  • 1. Data: 2009-12-18 19:25:13
    Temat: Szukam zdjęcia / gdzie szukać zdjęć
    Od: Technolog <t...@g...kropka.com>

    Witam. Szukam zdjęcia polskiego drogowego korka nocą :)

    Chodzi kontkretnie o coś podobnego do:
    http://www.flickr.com/photos/honzap/3165930725/sizes
    /o/

    Czyli samochody możliwie nierozmazane, żandych bardzo długoch czasów
    naświetlania. Podobna perspektywa (nie wyższa, nie z punktu widzenia
    kierowcy, nie z boku)

    Podobne zdjęcia:
    http://www.shutterstock.com/pic-36011830.html
    http://www.shutterstock.com/pic-34898125.html

    Jednak powyższe zdjęcia wyglądają zbyt obcokrajowo. To pierwsze po
    wykadrowaniu (pionowy kadr mile widziany) może by się nadało, ale nie można
    go wykorzystać komercyjnie (możliwe, iż będzie konieczna publikacja, na
    razie to projekt). Przeszukałem Shutterstock, Istockphoto.

    Pytanie pokrewne: gdzie można pytać o szukane zdjęcia w Polsce? Jakieś
    popularne forum forograficzne, gdzie mnie nie zwyzywają z takim pytaniem?
    (mam nadzieję, że tutaj tak nie będzie) Trafiłem na plforum.com, ale
    wygląda to biednie.

    Wasze zdrowie!
    Technolog

  • 2. Data: 2009-12-19 00:33:45
    Temat: Re: Szukam zdjęcia / gdzie szukać zdjęć
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Technolog" <t...@g...kropka.com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czyli samochody możliwie nierozmazane, żandych bardzo długoch czasów
    > naświetlania. Podobna perspektywa (nie wyższa, nie z punktu widzenia

    Na poważnie.
    Ustawić się na jakimś wiadukcie w godzinach 16-17 i samemu cyknąć - korki
    teraz takie że nierozmazane auta przy krótkim czasie ekspozycji są wielce
    prawdopodobne, a i o tej porze już się ciemnawo robi.
    W DC dobra miejscówka to chyba Rondo Jady Polskiej i pozostałe wiadukty nad
    Trasą "Ł" aka Najdłuższy BusPas w Polsce.
    JDJ

  • 3. Data: 2009-12-19 20:05:05
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "Technolog" <t...@g...kropka.com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:t...@4...ne
    t...

    > http://www.shutterstock.com/pic-36011830.html
    > http://www.shutterstock.com/pic-34898125.html

    To jakiś site dla jeleni? Zdjęcie można pobrać jako "Enhanced License TIFF"
    (mając wyższy abonament), a pod spodem jest dopisek - "TIFFs are converted
    from JPEGs". Porażka.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 4. Data: 2009-12-20 09:49:37
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

> [...]
    > go wykorzystać komercyjnie (możliwe, iż będzie konieczna publikacja, na
    > razie to projekt). Przeszukałem Shutterstock, Istockphoto.
    Gdzie to pisze ,że nie mozna wykorzystac komercyjnie?
    Ewentualnie zaleznie od typu wykorzystania kwestia wykupienia odpowiedniej
    licencji
    --
    photos of rome
    http://rome.net-poland.com

  • 5. Data: 2009-12-20 09:52:48
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:hgjbnf$kmc$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Technolog" <t...@g...kropka.com> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:t...@4...ne
    t...

    > To jakiś site dla jeleni? Zdjęcie można pobrać jako "Enhanced License
    > TIFF" (mając wyższy abonament), a pod spodem jest dopisek - "TIFFs are
    > converted from JPEGs". Porażka.
    >
    > --
    różnica między standart a enhanced polega na dopuszalnym zakresie uzycia.
    W agencji która ściaga miesięcznie np 400 zdjęc od nich jest to jakies
    ułatwienie ,
    to co mamy sciągnięte w tif jest na takiej licencji, a to co w jpeg na
    takiej.
    Nie trzeba ciągle szperac i sprawdzac jaki zakres uzycia mamy dla tych
    fotek.
    Shutter stock jest chyba w pierszej trojce na swiecie jesli chodzi o zasoby
    zdjęc i obroty.

    --
    photos of rome
    http://rome.net-poland.com

  • 6. Data: 2009-12-21 11:11:43
    Od: Wojo <wbijok@[usunto]wp.pl>

    Technolog pisze:
    > Witam. Szukam zdjęcia polskiego drogowego korka nocą :)

    Zobacz tu: http://www.sprixi.com/
    Jeszcze nie testowałem.

    Wojtek

  • 7. Data: 2010-01-06 00:19:52
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 18 of Dec 2009 20:25, Technolog wrote:

> [...]
    >
    > Czyli samochody możliwie nierozmazane, żandych bardzo długoch czasów
    > naświetlania. Podobna perspektywa (nie wyższa, nie z punktu widzenia

    Coś takiego będzie bliskie, ale perspektywa wyższa:
    http://nb.homeunix.org/tmp/photo/korek_dominikanski_
    wroclaw.jpg

    Nie znam autora. Prawie już znalazłem, wchodząc w środek dyskusji
    na temat przywłaszczenia/wykorzystania właśnie tego zdjęcia
    w jakiejś gazecie (a może na stronie www), ale szczegółów
    nie pamiętam. Za wyjątkiem tego, że padło nazwisko autorki.
    Tak coś świta, że to kobieta.

    Może ktoś zna? Zdjęcie, moim zdaniem, wyjątkowo udane
    a nazwisko autora/autorki warte nagłośnienia.

    --
    nb