-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: TIR-y na śniegu
Date: Wed, 15 Dec 2010 17:10:31 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 28
Message-ID: <ieap76$n2c$1@inews.gazeta.pl>
References: <a...@s...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 87-205-45-239.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1292429350 23628 87.205.45.239 (15 Dec 2010 16:09:10 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 15 Dec 2010 16:09:10 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-User: karakorum
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335003
[ ukryj nagłówki ]>może ktoś wie jak to jest z Truckami w USA. Jeżdżą zimą przez Góry
>Skaliste i inne ,do Kanady i na północ Stanów śnieg tam też pada a
>stosunkowo rzadko słychać o takich perturbacjach jak w Polsce gdzie
>nie mogą podjechać pod byle górkę.
Są strefy gdzie 1 października - 30 kwietnia nie można jeździć bez opon
zimowych lub łańcuchów. Przy drogach często są specjalne zatoczki dedykowane
do zakładania łańcuchów.
Ale duży wpływ na brak perturbacji ma sieć dróg. Otóż u nas droga krajowa ma
szerokość 5m. Jeden tir nie może podjechać pod górkę i jest masakra. Tam
taka sobie mało ruchliwa droga ma 12-15m szerokości razem z wyasfaltowanym
poboczem, więc w razie potrzeby ślizgająca się ciężarówa może jechać
poboczem, nie blokując całego ruchu.
Warto też dodać, że są zupełnie różne standardy podjazdów. Drogi rzadko są
wyraźnie strome. Podjazd 5% jest oznakowany niczym czarny punkt, a podjazd
8% prawie jak strefa zero w Hiroszimie. Byłem na wyprawie rowerowej po
Kanadzie przez Góry Skaliste - wszystkie najwyższe przełęcze. W porównaniu
do jazdy po Czechach, Austrii, Francji, Belgii - bułka z masłem. Drogi są
tak prowadzone, że mają bardzo łagodne nachylenie.
--
Marcos
marcos [AT] wyprawa . info
http://www.wyprawa.info
Następne wpisy z tego wątku
- 15.12.10 17:11 Mikołaj Tutak
- 15.12.10 17:41 Waldek Godel
- 15.12.10 17:45 Marek P.
- 15.12.10 18:11 Robert_J
- 15.12.10 18:16 tadek
- 15.12.10 19:42 Tomasz Pyra
- 15.12.10 19:52 d...@o...pl
- 15.12.10 20:27 Rysiek G.
- 15.12.10 20:33 MariuszM
- 15.12.10 21:32 J.F.
- 15.12.10 21:55 kml
- 15.12.10 21:59 Filip KK
- 15.12.10 22:13 Waldek Godel
- 15.12.10 22:16 Artur Maśląg
- 15.12.10 22:19 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2025-01-10 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-10 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-10 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=