-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!news-out.netn
ews.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlne
d.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfee
d.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news
.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Taka ciekawostka
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <sm3k72$kn3$1$horizn@news.chmurka.net> <141qqa6smwnkm$.dlg@myjk.org>
<618fc403$0$536$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<6190cbb6$0$532$65785112@news.neostrada.pl> <aho0jwwwxd6v$.dlg@myjk.org>
<61916031$0$529$65785112@news.neostrada.pl> <j...@m...org>
<1j3wt47alfofv.azsp0gt991hu$.dlg@40tude.net>
<1kh0mljz7am5k$.dlg@myjk.org>
Date: Mon, 15 Nov 2021 15:47:15 +0100
Message-ID: <1b7iek0h1y5d1$.u2t39ps4v2h4.dlg@40tude.net>
Lines: 77
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.136.31
X-Trace: 1636987636 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 532 83.30.136.31:51140
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4416
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2699150
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 15 Nov 2021 15:38:28 +0100, Myjk wrote:
> Mon, 15 Nov 2021 14:23:17 +0100, J.F
>> On Mon, 15 Nov 2021 09:39:52 +0100, Myjk wrote:
>>> Sun, 14 Nov 2021 20:14:55 +0100, J.F.
>>>> Ogolnie jednak wiadomo, ze bateria SIE DEGRADUJE.
>>> To że bateria się degraduje to jest oczywiste, ale nie tak jak wam się
>>> tutaj wydaje, że przy 100tkm jest już bezużyteczna. Najlepiej pokazują to
>>> baterie w HEV Toyoty, np. starutkich Priusach, gdzie cykli ładowania i
>>> rozładowywania to są grube tysiące.
>> Tam byly baterie NiMH, wiec nie ma co wnioskowac o li-ion na ich
>> podstawie.
>> Z mojego doswiadczenia - male ogniwa NiMH sie degraduja.
>> Jedne szybciej i mocniej, drugie mniej.
>> Ale ... czy w takim Priusie zauwazysz,
>> ze baterii zostala polowa, czy cwierc ?
>
> Mało to istotne, ale statystyki tych baterii można znaleźć, użytkownicy to
> też badają, a nie że tylko lejące wtryski w dieslu i ile żre paliwa
> wypalający się DPF.
Statystyki baterii z Priusa?
>> No coz - telefon Siemens baterie zajezdzal w ~2 lata.
>> Moze zly soft.
>
> Nie telefon, tylko sam użytkownik. Ja pilnuję ładowania 20-80% i moje
> telefony żyją znacznie dłużej.
No widzisz - Nokii nie pilnowalem, i zyla dlugo.
Teraz wiekszosc smartfonow ma niewymienne baterie ... chyba sie
spodziewaja przynajmniej 3 lat pracy.
>> W Nokii bateria nie do zdarcia.
>> W SE, w Samsungu - wymienialem, ale po kilku latach.
>> Kilka lat na samochod ... troche malo.
>
> Samochód ma chłodzone i grzane baterie (sprawdzić czy nie leaf), a
> elektronika pilnuje aby nie rozładować i nie przeładować progowo. To
> kompletnie inna bajka niż kompaktowe urządzenia przenośne gdzie liczy się
> każda miliamperogodzina aby sprzęt był możliwie długo użyteczny (a
> jednocześnie ma wytrzymać min. 3 lata, potem i tak na szrot zazwyczaj
> idzie). Już wielokrotnie o tym pisałem ale do niektórych wybitnych
> jednostek to kompletnie nie dociera.
Bo niekoniecznie masz racje co do tej kazdej mAh.
>> no coz - jest seria scalonych "monitorow baterii", produkowanych
>> obecnie przez TI i stosowanych np w laptopach,
>
> Drukarki też postarzali softem, ale nadal nie jest to żaden argument na to
> że baterie w EV tak strasznie padają.
>
>> i zdaje sie, ze tam jest zaszyty podobny mechanizm obnizania
>> pojemnosci. Moze komus zalezy na tym, ze jak komputer deklaruje
>> jeszcze 100km zasiegu, to zeby te 100km bylo, a nie stanal 5 km przed
>> stacja :-)
>> Wiec nie tylko jedna grupa programistow.
>
> No, a Tesla to nawet oficjalnie ogranicza.
Ale chyba nie przycina pojemnosci w miare wieku.
Apple za to przyznal, ze spowalnia stare telefony ... no bo one maja
stara baterie, więc aby zapewnic pożądany czas pracy, to trzeba procka
spowolnic i zmniejszych pobor mocy :-)
>>> W Leafie bateria siędegraduje, bo
>>> pały zrobiły baterie chłodzone powietrzem, zwyczajnie jest to zła
>>> konstrukcja a nie wina samej baterii.
>> No widzisz - nie tylko programisci spiskuja :-)
>
> Oczywiście, bo mało to zbublonych spaliniaków wyjechało z fabryki, ale
> standardowo sraczka tylko jak z EV coś jest nie tak.
Bo nam mowia, ze to lepsze, ekologiczniejsze itp .
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.11.21 16:00 Cavallino
- 15.11.21 16:02 J.F
- 15.11.21 16:19 Cavallino
- 15.11.21 17:33 Myjk
- 15.11.21 17:34 Myjk
- 15.11.21 18:06 Shrek
- 15.11.21 18:12 Shrek
- 15.11.21 18:22 heby
- 15.11.21 18:43 Shrek
- 15.11.21 19:23 heby
- 15.11.21 19:37 Shrek
- 15.11.21 19:46 heby
- 15.11.21 20:11 Shrek
- 15.11.21 20:42 heby
- 15.11.21 21:03 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-24 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-24 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-24 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-02-24 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-24 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-24 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-24 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=