eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTaka ciekawostka
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 263

  • 151. Data: 2021-11-15 14:25:59
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Nov 2021 06:47:31 +0100, Shrek wrote:
    > W dniu 15.11.2021 o 01:07, J.F. pisze:

    >>>> I elektrownia niepotrzebna.
    >>
    >>> TAk niepotrzebna że w rezerwie wirującej:P
    >>
    >> Ano niestety.
    >> Ale ... jak samochody zasilą to osiedle w wieczornym szczycie, to moze
    >> rezerwa wirujaca bedzie mniejsza potrzebna ...
    >
    > Nie ma chuja we wsi. To bez sensu żeby wykorzystywać akusy w elektrykach
    > jak powerwalle. Po prostu się nie spina - ani logiczie, anie
    > wkonomicznie ani technicznie.

    spina sie logicznie i technicznie ... ale cos Tesla zaprzestala
    pomyslu. Widac sie nie spina ekonomicznie :-)

    Tylko ciekawe czemu - baterie sie za szybko degradują, wbrew temu co
    Myjk pisze/ma, czy np Tesla chce jeszcze na powerwallu zarobic ..

    J.


  • 152. Data: 2021-11-15 14:29:27
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Nov 2021 06:43:50 +0100, Shrek wrote:
    > W dniu 15.11.2021 o 01:13, J.F. pisze:
    >>> Ano. Przecież w większości domów chodzi cały czas:P
    >>
    >> No wlasnie - jak chodzi caly czas, to szczytu nie robi.
    >
    > No cały czas dopóki spać nie pójdziesz:P

    Ja chodze pozno, inni wczesniej ... ale chyba nie o 20-tej ..

    >>> Jak taki drobiazg to przenieś 200 litrów wody z odry na 8 piętro kilka
    >>> kilometrów. A poteem dla sąsiada i sąsiadki. Pompowanie wody to wbrew
    >>> pozorom niezłe ilości energii.
    >>
    >> trudniej oszacowac te pare km w poziomie,
    >> ale 200l podniesc o 25 metrow, to 50 kJ.
    >> Ta energia wystarcza na podgrzanie tych 200l o
    >> 0.06 stopnia C.
    >
    > No ale podgrzewanie to zwykle nie na prąd.

    Jak na wegiel w elektrocieplowni, to sam widzisz - pradu do pompowania
    jest az za duzo :-)

    >>> Plus czasjniki i telewizory jak sądzę.
    >>
    >> Czajnik sie szybko wylacza, a telewizor ma stosunkowo niewielka moc ...
    >
    > CZajniki krótko ale mocno, telewizory wcale nie tak mało bo zwykle koło
    > 100 wat.

    Ja bym tam powiedzial 50-100, ale teraz coraz wieksze reklamuja :-)

    J.


  • 153. Data: 2021-11-15 15:38:28
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 15 Nov 2021 14:23:17 +0100, J.F

    > On Mon, 15 Nov 2021 09:39:52 +0100, Myjk wrote:
    >> Sun, 14 Nov 2021 20:14:55 +0100, J.F.
    >>> Ogolnie jednak wiadomo, ze bateria SIE DEGRADUJE.
    >> To że bateria się degraduje to jest oczywiste, ale nie tak jak wam się
    >> tutaj wydaje, że przy 100tkm jest już bezużyteczna. Najlepiej pokazują to
    >> baterie w HEV Toyoty, np. starutkich Priusach, gdzie cykli ładowania i
    >> rozładowywania to są grube tysiące.
    > Tam byly baterie NiMH, wiec nie ma co wnioskowac o li-ion na ich
    > podstawie.
    > Z mojego doswiadczenia - male ogniwa NiMH sie degraduja.
    > Jedne szybciej i mocniej, drugie mniej.
    > Ale ... czy w takim Priusie zauwazysz,
    > ze baterii zostala polowa, czy cwierc ?

    Mało to istotne, ale statystyki tych baterii można znaleźć, użytkownicy to
    też badają, a nie że tylko lejące wtryski w dieslu i ile żre paliwa
    wypalający się DPF.

    > No coz - telefon Siemens baterie zajezdzal w ~2 lata.
    > Moze zly soft.

    Nie telefon, tylko sam użytkownik. Ja pilnuję ładowania 20-80% i moje
    telefony żyją znacznie dłużej.

    > W Nokii bateria nie do zdarcia.
    > W SE, w Samsungu - wymienialem, ale po kilku latach.
    > Kilka lat na samochod ... troche malo.

    Samochód ma chłodzone i grzane baterie (sprawdzić czy nie leaf), a
    elektronika pilnuje aby nie rozładować i nie przeładować progowo. To
    kompletnie inna bajka niż kompaktowe urządzenia przenośne gdzie liczy się
    każda miliamperogodzina aby sprzęt był możliwie długo użyteczny (a
    jednocześnie ma wytrzymać min. 3 lata, potem i tak na szrot zazwyczaj
    idzie). Już wielokrotnie o tym pisałem ale do niektórych wybitnych
    jednostek to kompletnie nie dociera.

    > no coz - jest seria scalonych "monitorow baterii", produkowanych
    > obecnie przez TI i stosowanych np w laptopach,

    Drukarki też postarzali softem, ale nadal nie jest to żaden argument na to
    że baterie w EV tak strasznie padają.

    > i zdaje sie, ze tam jest zaszyty podobny mechanizm obnizania
    > pojemnosci. Moze komus zalezy na tym, ze jak komputer deklaruje
    > jeszcze 100km zasiegu, to zeby te 100km bylo, a nie stanal 5 km przed
    > stacja :-)
    > Wiec nie tylko jedna grupa programistow.

    No, a Tesla to nawet oficjalnie ogranicza.

    >> W Leafie bateria siędegraduje, bo
    >> pały zrobiły baterie chłodzone powietrzem, zwyczajnie jest to zła
    >> konstrukcja a nie wina samej baterii.
    > No widzisz - nie tylko programisci spiskuja :-)

    Oczywiście, bo mało to zbublonych spaliniaków wyjechało z fabryki, ale
    standardowo sraczka tylko jak z EV coś jest nie tak.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 154. Data: 2021-11-15 15:47:15
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Nov 2021 15:38:28 +0100, Myjk wrote:
    > Mon, 15 Nov 2021 14:23:17 +0100, J.F
    >> On Mon, 15 Nov 2021 09:39:52 +0100, Myjk wrote:
    >>> Sun, 14 Nov 2021 20:14:55 +0100, J.F.
    >>>> Ogolnie jednak wiadomo, ze bateria SIE DEGRADUJE.
    >>> To że bateria się degraduje to jest oczywiste, ale nie tak jak wam się
    >>> tutaj wydaje, że przy 100tkm jest już bezużyteczna. Najlepiej pokazują to
    >>> baterie w HEV Toyoty, np. starutkich Priusach, gdzie cykli ładowania i
    >>> rozładowywania to są grube tysiące.
    >> Tam byly baterie NiMH, wiec nie ma co wnioskowac o li-ion na ich
    >> podstawie.
    >> Z mojego doswiadczenia - male ogniwa NiMH sie degraduja.
    >> Jedne szybciej i mocniej, drugie mniej.
    >> Ale ... czy w takim Priusie zauwazysz,
    >> ze baterii zostala polowa, czy cwierc ?
    >
    > Mało to istotne, ale statystyki tych baterii można znaleźć, użytkownicy to
    > też badają, a nie że tylko lejące wtryski w dieslu i ile żre paliwa
    > wypalający się DPF.

    Statystyki baterii z Priusa?

    >> No coz - telefon Siemens baterie zajezdzal w ~2 lata.
    >> Moze zly soft.
    >
    > Nie telefon, tylko sam użytkownik. Ja pilnuję ładowania 20-80% i moje
    > telefony żyją znacznie dłużej.

    No widzisz - Nokii nie pilnowalem, i zyla dlugo.
    Teraz wiekszosc smartfonow ma niewymienne baterie ... chyba sie
    spodziewaja przynajmniej 3 lat pracy.

    >> W Nokii bateria nie do zdarcia.
    >> W SE, w Samsungu - wymienialem, ale po kilku latach.
    >> Kilka lat na samochod ... troche malo.
    >
    > Samochód ma chłodzone i grzane baterie (sprawdzić czy nie leaf), a
    > elektronika pilnuje aby nie rozładować i nie przeładować progowo. To
    > kompletnie inna bajka niż kompaktowe urządzenia przenośne gdzie liczy się
    > każda miliamperogodzina aby sprzęt był możliwie długo użyteczny (a
    > jednocześnie ma wytrzymać min. 3 lata, potem i tak na szrot zazwyczaj
    > idzie). Już wielokrotnie o tym pisałem ale do niektórych wybitnych
    > jednostek to kompletnie nie dociera.

    Bo niekoniecznie masz racje co do tej kazdej mAh.

    >> no coz - jest seria scalonych "monitorow baterii", produkowanych
    >> obecnie przez TI i stosowanych np w laptopach,
    >
    > Drukarki też postarzali softem, ale nadal nie jest to żaden argument na to
    > że baterie w EV tak strasznie padają.
    >
    >> i zdaje sie, ze tam jest zaszyty podobny mechanizm obnizania
    >> pojemnosci. Moze komus zalezy na tym, ze jak komputer deklaruje
    >> jeszcze 100km zasiegu, to zeby te 100km bylo, a nie stanal 5 km przed
    >> stacja :-)
    >> Wiec nie tylko jedna grupa programistow.
    >
    > No, a Tesla to nawet oficjalnie ogranicza.

    Ale chyba nie przycina pojemnosci w miare wieku.

    Apple za to przyznal, ze spowalnia stare telefony ... no bo one maja
    stara baterie, więc aby zapewnic pożądany czas pracy, to trzeba procka
    spowolnic i zmniejszych pobor mocy :-)

    >>> W Leafie bateria siędegraduje, bo
    >>> pały zrobiły baterie chłodzone powietrzem, zwyczajnie jest to zła
    >>> konstrukcja a nie wina samej baterii.
    >> No widzisz - nie tylko programisci spiskuja :-)
    >
    > Oczywiście, bo mało to zbublonych spaliniaków wyjechało z fabryki, ale
    > standardowo sraczka tylko jak z EV coś jest nie tak.

    Bo nam mowia, ze to lepsze, ekologiczniejsze itp .

    J.


  • 155. Data: 2021-11-15 16:00:04
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-11-2021 o 15:47, J.F pisze:

    >> No, a Tesla to nawet oficjalnie ogranicza.
    >
    > Ale chyba nie przycina pojemnosci w miare wieku.

    Przycina, prędkości ładowania.


  • 156. Data: 2021-11-15 16:02:20
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Nov 2021 16:00:04 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 15-11-2021 o 15:47, J.F pisze:
    >>> No, a Tesla to nawet oficjalnie ogranicza.
    >>
    >> Ale chyba nie przycina pojemnosci w miare wieku.
    >
    > Przycina, prędkości ładowania.

    Ale to nie musi byc spisek programistow, tylko wlasnie objaw
    degradacji baterii.

    J.


  • 157. Data: 2021-11-15 16:19:21
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-11-2021 o 16:02, J.F pisze:
    > On Mon, 15 Nov 2021 16:00:04 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 15-11-2021 o 15:47, J.F pisze:
    >>>> No, a Tesla to nawet oficjalnie ogranicza.
    >>>
    >>> Ale chyba nie przycina pojemnosci w miare wieku.
    >>
    >> Przycina, prędkości ładowania.
    >
    > Ale to nie musi byc spisek programistow, tylko wlasnie objaw
    > degradacji baterii.

    Nie tyle objaw, tylko zabezpieczenie przed nim.

    Głównie zabezpieczenie siebie, bo bateria jest na gwarancji i bez tego
    zabezpieczenia musieliby ją wymieniać na własny koszt (jako gwaranta).


  • 158. Data: 2021-11-15 17:33:50
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 15 Nov 2021 15:47:15 +0100, J.F

    > Statystyki baterii z Priusa?

    Czy to jest pytanie podchwytliwe?

    > No widzisz - Nokii nie pilnowalem, i zyla dlugo.

    Nokia produkowała prądożerne smartfony?

    > Teraz wiekszosc smartfonow ma niewymienne baterie ...

    Jak niewymienne jak wymienne. Ze nie są na zatrzask to inna sprawa, ale
    wymienić się da i to we własnym zakresie nawet jak kto się uprze.

    > chyba sie spodziewaja przynajmniej 3 lat pracy.

    Oczywiście, wszak to jest średni czas po jakim się telefon wymienia.

    > Bo niekoniecznie masz racje co do tej kazdej mAh.

    Konkretnie w czym nie mam racji?

    > Ale chyba nie przycina pojemnosci w miare wieku.
    > Apple za to przyznal, ze spowalnia stare telefony ... no bo one maja
    > stara baterie, więc aby zapewnic pożądany czas pracy, to trzeba procka
    > spowolnic i zmniejszych pobor mocy :-)

    Ale pytam ponownie, po cholerę mieszasz w to smartfony i laptopy, skoro to
    kompletnie inna bajka? I tak do usranej śmierci...

    > Bo nam mowia, ze to lepsze, ekologiczniejsze itp .

    Chyba nie koncerny produkujące EV, które bronią się przed EV rękami i
    nogami. Dla przykładu Toyota, Subaru, Mazda, Kawasaki, Yamaha zawiązały
    właśnie grupę cylindrowców i będą niczym samuraje walczyć o te
    przedpotopowe konstrukcje i je... promować. No po prostu spaliniaki są tak
    dobre że trzeba je reklamować! Ktoś kiedyś zrobił taki spot jak dealer
    sprzedaje ICE w świecie EV, ale nie mogę znaleźć -- pasowałoby tu jak ulał.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 159. Data: 2021-11-15 17:34:33
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 15 Nov 2021 16:02:20 +0100, J.F

    > Ale to nie musi byc spisek programistow,
    > tylko wlasnie objaw degradacji baterii.

    Raczej zaplanowanej ochrony baterii przed degradacją.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 160. Data: 2021-11-15 18:06:31
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.11.2021 o 14:25, J.F pisze:

    > spina sie logicznie i technicznie ... ale cos Tesla zaprzestala
    > pomyslu. Widac sie nie spina ekonomicznie :-)

    NIe spina się ani logicznie ani technicznie. Jak potrzebujesz generatora
    to kupujesz generator a nie samochód i kombinujesz jak tu altka
    podłączyć pod instalację do domu. Przecież te elektryki nawet nie mają
    fabrycznie chyba opcji, żeby robić za magazyn energii i ją oddawać do
    gniazdka.

    Pomyślmy chwilę - potrzebujemy magazynu energii żeby w dzień łapał
    energię ze słońca. Tak - obudujmy go drogim samochodem i wywieźmy w
    pisdu wtedy gdy jest potrzebny:P Spina się;)


    --
    Shrek

strony : 1 ... 10 ... 15 . [ 16 ] . 17 ... 27


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: