  • 1. Data: 2011-07-29 16:48:12
    Temat: Szarpie przy gaszeniu
    Od: Xiant <x...@p...nospam.onet.pl>

    Witam

    Pacjentka do Octavia z 2004 roku z silnikiem 1.9 TDI. Opisywalem objawy
    tutaj, spadek mocy przy ok 140 KM/h i jakis 3 tys obr. Notlauf, mechanik
    potwierdzal, wymienili jakies przewody od turbiny. Mialo byc lepiej,
    pojechalem w trase i ... wiecej jak 170 nie pojechal, potem wracajac
    depnolem pare razy w podloge, zapalil sie check engine i swiecil ale
    auto jezdzilo normalnie, tylko nie poszlo ponad 150 km/h. Pojechalem
    znowu, skasowali blad, sprawdzili uklad dolotowy, wszystko ok, i
    faktycznie jedzi, odpala na styk, wkreca sie na obroty, zadnych spadkow
    mocy ale przy wylaczaniu silnika jest szarpniecie, nie duze ale jednak
    jest, wczesniej tego nie bylo.
    W bledach byl problem z zaworem podcisnienia, mechanicy stwierdzili, ze
    jednak nic wymieniac nie beda bo nie ma to sensu auto jezdzi ok i szkoda
    sie pakowac w koszty. Troche mnie to dziwi bo zwykle jest w druga strone
    raczej ...
    Czym moze byc spowodowane to szarpniecie ? W Signum przy takim szarpaniu
    mialem do wymiany kolektor dolotowy ale roznica miedzy DTI i TDI jest
    pewnie spora wiec to nie musi byc to samo ... Mial ktos podobny objaw i
    doradzi cos ?

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 2. Data: 2011-07-29 16:58:27
    Temat: Re: Szarpie przy gaszeniu
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-07-29 16:48, Xiant pisze:
> [...]
    > mialem do wymiany kolektor dolotowy ale roznica miedzy DTI i TDI jest
    > pewnie spora wiec to nie musi byc to samo ... Mial ktos podobny objaw i

    Moze odlaczyli podcisnienie od klapy od gaszenia.
    Co do notlaufa to ja bym obstawial zacinajaca sie zmienna geometrie w
    turbosprezarce.

    --
    Karolek

  • 3. Data: 2011-07-29 17:43:22
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Xiant" <x...@p...nospam.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mialem do wymiany kolektor dolotowy ale roznica miedzy DTI i TDI jest
    > pewnie spora wiec to nie musi byc to samo ... Mial ktos podobny objaw i

    szarpanie może byc spowowodane poduszkami pod silnikiem, złym kątem wtrysku,
    i wieloma innymi sprawami.
    Jeśli jednak masz problemy z mocą, notlaufem oraz trybem awaryjnym
    objawiającym sie swieceniem checka - obstawiam problem ze zmienną geometrią
    turbiny (albo sie zapiekła, albo nie działa sterowanie).

    Ogólnie wg mnie to dwa osobne problemy.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 4. Data: 2011-07-29 21:42:01
    Od: Meehoo <m...@P...pl>

    Dnia Fri, 29 Jul 2011 16:48:12 +0200, Xiant napisał(a):

> [...]
    > mialem do wymiany kolektor dolotowy ale roznica miedzy DTI i TDI jest
    > pewnie spora wiec to nie musi byc to samo ... Mial ktos podobny objaw i

    Właśnie przerabiałem ten problem w 1.9TDI ATD w Ibizie z 2002.

    Pierwszym problemem z jakim pojechałem do specjalisty był notlauf przy 120
    km/h. Ze sprawdzenia wyszło, że to wina turbiny -> albo łopatki zawalone
    brudem, albo mieszek. Dodatkowo, w czasie sprawdzania znaleziona została
    nieszczelność przy sterowniku podciśnienia - przy próbie odłączania jednego
    z wężyków ułamała się końcówka. Dwa dni jeździłem z odłączonym wężykiem ->
    przy gaszeniu szarpało silnikiem jak nigdy, obstawiam, że u Ciebie jest
    podobnie. Po zdjęciu turbiny okazało się, że mieszek jest zupełnie zgnity
    -> wymiana mieszka, przepłukanie turbiny i wymiana wężyków podciśnienia ->
    turbo jak nowe, żadnego szarpania, ciągnie jak nowe.

    Sprawdzenie komputera nic nie da, musi na to spojrzeć ktoś, kto zna się na
    turbinach, bo notlaufy to na pewno z tego powodu.

    Meehoo