  • 201. Data: 2021-11-17 11:26:18
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 Nov 2021 15:13:16 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ale za to jak dmuchnie ... co my z ta energia zrobimy - gory bedziemy
    > przenosic ? :-)

    Wodór robić, chłopie:
    https://wysokienapiecie.pl/42170-rusza-wyscig-po-ele
    ktrolizery/
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 202. Data: 2021-11-17 12:05:14
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Zmarnowałeś dobrą okazję by zmilczeć.

    Ty zrobiłeś to wcześniej i tym sprowokowałeś mój post.

    Pozdrawiam

  • 203. Data: 2021-11-17 14:20:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Nov 2021 12:05:14 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Ty zrobiłeś to wcześniej i tym sprowokowałeś mój post.

    Składający się z truizmów. Zapomniałeś dodać że samochód ma 4 koła i na
    nich jeździ.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 204. Data: 2021-11-17 19:04:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2021 06:25, Shrek wrote:
    > Bo nie ma - generalnie posiadanie prywatnego miejsca parkingowego

    Nikt ut nie pisze o prywatnych miejscach parkingowych. Znowu nie
    pojmujesz istoty rzeczy, ale jesteś przeciw. Mowa o *publicznych*
    miejscach parkingowych, parkingach pod firmami, parkingach na osiedlach
    itd. Wszędzie, gdzie można przymocować gniazdko, pozwalajace rozliczać
    kryptograficznie pobraną energię w sposób wirtualny, z pominieciem
    właściciela gniazdka, dodając do rachunku własciciela samochodu (i
    rozliczając go z jego fotowoltaiki 10km dalej, jeśli ją posiada).

    > pracy jest marginesem. A od tego jeszcze musisz mieć elektryka i ładowarkę.

    Ładowarka zintegrowana z elektrykiem. Elektryka nie tyle "trzeba mieć"
    co "będziesz mieć". Już za chwile.

    > Przecież masz powyżej.

    To co jest powyżej wynika z niepojmowania istoty tego rozwiązania.
    Jesteś przeciw z definicji. To nie jest sceptycyzm, tylko problem z głową.

    > Czyli do elektryka żaden problem a do elektrowni szczytowo pompowej się
    > nie da?

    Nigdzie nie twierdze że dla elektrowni szczytowo-pompowej czegoś się nie
    da. Masz problemy z logicznym rozumowaniem wypowiedzi dyskutanta i
    wymyślasz sobie co kto powiedział, choć nie powiedział. To raczej
    żałosny sposób dyskutowania.

    > Oczywiście - bo w przypadku elektrowni nie występuje problem ostatniej
    > mili w przyciewieństwie do dzieisątek tysięcy zelektryfikowanych miejsc
    > parkingowych.

    Ta "ostatnia" mila już istnieje i nazywa się "systemy zasilania dużych
    budynków". Za mało? To się rozbuduje. Jakoś rozbudowaliśmy elektrykę dl
    PV i dało się. Gdzie tu widzisz wyzwania technologiczne? Troche kabli
    położyć więcej? Jak nie wymuszą tego samochody, to wymuszą to pompy
    ciepła, serwerownie i co tam jeszcze będzie potrzebne w *centrach* gdzie
    są miejsca pracy.

    > Ojej - a tobie niszowość twoich projektów nie przeszkadza:P

    Nie. Ponadto moja niszowośc za 20 lat może być głównym nurtem. Tak samo
    jak parowozy po 50 latach od wynalezienia stały się dominującym środkiem
    transportu, mimo biadolenia Shreków wszelakich.

    > Właśnie problem w tym że nie ma. Ani tych miejsc parkingowych ani gniazd
    > przy nich.

    Tak, i torów dla parowozów. Kolejnictwo nie ma przyszłości, kto by to
    wszystko budował i po co. Konie są za darmo, prawie, wszędzie dojadą.

    To się nazywa brak wyobraźni i konserwatyzm. Całe szczęście świat ma na
    to wyjeb...

  • 205. Data: 2021-11-17 19:11:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.11.2021 o 19:04, heby pisze:

> [...]
    > pojmujesz istoty rzeczy, ale jesteś przeciw. Mowa o *publicznych*
    > miejscach parkingowych, parkingach pod firmami, parkingach na osiedlach

    I gdzie masz te miliony publicznych miejsc parkingowych z gniazdkami?
    Tracę siły do tej dyskusji.

    --
    Shrek

  • 206. Data: 2021-11-17 19:23:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2021 19:11, Shrek wrote:
    > I gdzie masz te miliony publicznych miejsc parkingowych z gniazdkami?

    Tam gdzie tory parowozów, na początku 19 wieku.

  • 207. Data: 2021-11-17 19:30:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.11.2021 o 19:23, heby pisze:

    > Tam gdzie tory parowozów, na początku 19 wieku.

    Wtedy nie mieliśmy lepszych rozwiązań. Obecnie mamy - choćby elektrownie
    szczytowo pompowe albo atomówki. A docelowo samochody w miastach będa
    ograniczane a nie budowane dodatkowe miejsca dla nich.

    Kończę, bo to nie jest dyskusja na temat zagadnień technicznych a ajk
    widać religijna;)

    --
    Shrek

  • 208. Data: 2021-11-17 19:54:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2021 19:30, Shrek wrote:
    > Wtedy nie mieliśmy lepszych rozwiązań.

    Mieliśmy. Konie miały o wiele więcej zalet, niż parowozy. Parowozy w
    ogóle nie miały zalet. Głównie dlatego, że nie było torów. To koncepcja
    skazana na niepowodzenie.

    > Kończę, bo to nie jest dyskusja na temat zagadnień technicznych a ajk
    > widać religijna;)

    Tak też własnie widzę, że nie dosc, że nie pojmujesz detali
    technicznych, to jeszcze w kółko widzisz problemy które rozwizaliśmy w
    ostatnich 40 latach lub których rozwiązania techniczne są dostępne od ręki.

    Jak Ci kolesie krytykujący parowozy, co śmiali się, że nie ma stali tak
    dobrej, aby udzwigneła parowóz, a i po śliskich szynach nijak to nie
    pojedzie.

    Koserwatyzm to choroba. Jak widać ciężka.

  • 209. Data: 2021-11-17 22:53:47
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 17.11.2021 o 10:54, _Master_ pisze:

    > Takie sadomaso w skórach na paradzie równości z hasłami ekologicznymi ;-)
    >
    > Jak zaczyna rozumieć czym naprawdę szkodzi planecie to ucieka do
    > absurdów a potem wyzwisk i wykluczania ;-)

    Nie umiesz po prostu czytać.

  • 210. Data: 2021-11-17 23:03:48
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 16.11.2021 o 23:13, heby pisze:
    > On 16/11/2021 22:07, Shrek wrote:
    >
    > ... PV już
    > jest, garaże są, gniazdka z kryptografią trzeba dorobić i finito.

    A co z kurkami kryptograficznymi?