  • 21. Data: 2010-02-23 01:25:05
    Temat: Re: Szykuje sie kolejny rekord cenowy...
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-22 09:25, Mateusz Ludwin wrote:
    > To poprzednie napisał Ninik? Trafiłem?

    Znaczy Ty znowu nie potrafisz zrozumieć pewnych podstawowych zależności
    pomiędzy przysłoną, ogniskową, wielkością materiału i ich związku z innymi
    parametrami w fotografii?

    Tu masz kalkulatorek, żebyś sobie mógł wpisać i z grubsza policzyć:
    http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/digital-c
    amera-sensor-size.htm

    I doskonale wiem, że w olku jest się głęboko w pupie myśląc o wyższym iso
    na mniejszej powierzchni by utrzymać ekspozycję na tym samym poziomie.
    Niestety mniejsze matryce mają swoje oczywiste wady i Twoje biadolenie
    tego nie zmieni.

    ps. mają tez i pewne zalety, ale o tym nie tu i teraz

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 22. Data: 2010-02-23 01:27:46
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-22 18:00, PK wrote:
    > To juz slyszelismy od kilku lat i slyszymy tą samą śpiewkę co roku.
    > Użytkownicy Pentaxa są pewni, że to samo usłyszą za rok .. dwa i pięć ;)
    > Póki co K-x święci sukcesy na półce entry level a nowa puszka jest w
    > drodze razem z jasnym obiektywem 28 na apsc. Wystarczy zajrzeć na forum
    > Pentaxa a nie sugerować sie tym co opowiadaja przekupy na pchlim targu.

    Mówisz o tym srebrnym K7 czy jest coś nowszego chociaż trochę potwierdzonego?

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 23. Data: 2010-02-23 08:11:22
    Od: John Smith <u...@e...net>

    PK napisał(a):

> [...]
    > Póki co K-x święci sukcesy na półce entry level a nowa puszka jest w
    > drodze razem z jasnym obiektywem 28 na apsc.

    Nie rozumiemy się.
    Ja mówię o wyprzedawaniu się z systemu, w którym wspomniane
    pięćdziesiątki są obiektywami standardowymi, czyli o Pentaxie analogowym.

    Co innego Pentaxiarze cyfrowi.
    Ci mają chyba co kupować, ale są to inne szkła, dedykowane pod cyfrę i o
    innych ogniskowych. I tu zmierzchu systemu nie zamierzam ogłaszać.

    --
    Mirek

  • 24. Data: 2010-02-23 08:12:39
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TOO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik "John Smith" napisał w wiadomości
> [...]
    > nie produkuje się już "podstawowych" stałek AF typu 35/2 czy 50/1.4, a
    > ich ceny na rynku wtórnym osiągają absurdalne poziomy.
    A tam wysyp, normalna ilość, Jedni sprzedają, żeby kupić coś nowego jak juz
    doskładają na coś z AF-em, inni kupują żeby mieć coś jaśniejszego i ostrzejszego
    i ładniej rysującego od kita, np. do robienia portretów. Zwykłe przetasowania,
    póki co rynek chłonie to wszystko.

  • 25. Data: 2010-02-23 14:33:37
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    Użytkownik "Norbert" <...@h...spam>

    > Sczerze mowiac jak by sie go dalo kupic za 900 to juz bym kupil ;)

    Mowisz - masz: http://allegro.pl/show_item.php?item=934058666 ;)
    (aukcja nie moja, rzecz jasna)

    Pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 26. Data: 2010-02-23 15:39:36
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > Mowisz - masz: http://allegro.pl/show_item.php?item=934058666 ;)
    > (aukcja nie moja, rzecz jasna)

    No ale to Porst a nie legendarny Pentax ;) Ale przyznaje ze to najtansza
    aukcja tego Porsta jaka widzialem, zwykle wystawiaja od 700, albo kup teraz
    799. Pewnie rzuca sie jak na miesa i licytacja zakonczy sie powyzej 800 ;)
    Tak czasem bywa. Nie znalazlem sensownych testow Pentaxa i Porsta
    (Revuenona) 1.2, choc ludzie mowia, ze Pentax duzo ostrzejszy, ten 1.2 na
    1.7 ostrzejszy od 50/1.7, gdzie 50/1.4 wypada slabo nawet na 1.7.
    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2010-02-23 16:10:55
    Od: t0p <x...@x...pl>

    Ziemo wrote:
    > Ten system chyba wyjątkowo przyciąga "kolekcjonerów" z sentymentem do
    > starej "prawdziwej" optyki, wartej każdej ceny.

    Jeśli SMC 50/1.2 ma być przykładem tej tezy to trafiłeś kulą w płot ;-).
    To chyba jeden z tańszych manualnych 50/1.2. Cena 900 zł nie jest
    wygórowana, nie odbiega jakoś specjalnie od cen ebayowych.

    Dla porówania, zobacz na ile "kolekcjonerzy" wyceniają f/1.2 u Nikona
    :-) http://42.pl/u/291q

  • 28. Data: 2010-02-24 06:13:26
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Norbert" <...@h...spam> napisał w wiadomości

> [...]
    > (Revuenona) 1.2, choc ludzie mowia, ze Pentax duzo ostrzejszy, ten 1.2 na
    > 1.7 ostrzejszy od 50/1.7, gdzie 50/1.4 wypada slabo nawet na 1.7.

    ZTCP to Pentax 50.1.4 jak i Porst 50/1.2 nie mają stopnia pośredniego
    przysłony między 1.4, 1.2 a 2,

    http://cgi.ebay.com/SMC-Pentax-A-1-1-4-50mm-K-Mount-
    Lens-f1-4-50-mm_W0QQitemZ190374075306QQcmdZViewItemQ
    QptZCamera_Lenses?hash=item2c532ddbaa#ht_4909wt_1020

    nie wiem jak Pentax 50/1.2 ale podejrzewam, że tak samo,
    dlatego dziwią mnie te porównania na 1,7.

    Jęśli żle pamiętam, to proszę o skorygowanie.

    JD

  • 29. Data: 2010-02-24 08:13:46
    Od: t0p <x...@x...pl>

    JD wrote:
    > ZTCP to Pentax 50.1.4 jak i Porst 50/1.2 nie mają stopnia pośredniego
    > przysłony między 1.4, 1.2 a 2,
    [...]
    > nie wiem jak Pentax 50/1.2 ale podejrzewam, że tak samo,
    > dlatego dziwią mnie te porównania na 1,7.
    >
    > Jęśli żle pamiętam, to proszę o skorygowanie.

    Ależ proszę bardzo :-). Pentax K 50/1.2 ma stopień pośredni między 1.2 a
    2, tak na oko to będzie 1.6 - 1.7.

  • 30. Data: 2010-02-24 22:54:09
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > nie wiem jak Pentax 50/1.2 ale podejrzewam, że tak samo,
    > dlatego dziwią mnie te porównania na 1,7.

    Stopien posredni zawsze da sie ustawic na przyslonie jak sie postarasz, z
    jednego obiektywu wyjalem nawet ta kulke od pierscienia przyslony i teraz
    ustawiam co mi sie podoba, nie podobal mi sie zakres 2.5 i potem 4.0 :) A
    porownania wynikaja jak sie domyslam z wersji A tych obiektywow gdzie w menu
    aparatu mozna ustawic co sie chce i to dziala, ja np na A 50/1.7 moge
    ustawic 1.8, 2.0, 2.2, 2.5, 2.8.... na oko przymyka przyslone
    proporcjonalnie do ustawionej wartosci.