  • 31. Data: 2014-12-07 20:38:30
    Temat: Re: Szczególna ostrożność
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-07 19:52, Czesław Wiśniak wrote:

    > A i owszem , czasem nawet potrafi tak zwolnic przy przejezdzie, ze idac
    > moglbys wsiasc :P
    > Bylem swiadkiem nie raz.

    One często tak po prostu jeżdzą - nie tylko na przejazdach:P

    Shrek.

  • 32. Data: 2014-12-07 20:52:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 07 Dec 2014 19:21:26 +0100, Shrek

    > I teraz powiedz czy 25 metrów od przeciętnego skrzyżowania widzisz 40
    > metrów drogi poprzecznej

    Widzę. Jak nie widzę, to odpuszczam gaz na tyle, aby w razie konieczności
    móc wyhamować. PORD nakłada na mnie taki obowiązek, dlatego zapierdalacze
    mogą mnie cmoknąć w pompkę. Jeśli jednak widzę, a w większości wypadków
    jednak widać co się dzieje przy skrzyżowaniu (bo drogowcy też dbają o
    odpowiednie ograniczenia i znaki w miejscach z ograniczoną widocznością),
    to widzę też szybko poruszający się pojazd, który w danym miejscu już dawno
    powinien zwalniać, a jednak z jakichś przyczyn nie robi tego.

    Tu masz przykład jak obserwowanie poprzecznej przy ruszaniu ze świateł
    pomogło uniknąć kolizji: http://youtu.be/VSjcZb2wSqM Pojazd na prawym pasie
    wiadać też obserwował co się dzieje na skrzyżowaniu, bo pomimo że ruszył
    moment wcześniej niż ja, to i wcześniej odpuścił widząć kolesia co
    najwidoczniej nie ma zamiaru się zatrzymać.

    Z kolei ze 3 lata temu wracaliśmy rodziną z Francji, przejechałem 95% trasy
    sam, ale na katowickiej już musiałem oddać kółko żonie. Nie zdążyłem
    zamknąć oczu jak żona chciała wjechać na skrzyżowanie na czerwieni (po
    prostu się zawiesiła) -- koleś z poprzecznej się zatrzymał widząc sytuację.
    Żona sotatecznie po moim "zapytaniu" czemu na czerwonym jedzie,
    zahamowała. Ale gdyby nie, to ktoś za nią "pomyślał" dzięki odpowiednio
    skonstruowanemu PORD. Więc to nie jest jakieś wyjątkowe zachowanie, tylko
    prawidłowe zachowanie każdego normalnego kierowcy.

    Ci co twierdzą, że się nie da i jest to bezcelowe to mają najczęściej
    dzwony i potem muszą się ganiać po sądach albo wprost lądują na cmentarzach
    i wtedy mają święty spokój.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2014-12-07 23:30:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 7 Dec 2014 20:52:30 +0100, Myjk napisał(a):

> [...]
    > móc wyhamować. PORD nakłada na mnie taki obowiązek, dlatego zapierdalacze

    Wracając akurat przez trójmiasto, korzystając z zerowego ruchu, porobiłem
    sobie eksperymenty.
    Żeby mieć widoczność wystarczającą do uniknięcia zderzenia praktycznie w
    każdej sytuacji kiedy ktoś przejedzie na czerwonym (zakładając prędkości
    rzędu 100km/h), na większości skrzyżowań trzeba się zatrzymać do zera przed
    poprzeczną jezdnią i rozejrzeć w lewo i w prawo.
    Dokładnie tak samo jak wyjeżdżając z drogi podporządkowanej - mało jest
    skrzyżowań które można przejechać choćby dozwolone 50km/h.
    Na niektórych (takie większe z dobrą widocznością, które dodatkowo dobrze
    się zna) wystarczy zwolnić do 20-30km/h.

    > Tu masz przykład jak obserwowanie poprzecznej przy ruszaniu ze świateł
    > pomogło uniknąć kolizji: http://youtu.be/VSjcZb2wSqM

    To jest dokładnie to o czym mówię - duże skrzyżowanie, dobra widoczność,
    tylko jedna strona do obserwacji, jedziesz 18km/h i wtedy dasz radę.
    Jadąc 30km/h raczej jesteś bez szans w takiej sytuacji.

    > Ci co twierdzą, że się nie da i jest to bezcelowe to mają najczęściej
    > dzwony i potem muszą się ganiać po sądach albo wprost lądują na cmentarzach
    > i wtedy mają święty spokój.

    Nie jest to bezcelowe, bo oczywiście każde popatrzenie zwiększa szansę że
    zauważy się zagrożenie szybciej i zawsze szybciej reagując zwięsza się
    szansę na to że uda się uniknąć zderzenia.
    Natomiast mimo wszystko warto też podejść rzetelnie do ograniczeń metody,
    bo takich co to "myśleli że umieją uniknąć zagrożenia" też na cmentarzach
    pełno.

  • 34. Data: 2014-12-07 23:55:46
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    Dobrze, ze nie pociag w niego :)

    > One często tak po prostu jeżdzą - nie tylko na przejazdach:P

    Musisz sie w koncu zdecydowac. Czy nie zwalniaja i jezdza rozkladowe 20 czy
    jednak "tak po prostu" zwalniaja. ?
    A moze lepiej juz nie trolluj.

  • 35. Data: 2014-12-08 06:38:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-07 23:55, Czesław Wiśniak wrote:

    > Musisz sie w koncu zdecydowac. Czy nie zwalniaja i jezdza rozkladowe 20
    > czy jednak "tak po prostu" zwalniaja. ?
    > A moze lepiej juz nie trolluj.

    Ja pierdole - czy ty wszędzie troli widzisz?

    Shrek.

  • 36. Data: 2014-12-08 06:41:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-07 20:52, Myjk wrote:

    > Widzę.

    Gratulację.

    > Jak nie widzę, to odpuszczam gaz na tyle, aby w razie konieczności
    > móc wyhamować.

    Zwalniasz przed skrzyżowanianimi do 20?

    > PORD nakłada na mnie taki obowiązek,

    Troszkę nadinterpretowujesz.

  • 37. Data: 2014-12-08 20:15:48
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 07 Dec 2014 18:04:00 +0100 Shrek <...@w...pl> napisał:

    >I i tak to nie pomaga, bo na tym ostatnim chyba ze dwa lata temu ktoś
    >wjechał... w pociag.

    Ze dwa lata temu może też, ale ostatnio to w lipcu br.:
    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,wywrotka
    -uderzyla-w-pociag-kierowca-zakleszczony-lokomotywa-
    wykolejona,128803.html
    http://kontakt24.tvn24.pl/wywrotka-uderzyla-w-pociag
    -towarowy,128806.html

    Tak z 90% kierowców przez ten przejazd po prostu przejeżdża pełną
    prędkością bez jakiegokolwiek rozglądania się czy tym bardziej
    zwalniania. Kwestią czasu jest kiedy trafi się następny
    "szczęśliwiec"...

  • 38. Data: 2014-12-09 11:03:04
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 06.12.2014 o 22:02 Czesław Wiśniak <c...@b...pl> pisze:

    > Wracajac do rogatek to tu byscie sie zatrzymywali:?
    > http://goo.gl/maps/0j47T

    Zwykły przejazd niestrzeżony, widoczność nienajgorsza.

    --
    SW3
    ----

  • 39. Data: 2014-12-09 11:16:48
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 07.12.2014 o 17:09 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Nie wydaje mi się - jak mają prędkość szlakową 80km/h i brak "sierżanta"
    > z ograniczeniem do 20 to jadą 80%.

    A mogą nie mieć sierżanta jeśli przejazd jest niestrzeżony a widoczność
    kiepska? Zdaje mi się, że nie.
    Natomiast na strzeżonych pociąg może jechać szybko (no bo strzeżony) a
    widoczność często jest bardzo marna (zwykle w jednym rogu tuż przy torach
    i przy drodze stoi budka dróżnika) tak, że nawet wjeżdżanie z prędkością
    0,1km/h nie gwarantuje bezpieczeństwa a jedynie, że uderzenie będzie w
    przód a nie w drzwi (za to znacząco wydłuża czas przebywania na torach
    więc nie wiem czy sumarycznie zwiększa bezpieczeństwo).

    --
    SW3
    ----

  • 40. Data: 2014-12-09 11:22:06
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 07.12.2014 o 15:20 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > Bo zawsze jest możliwość że jednak zobaczę kogoś na tyle wcześnie że
    > zdążę zareagować.

    Rozglądasz się (na wszelki wypadek) ale nie gwarantuje to, że wszystko
    zobaczysz, nie zachowujesz sie tak, jak przy wjeżdżaniu na drogę z
    pierwszeństwem.

    --
    SW3
    ----