eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTaka ciekawostkaRe: Taka ciekawostka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!news-out.netn
    ews.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlne
    d.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfee
    d.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news
    .neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Taka ciekawostka
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <sm3k72$kn3$1$horizn@news.chmurka.net> <141qqa6smwnkm$.dlg@myjk.org>
    <618fc403$0$536$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <6190cbb6$0$532$65785112@news.neostrada.pl> <aho0jwwwxd6v$.dlg@myjk.org>
    <61916031$0$529$65785112@news.neostrada.pl> <j...@m...org>
    <1j3wt47alfofv.azsp0gt991hu$.dlg@40tude.net>
    <1kh0mljz7am5k$.dlg@myjk.org>
    Date: Mon, 15 Nov 2021 15:47:15 +0100
    Message-ID: <1b7iek0h1y5d1$.u2t39ps4v2h4.dlg@40tude.net>
    Lines: 77
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.136.31
    X-Trace: 1636987636 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 532 83.30.136.31:51140
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4416
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2699150
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 15 Nov 2021 15:38:28 +0100, Myjk wrote:
    > Mon, 15 Nov 2021 14:23:17 +0100, J.F
    >> On Mon, 15 Nov 2021 09:39:52 +0100, Myjk wrote:
    >>> Sun, 14 Nov 2021 20:14:55 +0100, J.F.
    >>>> Ogolnie jednak wiadomo, ze bateria SIE DEGRADUJE.
    >>> To że bateria się degraduje to jest oczywiste, ale nie tak jak wam się
    >>> tutaj wydaje, że przy 100tkm jest już bezużyteczna. Najlepiej pokazują to
    >>> baterie w HEV Toyoty, np. starutkich Priusach, gdzie cykli ładowania i
    >>> rozładowywania to są grube tysiące.
    >> Tam byly baterie NiMH, wiec nie ma co wnioskowac o li-ion na ich
    >> podstawie.
    >> Z mojego doswiadczenia - male ogniwa NiMH sie degraduja.
    >> Jedne szybciej i mocniej, drugie mniej.
    >> Ale ... czy w takim Priusie zauwazysz,
    >> ze baterii zostala polowa, czy cwierc ?
    >
    > Mało to istotne, ale statystyki tych baterii można znaleźć, użytkownicy to
    > też badają, a nie że tylko lejące wtryski w dieslu i ile żre paliwa
    > wypalający się DPF.

    Statystyki baterii z Priusa?

    >> No coz - telefon Siemens baterie zajezdzal w ~2 lata.
    >> Moze zly soft.
    >
    > Nie telefon, tylko sam użytkownik. Ja pilnuję ładowania 20-80% i moje
    > telefony żyją znacznie dłużej.

    No widzisz - Nokii nie pilnowalem, i zyla dlugo.
    Teraz wiekszosc smartfonow ma niewymienne baterie ... chyba sie
    spodziewaja przynajmniej 3 lat pracy.

    >> W Nokii bateria nie do zdarcia.
    >> W SE, w Samsungu - wymienialem, ale po kilku latach.
    >> Kilka lat na samochod ... troche malo.
    >
    > Samochód ma chłodzone i grzane baterie (sprawdzić czy nie leaf), a
    > elektronika pilnuje aby nie rozładować i nie przeładować progowo. To
    > kompletnie inna bajka niż kompaktowe urządzenia przenośne gdzie liczy się
    > każda miliamperogodzina aby sprzęt był możliwie długo użyteczny (a
    > jednocześnie ma wytrzymać min. 3 lata, potem i tak na szrot zazwyczaj
    > idzie). Już wielokrotnie o tym pisałem ale do niektórych wybitnych
    > jednostek to kompletnie nie dociera.

    Bo niekoniecznie masz racje co do tej kazdej mAh.

    >> no coz - jest seria scalonych "monitorow baterii", produkowanych
    >> obecnie przez TI i stosowanych np w laptopach,
    >
    > Drukarki też postarzali softem, ale nadal nie jest to żaden argument na to
    > że baterie w EV tak strasznie padają.
    >
    >> i zdaje sie, ze tam jest zaszyty podobny mechanizm obnizania
    >> pojemnosci. Moze komus zalezy na tym, ze jak komputer deklaruje
    >> jeszcze 100km zasiegu, to zeby te 100km bylo, a nie stanal 5 km przed
    >> stacja :-)
    >> Wiec nie tylko jedna grupa programistow.
    >
    > No, a Tesla to nawet oficjalnie ogranicza.

    Ale chyba nie przycina pojemnosci w miare wieku.

    Apple za to przyznal, ze spowalnia stare telefony ... no bo one maja
    stara baterie, więc aby zapewnic pożądany czas pracy, to trzeba procka
    spowolnic i zmniejszych pobor mocy :-)

    >>> W Leafie bateria siędegraduje, bo
    >>> pały zrobiły baterie chłodzone powietrzem, zwyczajnie jest to zła
    >>> konstrukcja a nie wina samej baterii.
    >> No widzisz - nie tylko programisci spiskuja :-)
    >
    > Oczywiście, bo mało to zbublonych spaliniaków wyjechało z fabryki, ale
    > standardowo sraczka tylko jak z EV coś jest nie tak.

    Bo nam mowia, ze to lepsze, ekologiczniejsze itp .

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: