  • 1. Data: 2014-06-26 16:59:48
    Temat: Szok, niedowierzanie, ale najważniejsze pytania już z odpowiedziami - finał negocjacji
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    Dla niezorientowanych: ostatni odcinek tematu pt. "Szok, niedowierzanie,
    miliony pytań bez odpowiedzi - rozmowa z telemarketerem" sprzed 3
    tygodni (04-06-2014).

    Zadzwonili dziś po raz kolejny. Chwilę przed południem i chwilę przed
    tym, jak skończyłem pić pierwszą kawę, więc postanowiłem odebrać.

    Tym razem dzwoniła uprzejma pani. Powiedziała, że jest z działu
    rezygnacji, czy jakoś tak (kofeina dopiero zaczynała mi wchodzić w
    krwiobieg). Jak później między wierszami wyszło: z najwyższego szczebla
    'decyzyjnego', czyli z większymi uprawnieniami od przedstawiciela z
    salonu (ten o zgodę musiałby dzwonić do centrali, czyli do kogoś takiego
    jak ona).

    Żeby nie przynudzać: abonament idzie w górę o 11 zł, ale mam w nim "no
    limits" (w z MMS-ami), 400 min w roamingu i tylko ten Internet bez
    szału, bo tylko 3 GB (kolejne 3 za 10 zł), lecz biorąc pod uwagę fakt
    posiadania usługi FunSpot - powinienem wyżyć. Do tego to co chciałem,
    czyli Xperia Z "za darmo" (bez dopłaty [albo 1 zł - już nie pytałem]).

    A co do FunPacka (internet, telewizja, telefon [nie korzystamy, ale musi
    zostać]):
    - Internet idzie w górę z 40 na 80 Mbps (nie wierzę, że tyle pójdzie,
    ale opcji do 20 czy 40 po prostu nie mają w ofercie; a do 10 Mbps byłoby
    10 zł taniej, zaś biorąc pod uwagę fakt, że telewizja idzie tym samym
    kablem i kilka mega z pasma zabiera, miałbym maksymalnie 5-6 Mbps).
    - Telewizja bez zmian, ale że mieliśmy pakiet podstawowy, to w każdej
    chwili można zmienić na lepszy.
    - Telefon stacjonarny chyba też bez zmian, w każdym razie na terenie UE
    i za Wielką Wodę na stacjonarne bez limitów.

    Abonament za usługi stacjonarne w dół o 20 zł.

    Alternatywy na stacjonarne nie ma (tylko Netia, czyli nie ma), a że
    wszystko z Orange, to dzięki temu (Orange Open) abonament za komórkę
    rośnie o 11, a nie 29 zł.

    Jeśli ktoś czuje potrzebę, to może mi napisać, że jestem debil, bo
    miałbym 5 zł taniej, gdybym telefon kupił w jakimś media-markecie na
    raty, a numer z NJU czy innego RedBulla, ale uważam, że Wilk jest syty i
    Owca cała.

    Podsumowując: opłaty sumarycznie w dół o 18 zł, zaś profity mocno na plus.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 2. Data: 2014-06-26 17:09:42
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-06-26 16:59, ZakonSpirowany wrote:
> [...]
    > tygodni (04-06-2014).
    >

    > Podsumowując: opłaty sumarycznie w dół o 18 zł, zaś profity mocno na plus.

    nie napisales w tym calym poscie czy placisz 100 czy 180/mc za ten wypas.
    ;)

  • 3. Data: 2014-06-26 17:17:25
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-06-26 16:59, ZakonSpirowany wrote:
    > Zadzwonili dziś po raz kolejny. Chwilę przed południem i chwilę przed
    > tym, jak skończyłem pić pierwszą kawę, więc postanowiłem odebrać.

    dzwoni wczoraj pani z Tmobile, ze jako dlugoletni klient moge otrzymac
    super promocje i zaczyna:
    - 59,90/mc brutto na 30m-cy i w prezencie tablet (nie pytalem jaki) +
    router wifi z pakietem 10GB/mc.

    Mowie: nie, dziekuje'

    Sytuacja sie zmienia:

    - zabawki zostaja jak poprzednio, ale abo o 10pln/mc mniejsze

    Mowie: 'nie', dziekuje

    Sytuacja sie zmienia ponownie:

    - abonament zostaje na poziomie 49,90 brutto a do zabawek dochodzi drugi
    tablet (czyli 2 tablety, mobilny router-wifi z pakietem 10GB/mc)

    Mowie: nie, dziekuje (mam juz table, a nawet dwa, router mam, internet
    stacjonarny w domu, wiec nie potrzebuje kolejnych opcji, mimo, ze IMHO
    ta ostatnia oferta bylaby nawet kuszaca).

    Pani po drugiej stronie niedowierza :-D

    Reasumując: konsultanci mają możliwość negocjacji tego co oferują
    (zaczynają od minimum i kusza dalszymi nowinkami).

  • 4. Data: 2014-06-26 17:22:23
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 26-06-2014 17:09, AL pisze:
    > nie napisales w tym calym poscie czy placisz 100 czy 180/mc za ten wypas.
    > ;)

    Było w poprzednim temacie, że miałem Panterę II.

    Łącznie do zapłaty powinno wyjść 165 zł (ale tu przypomnę, że do Xperii
    Z nie muszę nic dopłacać, choć normalnie przy tym abonamencie żądają 400
    zł [a ile bym zapłacił kupując na raty? wygoda i czas też mają swoją
    cenę; rozmawiałem z nią dwukrotnie, bo "potrzebowała 10 min. na
    posprawdzanie wszystkiego w systemie", łącznie 53 min, hehe, ale grunt,
    że bez jeżdżenia do autoryzowanego salonu 20 km w jedną stronę, czyli
    poza większą stratą czasu, strata pieniędzy na przejazd).

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 5. Data: 2014-06-26 17:47:46
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 26-06-2014 17:17, AL pisze:
    > dzwoni wczoraj pani z Tmobile, ze jako dlugoletni klient moge otrzymac
    > super promocje i zaczyna:
    > - 59,90/mc brutto na 30m-cy i w prezencie tablet (nie pytalem jaki) +
    > router wifi z pakietem 10GB/mc.

    Na komórkę matki dzwonili podobnie, chyba jeszcze z Ery, internet
    mobilny z modemem i laptopem za 1 zł (acer warty wtedy jakieś 1300 zł),
    no ale od początku byłem twardo na nie (matka chłopu powiedziała, że się
    nie zna i przyniosła mi słuchawkę), skoro mam to wszystko z Orange.

    > Reasumując: konsultanci mają możliwość negocjacji tego co oferują
    > (zaczynają od minimum i kusza dalszymi nowinkami).

    Tak, ale jak widać: w Orange mają ścisły podział na szczeble zdolności
    decyzyjnej.
    Za pierwszym razem dzwonił taki z zadaniem wyłapania leminga, co z
    radością weźmie wszystko, gdy tylko usłyszy, iż przygotowano specjalnie
    dla niego super promocyjną promocję. Szybko skumał, że zapukał do złych
    drzwi, więc nie marnował czasu, przekazał mój numer do wyższego działu
    (chyba już najwyższego, bo usilnie negocjowałem więcej GB mobilnego
    Internetu, a się nie udało).

    Dalsze wnioski każdy może wyciągnąć samodzielnie. Ja niczego nie
    koloryzowałem, cyfry zaokrąglałem do pełnych złotówek, przepisując z
    notatek, które robiłem podczas rozmowy, więc faktury mogą się różnić w
    najgorszym wypadku o 1.98 zł. (Gdyby się okazało inaczej, to kręcę aferę
    - wszak rozmowy nagrywane).

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 6. Data: 2014-06-27 01:19:10
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 26-06-2014 16:59, ZakonSpirowany pisze:
    > Podsumowując: opłaty sumarycznie w dół o 18 zł, zaś profity mocno na plus.

    No i z tego wrażenia pomyliłem. Tzn. powyższe się zgadza, tylko "kwota
    zobowiązania" z obecnej **69,90** (Pantera II) rośnie do **70,90** zł (a
    nie, jak pisałem, 11 zł) i jest to kwota z wyjściowych 89,98 zł za
    abonament Smart Plan Multi (tylko ja dostałem 1 GB więcej niż mają na
    stronie i mogą dać w salonie, no i Xperię bez dopłaty). No i myślę, że
    pani tylko zapomniała wspomnieć o wliczonej w abonament nawigacji Orange
    (która w tym planie jest domyślnie darmo na zawsze).

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 7. Data: 2014-06-27 08:21:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Jun 2014 17:17:25 +0200, AL napisał(a):
> [...]
    > - abonament zostaje na poziomie 49,90 brutto a do zabawek dochodzi drugi
    > tablet (czyli 2 tablety, mobilny router-wifi z pakietem 10GB/mc)
    [...]
    > Reasumując: konsultanci mają możliwość negocjacji tego co oferują
    > (zaczynają od minimum i kusza dalszymi nowinkami).

    Co maja, to zalezy od aktualnej decyzji dyrektora d/s marketingu.
    Niekoniecznie z Orange zreszta, bo moze jakis zewnetrzny naciagacz.

    Moze maja przedstawic jedna oferte, moze w/g powyzszego scenariusza,
    moze maja pule ofert i powiedziane - z pierwszej masz 200, z drugiej
    50, z trzeciej 5zl.

    J.

  • 8. Data: 2014-06-27 08:27:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Jun 2014 16:59:48 +0200, ZakonSpirowany napisał(a):
> [...]
    > Owca cała.
    > Podsumowując: opłaty sumarycznie w dół o 18 zł, zaś profity mocno na plus.

    Nie ma co patrzec ile w dol, tylko trzeba podac ile placisz i za co.
    Potem porownac z konkurencja i wtedy sie okaze czy jestes debil :-)

    J.

  • 9. Data: 2014-06-27 08:54:31
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 27-06-2014 08:21, J.F. pisze:
    > Moze maja przedstawic jedna oferte, moze w/g powyzszego scenariusza,
    > moze maja pule ofert i powiedziane - z pierwszej masz 200, z drugiej
    > 50, z trzeciej 5zl.

    W moim przypadku, z kwoty abonamentu wyższej od poprzedniego o 20 zł
    (lub 25 zł bez przechodzenia na e-fakturę) teoretycznie nic nie zeszli,
    bo mnie się z góry należał rabat Orange Open 15 zł. Ona zrobiła go na
    wysokość 25 zł, tłumacząc jakoś dla mnie nie zrozumiale, na jakiej
    podstawie (dla niewtajemniczonych: w Orange jest to rabat przyznawany
    osobom, które mają usługi stacjonarne i dokupują mobilne). Natomiast
    dostałem 1 GB więcej niż widnieje na stronie mojego planu. No i Xperię
    bez dopłaty, choć powinienem dopłacić kilka stów. Czyli ja zaoszczędzę
    jakieś 500 zł. A jak wszystko zsumowałem, to wychodzi kwota bardzo
    bliska takiej, jaką bym zapłacił za tę Xperię tuż po jej premierze,
    kupując ją w sklepie na raty. No a tu mam do niej teraz abonament bez
    limitów, którego nie spodziewam się przekraczać, jak to bywało przy
    Panterze II.
    Co wiem na pewno: nie miała możliwości dołożenie mi kolejnego GB
    Internetu (normalnie są 2, ja dostałem 3, a chciałem 4). I jak
    wspomniałem: kwota abonamentu nie została obniżona jakoś po łasce, tylko
    ma swoje podstawy wynikające z 'lojalności'.
    Miała natomiast możliwość dania mi słuchawki bez dopłaty, ale przy Zetce
    to nie dziwi, skoro nowa wychodzi co pół roku, a że to w Polsce wciąż
    bestseller, to mogli je dokupić od Sony za psie pieniądze.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 10. Data: 2014-06-27 09:13:28
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 27-06-2014 08:27, J.F. pisze:
    > Nie ma co patrzec ile w dol, tylko trzeba podac ile placisz i za co.
    > Potem porownac z konkurencja i wtedy sie okaze czy jestes debil:-)

    Na początek trzeba patrzeć fragmentarycznie, a później spojrzeć na
    wszystko. Gdybym poszedł do konkurencji, to bym stracił rabat otrzymany
    dzięki posiadaniu usług stacjonarnych.

    Konkurencja na pewno nie dałaby mi niczego lepszego (no limit, 400 min
    roamingu, 3 GB internetu i to z Xperią Z za 1 zł?).

    Mogłem zaoszczędzić więcej, rezygnując z abonamentu i zostając z
    posiadaną Xperią U, a do dzwonienia i SMS-ów kupić prepaid - w skali
    roku zaoszczędziłbym do 500 zł, ale kosztem dużego komfortu. Akumulator
    w U pasowałoby wymienić, bo przy intensywnym używaniu trzyma maksymalnie
    10 godzin. No i prędkość 3 G, a Internetu ile - 1 GB?
    Ja byłem nastawiony na znalezienie złotego środka i myślę, że go uzyskałem.

    --