  • 1. Data: 2010-12-15 14:09:35
    Temat: Prostownik impulsowy z Allegro za ok.70zł - prośba o opinie
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Czy ktoś korzystał może z prostowników impulsowych, które można nabyć na
    Allegro za ok. 60-80zł? (zwykle mają podany max. prąd ładowania ok. 3,5A).
    Potrzebuję taki, aby w razie potrzeby podładować akumulator w samochodzie
    osobowym. Chciałbym, aby miał możliwość naładowania akumulatora w 100%
    (zmniejszając odpowiednio prąd pod koniec ładowania tak, aby nie odłączenie
    go na czas nie spowodowało jakichś uszkodzeń akumulatora).
    --
    Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

  • 2. Data: 2010-12-15 14:54:24
    Od: "lukasz" <1...@c...pl>

> [...]
    > (zmniejszając odpowiednio prąd pod koniec ładowania tak, aby nie
    > odłączenie go na czas nie spowodowało jakichś uszkodzeń akumulatora).

    nie polecam impulsowych, nie sa zbyt trwale, latwo uszkodzic, biorac pod
    uwage warunki w jakich pracuje, w cenie ktora podales , dostaniesz polskiej
    produkcji transformatorowy prostownik o maksymalnym pradzie ladowania 6 A,
    ze wskaznikiem, poszukaj w promowanych aukcjach na allegro,
    W mairez blizania sie do konca ladowania, prad sam sie zmniejsza, jezeli tak
    nie jeste akumulator jest uszkodzony, co nie zwalnia Cie z pamietania o
    ladowaniu i odlaczenie prostownika

  • 3. Data: 2010-12-15 15:34:54
    Od: Kazimierz Uromski <u...@g...zx.comzamiastzx>

    On 15.12.2010 14:09, Przemolo wrote:
> [...]
    > akumulatora w 100% (zmniejszając odpowiednio prąd pod koniec ładowania
    > tak, aby nie odłączenie go na czas nie spowodowało jakichś uszkodzeń

    Za 60-80 to trochę dużo jednak, niemiecko-lidlowy 3,5A kupiłem nie tak
    dawno na tymże allegro za 50 z przesyłką.
    Wyłącza się sam, ma 3 opcje - do mniejszych aku, zwykła i z ciut wyższym
    napięciem.
    Ładowałem nim jakieś 30 razy (z czego większość w lesie z agregatu) i
    dotąd żyje.

  • 4. Data: 2010-12-15 15:51:41
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Użytkownik "lukasz" <1...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tak nie jeste akumulator jest uszkodzony, co nie zwalnia Cie z pamietania

    Miałem taki - niemniej pod koniec ładowania gdy prąd był już minimalny, to
    napięcie rosło powyżej 15V! Bałem się, że aku się uszkodzi przy takim
    napięciu.

  • 5. Data: 2010-12-15 18:08:34
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Przemolo napisał(a):
    > Czy ktoś korzystał może z prostowników impulsowych, które można nabyć na
    > Allegro za ok. 60-80zł?
    To wszystko jedno wielkie gówno.
    Na taki poluj.
    http://allegro.pl/prostownik-bester-bzb-24-10-wydajn
    y-i1347455589.html

    --
    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-12-15 19:40:55
    Od: "Kartrait" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał w wiadomości
> [...]
    > (zmniejszając odpowiednio prąd pod koniec ładowania tak, aby nie
    > odłączenie go na czas nie spowodowało jakichś uszkodzeń akumulatora).

    Nie wiem konkretnie na jaki model polujesz, ale już z 2-3 razy były takie
    impulsowe malutkie w lidlu po ok 60zł. Tak samo mały dość prąd ładowania (ok
    3-4A). Używam takiego już z 2 lata i działa doskonale. Spokojnie podłączam
    go nie odpinając klem od auta, ma funkcję ładowania w niskich temperaturach,
    oraz wyłącza się po naładowaniu więc można go nawet i na tydzień zostawić
    podłączonego. Podładowuje nim reguladnie w zimie auto, a w lecie akumulator
    żelowy w przyczepie, sprawuje się bardzo dobrze. Pewną wadą jest mały prąd
    ładowania, przez co pełne naładowanie większego akumultora może trwać nawet
    2 dni, ale coś za coś...

    --
    Pozdrufka,
    Krzysiek vel kartrait

  • 7. Data: 2010-12-15 22:03:25
    Temat: Re: Prostownik impulsowy z Allegro za ok.70z? - pro?ba o opinie
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-12-15 19:40, Kartrait pisze:
> [...]
    > impulsowe malutkie w lidlu po ok 60z?. Tak samo ma?y do?ae pr?d ?adowania (ok
    > 3-4A). U?ywam takiego ju? z 2 lata i dzia?a doskonale. Spokojnie pod??czam
    > go nie odpinaj?c klem od auta, ma funkcje ?adowania w niskich temperaturach,
    > oraz wy??cza sie po na?adowaniu wiec mo?na go nawet i na tydzien zostawiae
    > pod??czonego. Pod?adowuje nim reguladnie w zimie auto, a w lecie akumulator
    > ?elowy w przyczepie, sprawuje sie bardzo dobrze. Pewn? wad? jest ma?y pr?d
    > ?adowania, przez co pe?ne na?adowanie wiekszego akumultora mo?e trwaae nawet

    Potwierdzam. Jest na rynku ich bardzo wiele (co jakiś czas dostępne w
    lidlu np), charakterystyczne to, że ma 3 diodki i 1 guzik przełączający
    funkcję (off, on motocykl, on samochód, on samochód zimą). Wszystkie są
    robione na tym samym układzie elektronicznym, różnią się trochę obudową
    i klemami itp. Ale praca jest wyśmienita. Sam używam kilku takich do
    auta, do ładowania aku do upsów itp.

    Plusy:
    + idiotoodporny, można zwierać, podłączać odwrotnie, nic się nie spali,
    najwyżej nie chce się włączyć.
    + sam ładuje, sam się wyłączy jak naładuje, sam podtrzymuje aku
    naładowany (można zostawić aku z włączonym prostownikiem na miesiąc)
    + po wybraniu opcji "aku zimą" bez problemu ładuje aku żelowe (!) od
    upsów do 14.4v (w trybie normalnym ładuje do 13.8v chyba).

    Minusy - przede wszystkim "samo wyłączanie się" gdy się naładuje/ gdy
    się odłączy od akumulatora/gdy aku zbyt rozładowany i co za tym idzie:
    - jak naładuje (tym swoim prądem 3.5A) to się wyłącza i podtrzymuje. To
    jest plus ale też minus - jeśli podłączymy go do aku w aucie, które ma
    podejrzanie duży pobór prądu (samorozładowanie) - aku zostanie
    naładowany do full, po czym "podtrzymywanie" nie wystarczy do pokrycia
    prądu samorozładowania aku (padniętego lub gdy zostawiliśmy jakąś lampkę
    czy radio w aucie) - więc aku się rozładuje, a prostownik sam się już
    nie włączy
    - gdy klemy nam niekontaktują (ktoś choćby na chwilę odepnie nam aku od
    klem) to prostownik przerwie ładowanie, sam się już nie włączy, trzeba
    nacisnąć guzik
    - gdy 230v nam znika co jakiś czas w garażu, po po powrocie zasilania
    230v - prostownik sam się nie włączy...
    - gdy sprobojemy odpalic silnik, z podlaczoną ładowarką, to bardzo
    prawdopodobne podczas rozruchu spadnie napięcie na tyle, że ładowarka
    stwierdzi "aku uszkodzony/odłączony" i też się wyłączy...
    - nie da się naładować na siłę aku "trup całkowity" - akumulator musi
    mieć te 8-9V przynajmniej

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2010-12-15 23:48:04
    Od: Kazimierz Uromski <u...@g...zx.comzamiastzx>

    On 15.12.2010 22:03, BartekK wrote:
> [...]
    > stwierdzi "aku uszkodzony/odłączony" i też się wyłączy...
    > - nie da się naładować na siłę aku "trup całkowity" - akumulator musi

    O dokładnie ten powyżej opisuję i potwierdzam wszystkie spostrzeżenia.
    Zapomniałem, że też jednego trupa musiałem najpierw potraktować
    klasycznym prostownikiem.

    Btw: Nawet znalazłem taki jak mój - też niemiecki, trochę droższy bo
    55zł... Przykład wyrobu LIDL-owego (marka Tronic, LIDL jest na odwrocie):
    http://allegro.pl/prostownik-ladowarka-12v-3-6a-tron
    ic-t4x-i1371150408.html

  • 9. Data: 2010-12-16 11:39:14
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Miałem taki - niemniej pod koniec ładowania gdy prąd był już minimalny, to
    > napięcie rosło powyżej 15V! Bałem się, że aku się uszkodzi przy takim
    > napięciu.

    i bardzo dobrze
    zastanow sie albo sprawdz jakie masz napiecie ladowania w instalacji
    samochodowej podczas pracy silnika:)

  • 10. Data: 2010-12-16 11:56:07
    Od: Bartek <s...@i...gazeta.pl>

    Dnia 16-12-2010 o 11:39:14 Michał Gut
    <m...@w...pl> napisał(a):

    > jakie masz napiecie ladowania w instalacji samochodowej podczas pracy
    > silnika

    14,4V