  • 1. Data: 2011-09-14 17:23:40
    Temat: Hybryda - ok 1 GB
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    Witam,

    Czy możecie polecić dobrą/pewną hybrydę dysk o pojemności między 500GB -
    1000 GB?
    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 2. Data: 2011-09-14 17:54:10
    Temat: Re: Hybryda - ok 1 GB
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-09-14 19:23, Ireneusz Brycki wrote:
    > Witam,
    >
    > Czy możecie polecić dobrą/pewną hybrydę dysk o pojemności między 500GB -
    > 1000 GB?

    Co masz na mysli piszac hybryda?

  • 3. Data: 2011-09-14 18:11:39
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Rafał Łukawski napisał:

    > Co masz na mysli piszac hybryda?

    Pewnie cos jak te psujace sie* Momentusy XT :)

    *) tak slyszalem, ze strasznie padają, prawda li to?

  • 4. Data: 2011-09-14 18:44:29
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-09-14 20:11, Mateusz pisze:

    > Pewnie cos jak te psujace sie* Momentusy XT :)
    >
    > *) tak slyszalem, ze strasznie padają, prawda li to?

    No właśnie o to pytam, o najpewniejszy dysk twardy hybrydowy - to
    podobno znakomicie przyspiesza pracę, a jednocześnie 1GB wciąz jest tani.

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 5. Data: 2011-09-14 18:46:10
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-09-14 20:11, Mateusz wrote:

    > Pewnie cos jak te psujace sie* Momentusy XT :)
    >
    > *) tak slyszalem, ze strasznie padają, prawda li to?

    a) troche sprzedalem, b) sam uzywalem przez pare mies. Nie moge
    potwierdzuc (nie bylo pojedynczej awarii... aczkolwiek ilosci raczej
    kilkadziesiat niz kilkaset)).

    poza tym systemy typu W7 maja wbudowana funkcjonalnosc hybrydy - majac
    szybkiego pen'a, system na niego moze wrzucac dane tak jak to robi
    hybryda. Jak to zrobic? wlozyc pena do USB i przeczytac to co pojawi sie
    na ekranie (hint: speedup my/your system)

  • 6. Data: 2011-09-14 19:09:52
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-09-14 20:46, Rafał Łukawski pisze:

> [...]
    > hybryda. Jak to zrobic? wlozyc pena do USB i przeczytac to co pojawi sie
    > na ekranie (hint: speedup my/your system)

    A pod jakim systemem bo jak ja wkładam pena to nic takiego mi nie
    wyskakuje :-D

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 7. Data: 2011-09-14 19:16:57
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > A pod jakim systemem bo jak ja wkładam pena to nic takiego mi nie
    > wyskakuje :-D

    na pewno W7 (wloz do portu, do ktorego jeszcze nie wkladales danego
    pena). Jezeli takowych portow nie ma sprobuj poszukac w 'moim
    komputerze' i wlasciwosciach pena (aczkolwiek podaje z pamieci, wiec
    trzeba troche zaimprowizowac).

    Funkcjonalnosc na pewno jest, jej efektywnosc to juz inna sprawa, bo
    szukajac kiedys nie znalazlem ani mechanizmow monitorujacych, ani
    statystyk wydajnosci (choc samemu mozna sie pobawic).

    Na pewno jest soft niezalezny od W7, ktory robi to samo i daje wiecej
    informacji, ale wracajac do hybryd, kiedys intensywnie testowalem pod
    PC... innymi slowy hybryda 250GB 7200 2.5" dziala mniej wiecej tak samo
    wydajnie jak sredniej klasy dysk 3.5" 7200. Takze dla PC nie warto, dla
    notebookow - mozna sie zastanowic (nie kazdy chce pena), sa tez dyski
    wydajniejsze - np. black scorpio wd..

  • 8. Data: 2011-09-14 19:47:34
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 14 Sep 2011 21:16:57 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

> [...]
    > szukajac kiedys nie znalazlem ani mechanizmow monitorujacych, ani
    > statystyk wydajnosci (choc samemu mozna sie pobawic).

    Windows Vista and Windows 7 include a command-line utility called
    "winsat" to test the performance of random read and write speeds. The
    Command Prompt must be run with administrative privileges, otherwise
    test results will not be visible after testing.

    To test random reads (4096 for 4 KB):
    winsat disk -read -ran -ransize 4096 -drive driveletter

    For random writes (524288 for 512 KB):
    winsat disk -write -ran -ransize 524288 -drive driveletter

    http://en.wikipedia.org/wiki/ReadyBoost

> [...]
    > wydajnie jak sredniej klasy dysk 3.5" 7200. Takze dla PC nie warto, dla
    > notebookow - mozna sie zastanowic (nie kazdy chce pena), sa tez dyski

    No właśnie w testach hybryda jest o wiele szybsza.
    http://www.chip.pl/testy/pamieci-masowe/dyski-twarde
    -wewnetrzne-25-cala/wd-scorpio-black-wd5000bekt-500-
    gb
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 9. Data: 2011-09-14 20:05:03
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    > No właśnie w testach hybryda jest o wiele szybsza.
    > http://www.chip.pl/testy/pamieci-masowe/dyski-twarde
    -wewnetrzne-25-cala/wd-scorpio-black-wd5000bekt-500-
    gb

    Ta z tym ze wiekszosc tych super testow jest sponsorowana .

  • 10. Data: 2011-09-14 20:24:48
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > No właśnie w testach hybryda jest o wiele szybsza.
    > http://www.chip.pl/testy/pamieci-masowe/dyski-twarde
    -wewnetrzne-25-cala/wd-scorpio-black-wd5000bekt-500-
    gb

    No ale to chip, ktory bardzo reklamowal/reklamuje HM640JJ (na co nabrali
    sie nie tylko dealerzy ale i hurtownie). to jeden z najbardziej
    awaryjnych dyskow i jeden z najbardziej pradozernych dyskow 2.5" :)

    Co moge wiece dodac do syntetycznych testow oderwanych od rzeczywistosci.

    Hybryda w praktyce nie jest szybsza od dyskow 3.5" 7200... wiec szału
    nie ma.