eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTDCI kontra TDI
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 65

  • 41. Data: 2010-02-25 15:38:14
    Temat: Re: TDCI kontra TDI
    Od: "TW" <t...@n...com>



    "Robert_J" <r...@w...pl> wrote in message
    news:hm60c8$7oe$1@inews.gazeta.pl...
    >> Generalnie jeśli komuś zależy na trwałości to także wymianę oleju należy
    >> skrócić przynajmniej o połowę okresu deklarowanego przez producenta.
    >
    > Na czym opierasz swoje twierdzenie? :-)
    ___
    zgadzam sie w 100% z tym ze nalezy olej zmieniac czesciej niz zaleca
    producent. polecam, np, brytyjski forum wlascicieli Saaba www.saabscene.com
    na ktorym wypowiada sie duzo fachowcow. oni wyraznie zalecaja zmieniac olej
    dwa razy czesciej niz zaleca Saab, bo to znacznie przedluza zywotnosc
    silnikow.
    tw


  • 42. Data: 2010-02-25 15:43:20
    Temat: Re: TDCI kontra TDI
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    TW pisze:
    > zgadzam sie w 100% z tym ze nalezy olej zmieniac czesciej niz zaleca
    > producent. polecam, np, brytyjski forum wlascicieli Saaba
    > www.saabscene.com na ktorym wypowiada sie duzo fachowcow. oni wyraznie
    > zalecaja zmieniac olej dwa razy czesciej niz zaleca Saab, bo to znacznie
    > przedluza zywotnosc silnikow.
    > tw

    Widzisz kolego, w polsce mamy jednak takich wspaniałych domorosłych
    chemików i fizyków którzy jednak wiedzą lepiej niż wybitni specjaliści z
    danej dziedziny. I to jest kolejny z powodów, żeby nie kupować auta
    zarejestrowanego i używanego w polsce. Niektórym ciężko pojąć,że z
    czasem olej rozrzedzany jest z paliwem, które jak to niektórzy twierdzą
    nie wyparowywuje w cudowny sposób.

    --
    krzysiek82


  • 43. Data: 2010-02-25 15:51:00
    Temat: Re: TDCI kontra TDI
    Od: to <t...@a...xyz>

    krzysiek82 wrote:

    > nie ironizuj pytam poważnie, jeśli chcesz aby Cię traktowali poważnie
    > nie odwalaj szopek po co to?

    Cóż to za bezinterpunkcyjny, bezładny słowotok? Znowu leków nie wziąłeś?

    --
    cokolwiek


  • 44. Data: 2010-02-25 16:10:02
    Temat: Re: TDCI kontra TDI
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Na ogólnie dostępnych badaniach na temat olejów

    Np. jakich? Poprzednim autem jeździłem prawie 200.000 km,
    olej wymieniałem zgodnie z książką serwisową, przed
    sprzedażą auta zrobiłem dogłębny przegląd (kupował je
    kolega). Ciśnienie sprężania bardzo dobre, żadnych
    zauważalnych oznak nadmiernego zużycia silnika, olej nigdzie
    nawet próbował wyciekać (pomijam "pocenie się" się pokrywy
    zaworów, ale to nie zależy od częstotliwości wymian oleju).
    Kolega śmiga 4,5 roku i jakoś też silnik się nie rozpadł, a
    nawet nic jeszcze przy nim nie było robione :-).
    Obecnym autem jeżdżę 4,5 roku, przeglądy robię zgodnie z
    książką i też nic się nie dzieje :-). Jeśli mówisz o
    zwiększeniu żywotności silnika z np. 500.000 km do 800.000
    to możliwe że tak jest. Tylko że większość aut po 500.000 km
    jest generalnie na tyle sfatygowanych, że stan samego
    silnika to raczej mały problem ;-)).



    > oraz na tym, że mam świadomość tego, że producentowi
    > zależy na jak najkrótszej żywotności auta.

    Tak, kolejna spiskowa teoria dziejów ;-)


  • 45. Data: 2010-02-25 16:15:15
    Temat: Re: TDCI kontra TDI
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > zgadzam sie w 100% z tym ze nalezy olej zmieniac czesciej
    > niz zaleca producent.

    Poprzyj to jakimiś badaniami :-). Oczywiście zgadzam się że
    auto używane w ekstremalnych warunkach powinno mieć olej
    wymieniany częściej, ale nie dajmy się zwariować :-)




    > polecam, np, brytyjski forum wlascicieli Saaba
    > www.saabscene.com na ktorym wypowiada sie duzo fachowcow.

    Tak, wszyscy właściciele Saabów to na pewno fachowcy ;-).
    Jaki odsetek uczestników tego forum wymienia olej dwa razy
    częściej i jaki ich odsetek tak naprawdę jest w stanie
    stwierdzić rzeczowo zwiększenie żywotności silnika?




    > oni wyraznie zalecaja zmieniac olej dwa razy czesciej niz
    > zaleca Saab, bo to znacznie przedluza zywotnosc silnikow.

    Znacznie czyli o ile?


  • 46. Data: 2010-02-25 16:59:08
    Temat: Re: TDCI kontra TDI
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik krzysiek82 s...@u...pl ...

    >> Na czym opierasz swoje twierdzenie? :-)
    >
    > Na ogólnie dostępnych badaniach na temat olejów oraz na tym, że mam
    > świadomość tego, że producentowi zależy na jak najkrótszej żywotności
    > auta.

    wiele twoich tez spowodowało u mnie "rozdziawienie papy" ale ta to istny
    majstersztyk.
    Nie sadzisz, ze gdyby było tak jak piszesz, to auta psułyby sie po 100km?


  • 47. Data: 2010-02-25 16:59:09
    Temat: Re: TDCI kontra TDI
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik TW t...@n...com ...

    >>> Generalnie jeśli komuś zależy na trwałości to także wymianę oleju
    >>> należy skrócić przynajmniej o połowę okresu deklarowanego przez
    >>> producenta.
    >>
    >> Na czym opierasz swoje twierdzenie? :-)
    > ___
    > zgadzam sie w 100% z tym ze nalezy olej zmieniac czesciej niz zaleca
    > producent. polecam, np, brytyjski forum wlascicieli Saaba
    > www.saabscene.com na ktorym wypowiada sie duzo fachowcow. oni wyraznie
    > zalecaja zmieniac olej dwa razy czesciej niz zaleca Saab, bo to
    > znacznie przedluza zywotnosc silnikow.

    mozesz podac z ilu do ilu ta zywotnosc sie wydłuza?


  • 48. Data: 2010-02-25 17:04:42
    Temat: Re: TDCI kontra TDI
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    >> Jako ciekawostke moge powiedziec,ze TDCI na Zachod od Polski
    >> przejezdzaja powyzej 300kkm bez awarii, a w Polsce jakos sie te
    >> wtryski, w sprowadzonych autach sypia przy 160kkm :)
    >
    > Pewnie dlatego, ze sprowadzone z 160kkm na zachodzie przejechaly juz
    > 300. ;)

    Nie tylko. Rzeczywiscie silniki ZSD mialy z tym problem,
    polskie paliwo chyba powodowalo jego wczesniejsze objawianie
    sie.


  • 49. Data: 2010-02-25 17:11:37
    Temat: Re: TDCI kontra TDI
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Pawel W." <t...@o...pl> wrote in message
    news:hm5tb6$jn6$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >
    > Pewnie dlatego, ze sprowadzone z 160kkm na zachodzie przejechaly juz 300.
    > ;)
    >
    > Nie wiem skad sie ci ludzie biora, co wierza, ze cztero czy piecioletni
    > samochód z Niemiec ma 150-180kkm przebiegu. Dziadki niemieckie nie jezdza
    > do kosciola tylko swoje ojcowizny kolo Wroclawia czy Olsztyna odwiedzic, a
    > troche kilosów to jest ;-p

    36k rocznie? Czemu nie, calkiem normalny przebieg. Niektorzy maja mniej niz
    50km do sklepu, do pracy w centrum jezdza autobusem bo szybciej, a na
    wakacje lataja, bo taniej i wygodniej.

    Inna sprawa, ze diesla najczesciej kupuja floty i inne twory tlukace
    dziennie pareset km na autostradzie, ale 180kkm w 5 lat to zaden maly
    przebieg, tyle ze takie auto bedzie w niemczech na placu stalo za wiecej,
    niz w polsce 'nowka panie, 100 tysiecy' ma po sprowadzeniu i z zyskiem
    handlarzyny.




    Pozdrawiam
    Kamil


  • 50. Data: 2010-02-25 17:12:28
    Temat: Re: TDCI kontra TDI
    Od: to <t...@a...xyz>

    Robert_J wrote:

    >> Na ogólnie dostępnych badaniach na temat olejów
    >
    > Np. jakich?

    Pewnie mniej lub bardziej oficjalnie sponsorowanych przez producentów
    olejów. :-)

    > Jeśli mówisz o zwiększeniu
    > żywotności silnika z np. 500.000 km do 800.000 to możliwe że tak jest.
    > Tylko że większość aut po 500.000 km jest generalnie na tyle
    > sfatygowanych, że stan samego silnika to raczej mały problem ;-)).

    ...a przy tym dodatkowy koszt częstszej wymiany oleju przewyższy znacząco
    koszt ewentualnej wymiany silnika na sprawny.

    --
    cokolwiek

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 . 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: