  • 1. Data: 2010-12-15 13:10:25
    Temat: Prostowanie felgi - Jezus Maria ....
    Od: "Rafał VFR" <r...@t...pl>

    Witam
    Mieszam w Poznaniu; zdarzyło się, że byłem zmuszony wyprostwać felgę -
    starego OZ`eta. Znalazłem całkiem przypadkowo zakład w Luboniu i.... było
    OK.
    Raz, drugi, trzeci ... w ciągu tych nastu lat się trafiło. Pogada się przy
    okazji z p. Damianem i wogóle.
    Ostatnio jedak miało być szybciej i jeden z gumiarzy polecił mi zakład na
    Narewskiej - współpracuje z nim. Logistycznie wyjazd do Lubonia to cała
    operacja a na Narewską mam blisko i jeszcze na miejscu gość obiecał zrobić
    Trochę zmroził mnie zakład - bo przy mnie wymienianio klocki z golfie II -
    coś tam piłowali przy zacisku i klockach - słowem pasowali częscie
    wzajemnie.
    Koło oddałem. W oddali dało się słyszeć jeb jeb jeb. Zaciekawiony zajrzałem
    a tam PAN napierdala młotem po mojej feldze !
    Bo tak się panie prostuje zostałem oświecony. No moją uwagę, ze w Luboniu to
    na maszynie - bzdury wszyscy młotkem maszyną tylko na końcu !
    Potem jeszcze poprosiłem o sprawdzenie tylnej felgi - jest ok - ulżyło mi bo
    już nie miałem kasy a i metody mi nie pasiły.

    Dokładnie 6 dni później kupowałem nowe letnie gumy. Zostałem poproszony na
    wyważarkę. Tył nie do jazdy przód krzywy ale od biedy ....
    Ceny wyższe niż w Luboniu do którego zmuszony zostałem jednak pojchać.
    Nawet kiedy zadzwoniłem obiecano mi porpawkę - no ale :-)
    Tyle moich przygód
    Pzdr
    Rafał

  • 2. Data: 2010-12-15 13:24:45
    Temat: Re: Prostowanie felgi - Jezus Maria ....
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Wed, 15 Dec 2010, Rafał VFR wrote:

    > Ostatnio jedak miało być szybciej i jeden z gumiarzy polecił mi zakład
    > na Narewskiej [...]

    Może to tylko (podwójny...) przypadek, ale sam też miałem kiedyś okazję
    prostować felgi w tym zakładzie i końcowy rezultat też był (oględnie rzecz
    ujmując) dość odległy od zamierzonego :-| Tym bardziej to dla mnie dziwne,
    że zakład prowadzi p.Hamelka, którego nazwisko od kilkudziesięciu lat
    kojarzyło się w Poznaniu z solidnością i dobrą jakościa usług
    (przynajmniej dopóki mieli swój warsztat przy ul. Dąbrowskiego) :-|

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 3. Data: 2010-12-15 13:36:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał VFR" <r...@t...pl> napisał w
> [...]
    > golfie II -
    > coś tam piłowali przy zacisku i klockach - słowem pasowali

    Zalezy co pilowali - bywa ze klocek jest wiekszy niz fabryka
    przewiduje.
    Gorzej jesli ktos uzna ze latwiej mu bedzie podpilowac zacisk, bo z
    aluminium :-)

> [...]
    > Luboniu to
    > na maszynie - bzdury wszyscy młotkem maszyną tylko na końcu !

    No tak mowiac szczerze to dawniej tez wszyscy mlotkiem :-)

    Czyli od biedy sprostowali dobrze ? :-)

    J.

  • 4. Data: 2010-12-15 13:52:26
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 15 Gru, 13:36, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > przewiduje.
    > Gorzej jesli ktos uzna ze latwiej mu bedzie podpilowac zacisk, bo z

    W Golfie 2 to nie czyste żeliwo ?

    Pozdrawiam !

    PS:
    W Golfie 3 też waży co nieco za dużo jak na alu :)

  • 5. Data: 2010-12-15 13:53:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.12.2010 13:10, Rafał VFR pisze:

    > Koło oddałem. W oddali dało się słyszeć jeb jeb jeb. Zaciekawiony zajrzałem
    > a tam PAN napierdala młotem po mojej feldze !

    Wolałbyś, żeby stukał kilofem? ;)

    > Bo tak się panie prostuje zostałem oświecony. No moją uwagę, ze w Luboniu to
    > na maszynie - bzdury wszyscy młotkem maszyną tylko na końcu !

    Stalowe spokojnie można wypukać.

    > Potem jeszcze poprosiłem o sprawdzenie tylnej felgi - jest ok - ulżyło mi bo
    > już nie miałem kasy a i metody mi nie pasiły.

    Ja takie młotkowe prostowanie miałem gratis przy okazji zmiany opon :)

  • 6. Data: 2010-12-15 16:55:54
    Od: megrims <m...@i...pl>

    "Motorsport Mielcarek" Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Stacja
    Kontroli Pojazdów Sebastian Mielcarek
    Poznań, woj. wielkopolskie, kod 60-126
    Ulica: Knapowskiego 16
    Telefon: 61 864 29 82

    Mają tam prosty serwis: geometria, opony, oleje, tarcze,
    klocki i prostowanie felg.

    Prostowałem tam felgi wiele razy i zawsze byłem zadowolony.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-12-16 07:54:27
    Od: "Rafał VFR" <r...@t...pl>

[...]

    Trudno powiedzieć czy to tylko przypadek.
    Panowie w Luboniu od razu wiedzieli gdzie były prostowane :-) To nie
    pierwsza poprawiana i nie jedyny zakład po którym poprawiają - tak mówią
    Wiedzą to po czymś czego nie chcieli mi powiedzieć oraz po śladach
    czerwonego flamastra.
    Ale najważniejszą informację jaką mi sprzedali a w którą ja chcę wierzyć to
    ta, że jak twierdzą niewiele felg aluminiowych (bo o takich pisze) pęka przy
    prostowaniu maszynowo.
    Za to bardzo łatwo - co w sumie mi wydaje się logiczne - przy napierd.....u
    młotem.
    Poza tym żaden argument dla mnie nie działa jeśli otrzymuję felgę która
    wciąż jest krzywa.Co z tego że trochę.
    To tak jakby oddać auto do mechanika i odebrać prawie sprawne.

    Zgadzam się, że inaczej kiedyś się nie robiło, zgadzam się, że stalową felgę
    można podprostować młotkiem.
    Ale czasem zastanawiam się po co niektórzy chodzą do lekarza i korzystają z
    np antybiotyków skoro kiedyś ich nie było ....
    Pzdr
    Rafał

  • 8. Data: 2010-12-16 08:10:09
    Od: "Rafał VFR" <r...@t...pl>

    > Mają tam prosty serwis: geometria, opony, oleje, tarcze,
    > klocki i prostowanie felg.
    >
    > Prostowałem tam felgi wiele razy i zawsze byłem zadowolony.

    Zgadzam się - mają tam prosty serwis.
    Powinni zatem poprzestać na prostych rzeczach. Wniosek, że koła to rzecz
    dziś nie do konca prosta - skoro oba moje były krzywe.
    No i dobrze jeśli koło jest krzywe powiedzieć np: krzywe; przykro mi nie mam
    czasu.
    Czym to się różni od np: jest olej - jeśli go nie ma ? Niczym - efekt będzie
    ten sam - coś się wkrótce uszkodzi. Na temat czasu się nie wypowiadam;
    zdecydowanie inaczej postrzegają go zdrowi i ci z nowotworem złośliwym.
    Pzdr
    Rafał

  • 9. Data: 2010-12-16 08:28:25
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-16 08:10, Rafa? VFR pisze:

    > Zgadzam si? - maj? tam prosty serwis.
    > Powinni zatem poprzesta? na prostych rzeczach. Wniosek, ?e ko?a to rzecz
    > dzi? nie do konca prosta - skoro oba moje by?y krzywe.
    > No i dobrze je?li ko?o jest krzywe powiedzie? np: krzywe; przykro mi nie mam
    > czasu.
    > Czym to si? r?ni od np: jest olej - je?li go nie ma ? Niczym - efekt b?dzie
    > ten sam - co? si? wkr?tce uszkodzi. Na temat czasu si? nie wypowiadam;
    > zdecydowanie inaczej postrzegaj? go zdrowi i ci z nowotworem z?o?liwym.
    > Pzdr
    > Rafa?

    Twoje intencje zawarte w powyższej wypowiedzi nie do końca są jasne.
    IMO tam akurat felgi prostują dobrze.

  • 10. Data: 2010-12-16 09:59:57
    Od: "Rafał VFR" <r...@t...pl>

    > Twoje intencje zawarte w powyższej wypowiedzi nie do końca są jasne.
    > IMO tam akurat felgi prostują dobrze.

    Intencji nie było żadnych. Opisałem co mnie spotkało. Wnioski kazdy wyciaga
    sam.
    Moje felgi i kolegi Wojtka wyprostowano źle. Zasadniczo nie wyprostowano bo
    nadal były krzywe.
    W Luboniu rozpoznano zaklad w ktorym byly prostowane. Domyslalam sie tylko
    dlaczego.
    Ale jak wyzej - wnioski kazdy wyciaga sam.
    Masz prawo uwazac ze ktos cos robi dobrze, tak samo jak ja uwazam, ze
    rabanie po aluminiowej feldze mlotkiem jest metoda zwyczajenie zbojecka,
    metoda ktora zarowno u mnie i kol. Wojtka nie przyniosly efektu.
    Sumujac - felg tam nie prostuja. Uderzaja po nich tylko mlotkiem
    zmniejszajac ich skrzywienie.
    Pzdr
    Rafal