  • 51. Data: 2015-09-12 10:45:11
    Temat: Re: Taka ciekawostka dla kupujacych chinczyki
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    > Nie masz więc pojęcia o czego służą słowa w językach technicznych,
    > inżynierskich. Wyjaśnie więc: w celu jednoznacznego opisania
    > znaczenia. "Cienkokońcowy" niczego nie wyjasnia i nie ma żadnej roli
    > poza robieniem zamieszania. Języki techniczne mają w nosie patriotyzm.

    No tak myśl techniczna warunkiem znajomości języka angielskiego. I po
    kiego grzyba brniesz w tym absurdzie?

    > Znasz polski odpowiednik słowa weekend?
    >
    > Znasz polski odpowiednik słowa grill?

    Nie mam pojęcia nawet co to oznacza gdy debil w mediach pieprzy o
    "długich łykendach". Żeby było śmieszniej w POLSKIEJ PAŃSTWOWEJ tv na
    pasku informacyjnym stoi "długi weekend" a idiota czyta "łykend" od
    kiedy to polską literę "W" czyta się jako "Ł", "ee" jako "i"??
    Także powaga nigdy nie pozwoliłaby mi nazywać rusztu czy rożna jakimś
    nic dla mnie nie znaczącym "grylem".

    > Ojcowie nie mieli wolnych sobót. Walczyli o nie. Nie wykształcilo się
    > odpowiednie slowo do oznaczania końcówki piątku, wolnej soboty i
    > niedzieli na raz.

    I niedziel także. Jednak to żaden dobry powód aby wprowadzać takie
    idiotyzmy do polskiej mowy.

  • 52. Data: 2015-09-12 10:47:16
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 11 Sep 2015 21:57:30 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Znasz polski odpowiednik słowa grill?

    Rożno? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 53. Data: 2015-09-12 15:09:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 11 Sep 2015 23:57:52 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
    > Wyłączyć internet ?
    > Trzeba by stan wojenny znowu ogłaszać. :-)

    Wystarczy stan wyjątkowy.

    --
    Marek

  • 54. Data: 2015-09-12 15:14:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 11 Sep 2015 21:57:30 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Znasz polski odpowiednik słowa weekend?

    Przecież jest tego pełno:
    tykoniec, świętówka, dwudzionek, przedświątek, dwudniówka, wylotka,
    zefirówka, naturzanka, doboświątek, niedziałek, czasopęd,
    pokrzepiówka, świątecznik, ozoniak, przyśnięcie, przyświątka,
    wykapka, wydech, przewietrze, wywczaśnik, wytchniówka, odświeżka,
    saturniak , wyskok, wypoczka...

    Do wyboru, do koloru.

    > Znasz polski odpowiednik słowa grill?

    Ryżen?

    --
    Marek

  • 55. Data: 2015-09-12 22:48:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "P.B." napisał w wiadomości grup
    et...

    >Rożno? :)

    Nie bardzo - powinno sie obracac. A slownik podaje
    1. ostro zakończony metalowy pręt służący do pieczenia mięsa
    bezpośrednio nad ogniem

    To bedzie bardziej ruszt - tylko ze u nas sie bardziej z piecem
    kojarzy.
    I rzekomo tlumaczy na
    https://en.wikipedia.org/wiki/Gridiron_(cooking)

    A grill to ... po francusku ?
    https://fr.wikipedia.org/wiki/Gril

    Po amerykansku to bardziej Barbecue

    J.

  • 56. Data: 2015-09-12 23:11:01
    Od: W <w...@w...pl>

    Sebastian Biały wystukał, co następuje:

> [...]
    > "Cienkokońcowy" niczego nie wyjasnia i nie ma żadnej roli poza robieniem
    > zamieszania. Języki techniczne mają w nosie patriotyzm.

    [ciach blabla]

    I dlatego w "korpo" mamy potworki typu "analista" i "zrób mi tego taska na
    asap bo mam deadline"...

  • 57. Data: 2015-09-13 09:11:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-09-12 o 15:09, Marek pisze:

    > Wystarczy stan wyjątkowy.

    Nie jestem przekonany aby dzisiaj to wystarczyło.
    I nie jestem przekonany aby dzisiaj znalazł się taki
    głupi do całościowego wyłączenia łączności jak ostatnio.

    Pozdrawiam

  • 58. Data: 2015-09-13 09:16:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-09-12 o 23:11, W pisze:

    > [ciach blabla]
    >
    > I dlatego w "korpo" mamy potworki typu "analista" i "zrób mi tego taska na
    > asap bo mam deadline"...

    Bo tam rządzą idioci którzy kilka lat temu dział nazwali dywizją.
    Nie zauważając że w języku polskim ten wyraz już funkcjonuje i ma
    inne znaczenie.

    Pozdrawiam

  • 59. Data: 2015-09-13 19:45:28
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-12 23:11, W wrote:
    > I dlatego w "korpo" mamy potworki typu "analista" i "zrób mi tego taska na
    > asap bo mam deadline"...

    To nie jest język techniczny tylko grypsera.

  • 60. Data: 2015-09-13 19:58:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-12 10:45, Trybun wrote:
    > No tak myśl techniczna warunkiem znajomości języka angielskiego.

    Wymiana myśli technicznej wymaga wspólnego języka. Patriotyzm prowadzi
    tutaj do izolacjonizmu i przygłupów z gatunku Camerona.

    > Nie mam pojęcia nawet co to oznacza gdy debil w mediach pieprzy o
    > "długich łykendach". Żeby było śmieszniej w POLSKIEJ PAŃSTWOWEJ tv na
    > pasku informacyjnym stoi "długi weekend" a idiota czyta "łykend"

    Podobnie jak Smith czyta Smif. Też debil. Jaki też świat głupi że czyta
    się inaczej niż zapisuje.

    > kiedy to polską literę "W" czyta się jako "Ł", "ee" jako "i"??

    Ba, mam w mojej okolicy Xawiera i Xymenę. Czy możesz mi powiedzieć co
    język polski mówi na tematy wymowy tych dwóch wyrazów? Może rozsadne
    jest wstawianie przerwy, a może jakaś figura akrobatyczna zamiast dzwięku?

    > Także powaga nigdy nie pozwoliłaby mi nazywać rusztu czy rożna jakimś
    > nic dla mnie nie znaczącym "grylem".

    Na moim grillu nie ma ani rusztu ani rożna. Czy to powoduje że mogę
    wykształcić dodatkowe słowo aby złamać bat imperialistów?

    > I niedziel także. Jednak to żaden dobry powód aby wprowadzać takie
    > idiotyzmy do polskiej mowy.

    Nie wprowadzajmy więc żadnego, proponuje wrócić do mowy Mieszka. Po co
    komu ewolucja jezyka i opisywanie nowych pojęć.

    PS. Twój język polski to zlepek pojęć z okolicznych języków podobnie jak
    one same. I wtedy i w przyszlości będą dziadowscy patriocie broniący
    tego zlepka przed ingerencja innych zlepków. Trudno.