  • 11. Data: 2011-11-16 20:06:19
    Temat: Re: System na USB - jaki BIOS?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 15.11.2011 07:58, Yarroll pisze:
> [...]
    > zwykłego. W sumie rozwiązanie może pozwali zostawić "normalne" dyski
    > jako magazyny danych.
    > Poza tym mam gwarancję, że nikt nie wystartuje mi kompa beze mnie co nie
    > jest bez znaczenia w domu z niecałkiem dorosłymi domownikami :-)) -
    > takimi co nie zawsze wiedzą co robią :-))
    > Instalator XP nawet rozpoznaje pendrive jako dysk i widzi na nim
    > partycję. Ale nie może "uzyskać do niego dostępu" :-((
    > Powyższe to chyba nic nowego, bo już dawniej słyszałem że dostęp do
    > USB-drive przy instalacji systemu zależy od rodzaju BIOS-u.

    jest coś takiego jak ultimate boot cd. Jego odmianą jest wersja z
    windowsem. Jak masz windowsa to jest to kwestia wyklikania zeby dostać
    botowalna płytę cd z windowsem. widziałem już (google również) zapytania
    o UBCD na USB - tak wiec ktoś chyba już "dał radę". JEdnakże z tego co
    ja znam ubcd dla winodws to jest to jakieś nieporozumienie. to się
    nadaje zeby pliki z ntfs przegrać na inny nośnik. SZczytem wykyrania
    sprzętu na innym kompie jest znalezienie sterownika do karty sieciowej.
    To samo dla linuksa - niebo a ziemia. Poprostu działa. Wiem ze 99% ludzi
    nie strawi linuksowej (klikanej) kopii PQ Magica, albo norton
    commandera, ale moze Ty jesteś w tym 1%?
    ToMasz

  • 12. Data: 2011-11-17 06:35:51
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Animka pisze:

    > To sobie sprawdź jak masz ustawione uprawnienia do tego konkretnego
    > "dysku" (czy je masz czy nie masz) i dopiero się mądrzyj.

    Mówisz o bootowalnym instalatorze Windows? Ten przecież nie wspiera
    żadnej autentykacji, nie może zatem zweryfikować czy masz prawo do
    konkretnego dysku. Uzywając płytki instalacyjnej zainstalujesz system na
    dowolnym dysku, nieważne czy jest na nim FAT, NTFS.
    Autoryzacja jest zapewniana przez system operacyjny a nie fizyczne
    urządzenie jakim jest dysk twardy.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 13. Data: 2011-11-17 14:08:37
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 17/11/2011 06:35, Piotr Rezmer wrote:

> [...]
    > dowolnym dysku, nieważne czy jest na nim FAT, NTFS.
    > Autoryzacja jest zapewniana przez system operacyjny a nie fizyczne

    Używasz słów, których znaczenia nie rozumiesz, zmiłuj się proszę.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 14. Data: 2011-11-17 16:39:16
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-11-16 21:06, ToMasz pisze:
    > jest coś takiego jak ultimate boot cd. Jego odmianą jest wersja z
    > windowsem.

    Z postu autora wynika, że autor poszukuje systemu do użytku. UBCD for
    Windows jest tylko do diagnostyki i naprawy. Normalnie z tego korzystać
    ciężko, trudno i niewygodnie.

    Jak masz windowsa to jest to kwestia wyklikania zeby dostać
    > botowalna płytę cd z windowsem. widziałem już (google również) zapytania
    > o UBCD na USB - tak wiec ktoś chyba już "dał radę".

    Ano dali radę;)

    JEdnakże z tego co
    > ja znam ubcd dla winodws to jest to jakieś nieporozumienie. to się
    > nadaje zeby pliki z ntfs przegrać na inny nośnik.

    Oj, mylisz się. Ja tym narzędziem robię wszystko. Od przywracania MBR-ów
    po grzebanie w rejestrze systemu macierzystego.

    SZczytem wykyrania
    > sprzętu na innym kompie jest znalezienie sterownika do karty sieciowej.

    No, można sobie inny podłożyć. To zaleta, a nie wada moim zdaniem. Choć
    trzeba przyznać, że jeszcze nie musiałem.

  • 15. Data: 2011-11-17 18:26:26
    Temat: [OT] Re: System na USB - jaki BIOS?
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    DooMiniK pisze:
    > Używasz słów, których znaczenia nie rozumiesz, zmiłuj się proszę.

    Których słów nie rozumiem? chciałbym się poprawić.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2011-11-17 19:18:13
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-11-17 07:35, Piotr Rezmer pisze:

> [...]
    > dowolnym dysku, nieważne czy jest na nim FAT, NTFS.
    > Autoryzacja jest zapewniana przez system operacyjny a nie fizyczne

    Nie mówię o bootowalnym instalatorze dysku. Nowo zamontowane fizyczne
    urządzenie, tj. dysk twardy trzeba włączyć w Biosie, żeby system
    zobaczył. Może być i tak, że system nie widzi, nie udostępnia, bo nie
    ustawione są uprawnienia w Zabezpieczeniach.

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

  • 17. Data: 2011-11-17 19:40:57
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 17 Nov 2011 20:18:13 +0100, Animka napisał(a):

> [...]
    > zobaczył. Może być i tak, że system nie widzi, nie udostępnia, bo nie
    > ustawione są uprawnienia w Zabezpieczeniach.

    Tia. Bo Windows nigdy, przenigdy, ale to absolutnie nigdy nie potrafił sobie
    znaleźć dysku, którego wykrywanie w BIOS było wyłączone. Ot - wiedza Animki
    odcinek kolejny.

    [ Zdolność precyzyjnej obserwacji jest zwykle nazywana cynizmem przez ]
    [ tych, którzy jej nie posiadają. (George Bernard Shaw) ]

  • 18. Data: 2011-11-17 20:39:08
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Animka pisze:

    > Nie mówię o bootowalnym instalatorze dysku.
    A o tym raczej pisał Yaroll (pierwszy post wątku)
    > Nowo zamontowane fizyczne urządzenie, tj. dysk twardy trzeba włączyć w Biosie, żeby
    system
    > zobaczył.

    Ustawienie w BIOSie ma wpływ tylko na możliwość bootowania systemu z
    danego dysku. OS Windows nie sprawdza ustawień BIOS i pozwala na dostęp
    do dysków nieskonfigurowanych w BIOS.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 19. Data: 2011-11-17 20:50:23
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-11-17 20:18, Animka pisze:
    Nowo zamontowane fizyczne
    > urządzenie, tj. dysk twardy trzeba włączyć w Biosie, żeby system
    > zobaczył. Może być i tak, że system nie widzi, nie udostępnia, bo nie
    > ustawione są uprawnienia w Zabezpieczeniach.

    A jak w biosie nie będzie ustawione to Windows nie zobaczy?
    Do garów!

  • 20. Data: 2011-11-17 23:28:06
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-11-17 21:39, Piotr Rezmer pisze:

> [...]
    >
    > Ustawienie w BIOSie ma wpływ tylko na możliwość bootowania systemu z
    > danego dysku. OS Windows nie sprawdza ustawień BIOS i pozwala na dostęp

    W takim razie dziękuję.

    Dodam tylko, że jak dokładałam kiedyś pamięci, to trzeba było ją w
    Biosie włączyć/ustawić, bo komputer piszczał i startował z błędami.

    animka