  • 132. Data: 2009-12-02 08:40:13
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Wojciech Puchar napisał(a):

    > Wyjątkowo Pan przedmówca ma racje. Ta Pani ma zakaz używania głowy, właśnie
    > MA DZIAŁAĆ JAK AUTOMAT bo tak każe TP, i takich ludzi zatrudnia.
    >
    > Ponieważ 3 różnych konsultantów w krótkim odstępie czasu powtórzyło to samo
    > kłamstwo, oznacza to że TP celowo wprowadza użytkowników w błąd.

    Ciekawe implikacje sobie wymyślasz. A może to po prostu znaczy, że te
    3 osoby wróciły z L4 po świńskiej grupie i zanim doczytały newsletter
    rozesłany do pracowników już musiały ubrać słuchawki i nawijać z klientami?

    Pracowałeś kiedyś w jakiejś większej firmie? Ale naprawdę dużej.
    Takiej gdzie na przykład obsługę infolinii zleca się różnym zewnętrznym
    firmom. Pracowałeś?

    Pewnie, że idealnie by było przeprowadzać pierdyliard szkoleń i mieć samych
    omnibusów na infoliniach, ale w normalnych firmach liczy się również
    koszty. Dam sobie rękę upierdolić, że TPSA zanim wprowadziła blokadę
    zbierała długi czas statystyki i najwyraźniej koszt przeszkolenia personelu
    infolinii do ilości potencjalnych krzykaczy takich jak Ty był zbyt duży,
    by opłacało się to robić. Wystarczająco dużo innych dziwnych rzeczy
    konsultanci muszą wiedzieć (regulaminy, procedury zmian abonentów itp),
    by jeszcze im prać mózgi o jakichś portach i cholera wie czym jeszcze.

    Traktuj raczej wysłanie Cię na drzewo przez konsultantkę jako cięcie
    kosztów. Jesteś w mniejszości krzycząc o ten port 25.

    > Według mnie chodzi o stopniowe wytresowanie klienta, by godził się stopniowo
    > na dowolne utrudnienia.

    A według mnie zaczynają Cię gnębić urojenia paranoidalne. Biorąc pod uwagę
    fakt, że jest prosta metoda na wyłączenie blokady trochę panikujesz.
    Zwłaszcza, że po stronie TPSA ta prosta metoda już taka prosta nie była.
    Nie wiem czego używają do uwierzytelniania użytkowników, ale musieli na
    pewno sporo narzeźbić by w zależności od loginu puszczać inny ruch.

    > Na szczęście TPSA ma już dawno mniej niż 75% rynku indywidualnego i myśle że
    > głównym skutkiem będzie spadek tego procenta, i selekcja użytkowników.
    >
    > W TP zostaną głównie przymuły, którym wszystko wisi, można im zabraniać co
    > się chce i sterować tym co oni używają i jak.

    Ale przecież w TP są *aktualnie* głównie przymuły, które rozsyłają spam
    i trojany. Niech spróbują przejść do mniejszych operatorów to się dowiedzą
    co się w takich sytuacjach dzieje. Dostaną indywidualną blokadę na
    *wszystko* do czasu przeinstalowania systemu lub jego wyczyszczenia.

    Wtedy się zacznie płacz i lament, bo przecież komputer działa.

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 131. Data: 2009-12-02 08:40:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ghost napisał(a):

    > I obowiazkiem TP jest mu przeciwdzialac.

    O! to co będzie następne p2p? ftp? irc? może w ogóle zablokują możliwość
    pobierania plików z Sieci bez zezwolenia odpowiedniego Organu?

    j.

  • 133. Data: 2009-12-02 08:40:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Wojciech Puchar" <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał w
    wiadomości news:1259739998.418164@wojteks.tensor.gdynia.pl...

    > Mam prawo. Nagrałem informację publiczną usługodawcy, nie rozmowę
    > prywatną.

    Masz obowiazek ostrzec kazdego kogo chcesz nagrywac, prywatnosc nie ma
    znaczenia. No i dodatkowo opublikowales.

  • 134. Data: 2009-12-02 08:40:50
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > I obowiazkiem TP jest mu przeciwdzialac.

    Zgadza się - karać winnych, a nie traktować wszystkich jak potencjalnych
    przestępców. Tym różni się prawo od lewa.

  • 135. Data: 2009-12-02 08:41:20
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Ale masz jakieś wsparcie?
    >
    > Hint: spam nie musi być niezamówioną informacją handlową.

    Ale 99% jest.

  • 136. Data: 2009-12-02 08:41:50
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Trochę tak, ale...
    > Art.5 i Art.56 KC

    możesz zacytować?

  • 137. Data: 2009-12-02 08:42:47
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    y>>

    > Głupszego portu nie mogłeś sobie wymyślić ?
    Może i głupie ale nie zmienia to faktu że TP ani żaden operatora nie ma
    prawa mówić mi i ingerować w sposób używania przeze mnie usługi tak długo
    jak

    1) nie zawrze tego w umowie
    2) nie popełnie przestępstwa

  • 138. Data: 2009-12-02 08:43:13
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Bartosz Feński aka fEnIo" <f...@d...org> napisał w
    wiadomości news:slrnhhc9vd.vuq.fenio@komputer.fenia.pl...

> [...]
    > rozesłany do pracowników już musiały ubrać słuchawki i nawijać z
    > klientami?
    >
    > Pracowałeś kiedyś w jakiejś większej firmie?

    No przeciez widac, ze kolega mlody doswiadczeniem, nie ma pojecia o czym
    pisze.

  • 139. Data: 2009-12-02 08:45:27
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > O! to co będzie następne p2p? ftp? irc? może w ogóle zablokują możliwość
    > pobierania plików z Sieci bez zezwolenia odpowiedniego Organu?

    No to powiedz od razu wprost, ze dziecieca pornografie tez bys chronil.

  • 140. Data: 2009-12-02 08:52:46
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Wed, 2 Dec 2009 09:40:13 +0100, Bartosz Feński aka fEnIo napisał:

    [...]

> [...]
    > *wszystko* do czasu przeinstalowania systemu lub jego wyczyszczenia.
    >
    > Wtedy się zacznie płacz i lament, bo przecież komputer działa.

    O Fenio ! Lepiej tego nie mogłeś ująć.
    A wszyscy Ci którzy płaczą niech żałują że nie byli na PLNOG#3, gdzie można
    było z panami z &fTP porozmawiać. Materiały tutaj:

    http://proidea.maszyna.pl/PLNOG0902/filmy/panel_dysk
    usyjny.avi

    Opinie jakie wyrażali racjonalizatorzy - wannabe providers - doprowadzały mnie
    do bulu brzucha ze śmiechu.

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB