  • 141. Data: 2009-12-02 08:53:58
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ghost napisał(a):

    > No to powiedz od razu wprost, ze dziecieca pornografie tez bys chronil.

    Oskarz mnie jeszcze, ze jezdze na rowerze...

    Generalnie od dawna stoje na stanowisku, ze TP powinna oferowac Neo w
    takiej postaci, ze domyslnie wszystkie porty po za 80 sa zamkniete a
    Abonent moze sobie pootwierac te, ktore potrzebuje.

    j.

  • 142. Data: 2009-12-02 08:54:14
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Wojciech Puchar"

    Gógle wyłączyli?

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 143. Data: 2009-12-02 08:56:23
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Ghost"

    >Masz obowiazek ostrzec kazdego kogo chcesz nagrywac, prywatnosc nie ma
    >znaczenia. No i dodatkowo opublikowales.

    Możesz podać podstawę prawną? Poważnie pytam.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 144. Data: 2009-12-02 09:10:38
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Wojciech Puchar wrote:

    > Nie musi być, w polskim prawie jest paragraf na temat spamu - jest to
    > przestępstwo.

    Wykroczenie. I odłączenie musi nastąpić na podstawie wyroku sądu, który
    nastąpi mniej więcej w 2 lata po fakcie. Ponadto sąd nic nie zrobi osobom,
    które są nieświadome tego faktu - a tak jest w 99,(9)%.

    "The Internet does not need law enforcement, it only needs few
    good sysadmins with cojones."

    Lemat

  • 145. Data: 2009-12-02 09:12:59
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Wojciech Puchar wrote:

    > Jeśli ktoś robi rzeczy niedozwolone z użyciem łącza TP to mogą go odłączyć
    > zgodnie z umową. i tyle.

    Nie mogą go odłączyć - potrzebny jest na to wyrok sądu.

    Lemat

  • 146. Data: 2009-12-02 09:14:35
    Od: Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl>

    Bartosz Feński aka fEnIo wrote:
    > Wiesz, że blackholing przespałeś?

    Blokadę portów 135 -- 139 najwyraźniej też...

    pozdrowienia,
    shadow

  • 147. Data: 2009-12-02 09:29:31
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    Wojciech Puchar wrote:

    > TP NIE MA OBOWIĄZKU robienia tego. Chyba że jako dodatkowa usługa.

    Za to ma obowiazek dzialac na rzecz ograniczania zagrozen sieciowych,
    a akurat dostep do portu 25 stal sie w glownej czesci zrodlem takowych.
    Przy tym wszelakie "korzysci" maja charakter dalej niz trzeciorzedny.
    RFC2476 od dawna definiuje w jaki sposob powinna byc dostarczana
    korespondencja przez klienta poczty i w tym wzgledzie nikt nikomu
    krzywdy nie zrobil.

    > TP zapewnia komunikację protokołem IP. To że ktoś naraża się na to gówno bo
    > używa oprogramowania z błędami, albo (co ważniejsze) nie rozumie co robi z
    > swoim komputerem - jest jego sprawą a nie TP.

    Ale sprawą TP jest to, ze wyladowala w czolowych statystykach zrodel
    spamu, a korespondencja z adresem neo w naglowku zaczela byc filtrowana
    jako cos oczywistego i cala poddomena neostrady automatycznie zaczela
    byc postrzegana jako zrodlo wszelkich innych mozliwych klopotow. Moze to
    dla Ciebie niepojete, ale zablokowanie portu 25 jest wlasnie ruchem na
    korzysc czegos co mozna nazwac 'wiarygodnoscia uzytkownika neostrady'
    i dbaloscia o wizerunek uslugi jako taki. Szkoda ze tak pozno.

    Zadnemu normalnemu uzytkownikowi nie przeszkadza to w niczym. Zysk za to
    jest kolosalny. Rachunek dla kumatego rozumu jest oczywisty.
    Ale jak chcesz to histeryzuj dalej. Masti ma racje - taka histeria
    raczej wyglada na probe obrony interesow spamerow.

    --

    memento lorem ipsum

  • 148. Data: 2009-12-02 09:30:21
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    > Przy tym wszelakie "korzysci" maja charakter dalej niz trzeciorzedny.

    "niekorzysci" oczywiscie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 149. Data: 2009-12-02 09:32:09
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Wojciech Puchar wrote:

    > Blokowanie jakiejkolwiek części komunikacji nie współgra z par 16.3

    Logi moich serwerów pocztowych wskazują, że współgra i to BARDZO.

    Lemat

  • 150. Data: 2009-12-02 09:32:23
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > takiej postaci, ze domyslnie wszystkie porty po za 80 sa zamkniete a
    > Abonent moze sobie pootwierac te, ktore potrzebuje.

    Czyli chcesz wiecej niz TP zrobilo.