !!
    4. Design=>Update PCB Document <Nazwa> też bez problemu przechodzi.
    5. Wyświetla się PCB z wszelakimi elementami użytymi w projekcie. Póki co wszystko
    gra !!
    6. Różniste elementy ze schematu przeciągam na pole projektowe PCB. Wszystko jest
    OK!!

    7. Aż tu nagle... Chcę przeciągnąć dziabąga zdefiniowanego w pkt.1 ... SRUUU...,
    tracę z widoku całe pole projektowe, Altium gdzieś mi pokazuje "nitki" do połączenia
    z tym elementem, ale za diabła po tych nitkach nie da się go znaleźć. Gdzieś jest
    poza galaktyką, albo cholera wie gdzie...

    =============

    Co robię źle?!

  • 2. Data: 2013-12-01 08:23:08
    Temat: Re: ALTIUM
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2013-12-01 06:02, s...@g...com pisze:

    > Co robię źle?!

    Stawiam, że to kwestia źle ustawionego Origin-u (początku układu
    współrzędnych) dla elementu.

    Otwórz felerny element w bibliotece i daj:
    Edit -> Set Reference -> Pin 1
    (albo np. Location, by ustawić go ręcznie)

    Zapisz bibliotekę.

    Wybierz:
    Tools -> Update PCB With Current Footprint

    Footprint na PCB powinien zostać zaktualizowany.

    Teraz na PCB może wybrać:
    Edit -> Jump -> Component

    Wpisz Designator elementu. Widok powinien zostać na niego skierowany.
    Teraz być może będzie potrzeba jego przesunięcia do reszty elementów...
    Ale może i nie...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 3. Data: 2013-12-01 17:01:43
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 1 grudnia 2013 08:23:08 UTC+1 użytkownik Dykus napisał:
    > Witam,

    > Stawiam, �e to kwestia �le ustawionego Origin-u (pocz�tku uk�adu
    >
    > wsp�rz�dnych) dla elementu.
    >

    > Otw�rz felerny element w bibliotece i daj:
    >
    > Edit -> Set Reference -> Pin 1

    Serdeczne dzięki!! Działa !!