-
1. Data: 2011-07-29 16:48:12
Temat: Szarpie przy gaszeniu
Od: Xiant <x...@p...nospam.onet.pl>
Witam
Pacjentka do Octavia z 2004 roku z silnikiem 1.9 TDI. Opisywalem objawy
tutaj, spadek mocy przy ok 140 KM/h i jakis 3 tys obr. Notlauf, mechanik
potwierdzal, wymienili jakies przewody od turbiny. Mialo byc lepiej,
pojechalem w trase i ... wiecej jak 170 nie pojechal, potem wracajac
depnolem pare razy w podloge, zapalil sie check engine i swiecil ale
auto jezdzilo normalnie, tylko nie poszlo ponad 150 km/h. Pojechalem
znowu, skasowali blad, sprawdzili uklad dolotowy, wszystko ok, i
faktycznie jedzi, odpala na styk, wkreca sie na obroty, zadnych spadkow
mocy ale przy wylaczaniu silnika jest szarpniecie, nie duze ale jednak
jest, wczesniej tego nie bylo.
W bledach byl problem z zaworem podcisnienia, mechanicy stwierdzili, ze
jednak nic wymieniac nie beda bo nie ma to sensu auto jezdzi ok i szkoda
sie pakowac w koszty. Troche mnie to dziwi bo zwykle jest w druga strone
raczej ...
Czym moze byc spowodowane to szarpniecie ? W Signum przy takim szarpaniu
mialem do wymiany kolektor dolotowy ale roznica miedzy DTI i TDI jest
pewnie spora wiec to nie musi byc to samo ... Mial ktos podobny objaw i
doradzi cos ?
Pozdrawiam
Xiant
-
2. Data: 2011-07-29 16:58:27
Temat: Re: Szarpie przy gaszeniu
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2011-07-29 16:48, Xiant pisze:
> Witam
>
> Pacjentka do Octavia z 2004 roku z silnikiem 1.9 TDI. Opisywalem objawy
> tutaj, spadek mocy przy ok 140 KM/h i jakis 3 tys obr. Notlauf, mechanik
> potwierdzal, wymienili jakies przewody od turbiny. Mialo byc lepiej,
> pojechalem w trase i ... wiecej jak 170 nie pojechal, potem wracajac
> depnolem pare razy w podloge, zapalil sie check engine i swiecil ale
> auto jezdzilo normalnie, tylko nie poszlo ponad 150 km/h. Pojechalem
> znowu, skasowali blad, sprawdzili uklad dolotowy, wszystko ok, i
> faktycznie jedzi, odpala na styk, wkreca sie na obroty, zadnych spadkow
> mocy ale przy wylaczaniu silnika jest szarpniecie, nie duze ale jednak
> jest, wczesniej tego nie bylo.
> W bledach byl problem z zaworem podcisnienia, mechanicy stwierdzili, ze
> jednak nic wymieniac nie beda bo nie ma to sensu auto jezdzi ok i szkoda
> sie pakowac w koszty. Troche mnie to dziwi bo zwykle jest w druga strone
> raczej ...
> Czym moze byc spowodowane to szarpniecie ? W Signum przy takim szarpaniu
> mialem do wymiany kolektor dolotowy ale roznica miedzy DTI i TDI jest
> pewnie spora wiec to nie musi byc to samo ... Mial ktos podobny objaw i
> doradzi cos ?
Moze odlaczyli podcisnienie od klapy od gaszenia.
Co do notlaufa to ja bym obstawial zacinajaca sie zmienna geometrie w
turbosprezarce.
--
Karolek
-
3. Data: 2011-07-29 17:43:22
Temat: Re: Szarpie przy gaszeniu
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Xiant" <x...@p...nospam.onet.pl> napisał w wiadomości
news:j0uhbv$p3f$1@news.onet.pl...
> Witam
> Czym moze byc spowodowane to szarpniecie ? W Signum przy takim szarpaniu
> mialem do wymiany kolektor dolotowy ale roznica miedzy DTI i TDI jest
> pewnie spora wiec to nie musi byc to samo ... Mial ktos podobny objaw i
> doradzi cos ?
szarpanie może byc spowowodane poduszkami pod silnikiem, złym kątem wtrysku,
i wieloma innymi sprawami.
Jeśli jednak masz problemy z mocą, notlaufem oraz trybem awaryjnym
objawiającym sie swieceniem checka - obstawiam problem ze zmienną geometrią
turbiny (albo sie zapiekła, albo nie działa sterowanie).
Ogólnie wg mnie to dwa osobne problemy.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
4. Data: 2011-07-29 21:42:01
Temat: Re: Szarpie przy gaszeniu
Od: Meehoo <m...@P...pl>
Dnia Fri, 29 Jul 2011 16:48:12 +0200, Xiant napisał(a):
> Pacjentka do Octavia z 2004 roku z silnikiem 1.9 TDI. Opisywalem objawy
> tutaj, spadek mocy przy ok 140 KM/h i jakis 3 tys obr. Notlauf, mechanik
> potwierdzal, wymienili jakies przewody od turbiny. Mialo byc lepiej,
> pojechalem w trase i ... wiecej jak 170 nie pojechal, potem wracajac
> depnolem pare razy w podloge, zapalil sie check engine i swiecil ale
> auto jezdzilo normalnie, tylko nie poszlo ponad 150 km/h. Pojechalem
> znowu, skasowali blad, sprawdzili uklad dolotowy, wszystko ok, i
> faktycznie jedzi, odpala na styk, wkreca sie na obroty, zadnych spadkow
> mocy ale przy wylaczaniu silnika jest szarpniecie, nie duze ale jednak
> jest, wczesniej tego nie bylo.
> W bledach byl problem z zaworem podcisnienia, mechanicy stwierdzili, ze
> jednak nic wymieniac nie beda bo nie ma to sensu auto jezdzi ok i szkoda
> sie pakowac w koszty. Troche mnie to dziwi bo zwykle jest w druga strone
> raczej ...
> Czym moze byc spowodowane to szarpniecie ? W Signum przy takim szarpaniu
> mialem do wymiany kolektor dolotowy ale roznica miedzy DTI i TDI jest
> pewnie spora wiec to nie musi byc to samo ... Mial ktos podobny objaw i
> doradzi cos ?
Właśnie przerabiałem ten problem w 1.9TDI ATD w Ibizie z 2002.
Pierwszym problemem z jakim pojechałem do specjalisty był notlauf przy 120
km/h. Ze sprawdzenia wyszło, że to wina turbiny -> albo łopatki zawalone
brudem, albo mieszek. Dodatkowo, w czasie sprawdzania znaleziona została
nieszczelność przy sterowniku podciśnienia - przy próbie odłączania jednego
z wężyków ułamała się końcówka. Dwa dni jeździłem z odłączonym wężykiem ->
przy gaszeniu szarpało silnikiem jak nigdy, obstawiam, że u Ciebie jest
podobnie. Po zdjęciu turbiny okazało się, że mieszek jest zupełnie zgnity
-> wymiana mieszka, przepłukanie turbiny i wymiana wężyków podciśnienia ->
turbo jak nowe, żadnego szarpania, ciągnie jak nowe.
Sprawdzenie komputera nic nie da, musi na to spojrzeć ktoś, kto zna się na
turbinach, bo notlaufy to na pewno z tego powodu.
Pozdrawiam
--
Meehoo