  • 1. Data: 2013-12-01 14:11:24
    Temat: Permanentna inwigilacja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    No i w zycie wszedl kolejny pomysl z s-f
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14888204,Tesco__
    Skan_twarzy_rozpozna_potrzeby_klienta_w_sklepie.html

    To co - czekamy az system sprzegna z policyjna baza osob
    poszukiwanych?

    Czy najpierw kamera sie znajdzie przed drzwiami ... i "tych klientow
    nie obslugujemy" ?

    J.

  • 2. Data: 2013-12-01 14:46:47
    Temat: Re: Permanentna inwigilacja
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 12/1/2013 2:11 PM, J.F. wrote:

    > No i w zycie wszedl kolejny pomysl z s-f
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14888204,Tesco__
    Skan_twarzy_rozpozna_potrzeby_klienta_w_sklepie.html

    SF ma to do siebie ze inspiruje naukowcow i wynalazcow, takze
    to jest kwestia czasu kiedy pomysly z ksiazek wejda w zycie.
    Niestety czesto najpier trzeba pokonac opor przed zmianami,
    zwlaszcza starszej czesci spoleczenstwa.

    > To co - czekamy az system sprzegna z policyjna baza osob
    > poszukiwanych?

    A co w tym byloby zlego he? Ja jeszcze chetnie byl dzialko dospawal do
    takiej kamery, jesli osoba mialaby status "niebezpieczny". :-)

    Pozdrawiam

    Marek

  • 3. Data: 2013-12-01 14:57:19
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    o kur... zaleciallo europa...

  • 4. Data: 2013-12-01 15:29:08
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    Skan_twarzy_rozpozna_.......

    > To co - czekamy az system sprzegna z policyjna baza osob
    > poszukiwanych?
    ja bym się cieszył. Tanio będzie można wyłapać tych którzy zagrażają (w
    ten czy inny sposób) naszym bliskim

    > Czy najpierw kamera sie znajdzie przed drzwiami ... i "tych klientow
    > nie obslugujemy" ?

    tak niestety nie wolno, a szkoda.

    JEdna uwaga. to nie jest _permanentna_ inwigilacja. To jest być może
    jakiś rodzaj inwigilacji, stosowany wewnątrz prywatnych budynków.
    Baaaaardzo wiele sklepów ma kamery, więc różnica jest tylko w systemie
    rozpoznawania twarzy

    ToMasz

  • 5. Data: 2013-12-01 15:30:23
    Od: Cezar <c...@b...pl>

    On 01/12/2013 13:11, J.F. wrote:

> [...]
    > poszukiwanych?
    >
    > Czy najpierw kamera sie znajdzie przed drzwiami ... i "tych klientow

    Wal-Mart w stanach idzie jeszcze dalej. Chce kazdy produkt permamentnie
    zaopatrzyc w RFID tag. Mowia o kontroli magazynów...ale
    Taki RFID ukryty w butach, lub innej czesci ubrania bezposrednio
    identyfikuje konsumenta...
    A w ogole to sami siebie identyfikujemy poprzez uzywanie kart/tagów z
    programów lojalnosciowych

    c.

    ---
    This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is
    active.

  • 6. Data: 2013-12-02 21:04:39
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2013-12-01 14:46, Marek Borowski pisze:

> [...]
    > Niestety czesto najpier trzeba pokonac opor przed zmianami,
    > zwlaszcza starszej czesci spoleczenstwa.

    Jeśli tak, to zacznie się chodzenie w tył, tworzenie języka na
    poczekaniu. Na tych bydlaków zawsze się jakieś sposoby znajdzie;)

    --
    < TOMASZEK >
    granice Polski = granice absurdu

  • 7. Data: 2013-12-02 23:08:37
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 12/2/2013 9:04 PM, TOMASZEK wrote:

    > Jeśli tak, to zacznie się chodzenie w tył, tworzenie języka na
    > poczekaniu. Na tych bydlaków zawsze się jakieś sposoby znajdzie;)

    Naukowcow i wynalazcow nazywasz cyt. "bydlakami" ????
    Bardzo mi przykro ze dostales traumy jak sie dowiedziales ze ziemia
    nie jest jednak plaska....

    Pozdrawiam

    Marek

  • 8. Data: 2013-12-02 23:15:06
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-12-02 23:08, Marek Borowski pisze:

    > Naukowcow i wynalazcow nazywasz cyt. "bydlakami" ????
    > Bardzo mi przykro ze dostales traumy jak sie dowiedziales ze ziemia
    > nie jest jednak plaska....

    A ty dostaniesz traumy gdy dotrze do ciebie, że może miał na myśli
    polityków i służby specjalne, czyli tych którzy chcą stosować
    osiągnięcia naukowców do masowej inwigilacji.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2013-12-03 00:21:29
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 12/2/2013 11:15 PM, Mario wrote:

    > A ty dostaniesz traumy gdy dotrze do ciebie, że może miał na myśli
    > polityków i służby specjalne, czyli tych którzy chcą stosować
    > osiągnięcia naukowców do masowej inwigilacji.

    Nie sadze. Jestem jak najbardziej za systemem pelnej inwigilacji
    z chipowaniem ludzi. Przynajmiej bylby porzadek. Warunkiem braku
    naduzyc jest brak monopolu na ta "inwigilacje" czego chyba jej
    przeciwnicy nie rozumieja.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 10. Data: 2013-12-03 00:55:37
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > To co - czekamy az system sprzegna z policyjna baza osob
    > poszukiwanych?

    Inwigilacja "sluzb" byla, jest i bedzie. Natomiast przepisy ograniczajace
    powoduja, ze nie dostaniemy adresu osoby, która do nas zadzwonila, nie
    znajdziemy nazwiska na spisie lokatorów i nie wiemy na który guzik
    nacisnac...