-
1. Data: 2011-11-15 14:36:43
Temat: Laptop - dysk gwarancja ?
Od: " Hum" <h...@W...gazeta.pl>
Witam,
Otoz mam laptop, mam i dysk w laptopie. Dysk wlasnie sobie ubzdural ze zacznie
padac. Laptop 2-letni, po gwarancji. Dysk WD WD5000BEVT, w marcu przyszlego
roku bedzie mial trzy lata.
I w zwiazku z tym, mam pytanie. Czy posiadam nadal gwarancje na ten dysk, czy
juz nie ? Sprawdzalem w sieci, i dyski WD maja 3-letnia gwarancje. Natomiast
rozmawiajac ze sprzedawca mojego laptopa, uzyskalem odpowiedz, ze nie, jedyne
co mi moga zaproponowac, to darmowy serwis; za czesci musze jednak placic.
To jak to jest ?
Pozdrawiam,
Hum
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2011-11-15 15:27:01
Temat: Re: Laptop - dysk gwarancja ?
Od: Rafal <r...@l...pl>
On 2011-11-15 15:36, Hum wrote:
> Witam,
>
> Otoz mam laptop, mam i dysk w laptopie. Dysk wlasnie sobie ubzdural ze zacznie
> padac. Laptop 2-letni, po gwarancji. Dysk WD WD5000BEVT, w marcu przyszlego
> roku bedzie mial trzy lata.
>
> I w zwiazku z tym, mam pytanie. Czy posiadam nadal gwarancje na ten dysk, czy
> juz nie ? Sprawdzalem w sieci, i dyski WD maja 3-letnia gwarancje. Natomiast
> rozmawiajac ze sprzedawca mojego laptopa, uzyskalem odpowiedz, ze nie, jedyne
> co mi moga zaproponowac, to darmowy serwis; za czesci musze jednak placic.
>
> To jak to jest ?
Warunki gwarancji w 100% okresla sprzedawca/producent w stosunku do
produktu jakim jest laptop. One rozszerzaja Twoje uprawnienia w stosunku
do ustawowych (zgodnosc towaru z umowa)
Jedyne co bym ewentualnie sprawdzil to serwis przez WD, ale daje jakies
1% szans. a) moga zadac dowodu zakupu dysku (Ty takowego nie masz), b) w
bazie danych zapewne maja info, ze ten dysk poszedl do producenta a nie
dystrybutorow. Tak czy owak warto sprobowac.
Takze sprzedawca/sklep ma racje.
Dlaczego tak sie dzieje? (Przyklad wymyslony) producent laptopow
porozumiewa sie z producentem dyskow na stale dostawy, w ramach
negocjacji WD moze dac krotsze okresy gwarancji (to jest porozumienie
miedzy firmami), inne tez sa ceny takich dyskow. Chcesz miec 3 lata
gwarancji, kup dysk osobno.
--
Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/
-
3. Data: 2011-11-15 16:00:55
Temat: Re: Laptop - dysk gwarancja ?
Od: Johnson <j...@n...pl>
W dniu 2011-11-15 15:36, Hum pisze:
>
> To jak to jest ?
>
Masz taka gwarancję jak jest napisane w dokumencie gwarancyjnym
--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU
https://www.ibard24.com/backup/pl/registration/c99ff
b8519213760f162c2b73830481d
-
4. Data: 2011-11-15 16:44:20
Temat: Re: Laptop - dysk gwarancja ?
Od: " " <h...@N...gazeta.pl>
No to zmartwiliscie mnie, chlopaki.
Ide poszukac jakiegos SSD.
Hum
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
5. Data: 2011-11-15 17:10:50
Temat: Re: Laptop - dysk gwarancja ?
Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>
W dniu 15.11.2011 17:44, h...@N...gazeta.pl pisze:
> No to zmartwiliscie mnie, chlopaki.
> Ide poszukac jakiegos SSD.
Żeby jeszcze szybciej "padł"? ;-)
--
|"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
"""""""|
| Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ |
| | Politechnika Śląska |
\...................................................
......./
-
6. Data: 2011-11-15 17:12:29
Temat: Re: Laptop - dysk gwarancja ?
Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>
W dniu 15.11.2011 15:36, Hum pisze:
> I w zwiazku z tym, mam pytanie. Czy posiadam nadal gwarancje na ten dysk, czy
Nigdy nie posiadałeś gwarancji na dysk. Posiadałeś gwarancję
na cały zestaw komputerowy, którego dysk jest jednym z pod-
zespołów. Skoro gwarancja się skończyła, zostaje Ci wymiana
dysku na własną rękę.
Jest to jeden z powodów, dla których tak często odradzam
kupno gotowych komputerów z "dolnej półki" (a szczególnie
komputerów przenośnych wykorzystywanych w zasadzie stacjo-
narnie).
--
|"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
"""""""|
| Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ |
| | Politechnika Śląska |
\...................................................
......./
-
7. Data: 2011-11-15 18:00:49
Temat: Re: Laptop - dysk gwarancja ?
Od: Tomek <t...@p...onet.pl>
W dniu 2011-11-15 18:12, Radosław Sokół pisze:
> W dniu 15.11.2011 15:36, Hum pisze:
>> I w zwiazku z tym, mam pytanie. Czy posiadam nadal gwarancje na ten
>> dysk, czy
>
> Nigdy nie posiadałeś gwarancji na dysk. Posiadałeś gwarancję
> na cały zestaw komputerowy, którego dysk jest jednym z pod-
> zespołów. Skoro gwarancja się skończyła, zostaje Ci wymiana
> dysku na własną rękę.
>
> Jest to jeden z powodów, dla których tak często odradzam
> kupno gotowych komputerów z "dolnej półki" (a szczególnie
> komputerów przenośnych wykorzystywanych w zasadzie stacjo-
> narnie).
>
racja, dlatego ja kupuje sobie laptopy w częściach i sam składam w domu.
Złożyłem już moim znajomym kilkanaście takich lapów i wszystkie do
dzisiaj działają
pozdro
-
8. Data: 2011-11-15 20:42:41
Temat: Re: Laptop - dysk gwarancja ?
Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>
W dniu 2011-11-15 18:12, Radosław Sokół pisze:
> W dniu 15.11.2011 15:36, Hum pisze:
>> I w zwiazku z tym, mam pytanie. Czy posiadam nadal gwarancje na ten
>> dysk, czy
>
> Nigdy nie posiadałeś gwarancji na dysk. Posiadałeś gwarancję
> na cały zestaw komputerowy, którego dysk jest jednym z pod-
> zespołów. Skoro gwarancja się skończyła, zostaje Ci wymiana
> dysku na własną rękę.
Przy okazji, jak to jest z zapisem gwarancyjnym na baterię, bo często
gwarancja na baterię to 6 miesięcy.
-
9. Data: 2011-11-15 21:04:59
Temat: Re: Laptop - dysk gwarancja ?
Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>
W dniu 15.11.2011 21:42, BQB pisze:
>> Nigdy nie posiadałeś gwarancji na dysk. Posiadałeś gwarancję
>> na cały zestaw komputerowy, którego dysk jest jednym z pod-
>> zespołów. Skoro gwarancja się skończyła, zostaje Ci wymiana
>> dysku na własną rękę.
>
> Przy okazji, jak to jest z zapisem gwarancyjnym na baterię, bo często gwarancja na
baterię to 6 miesięcy.
O co pytasz tym "jak to jest"? :)
Bateria jest uznawana za materiał eksploatacyjny, którego
sposób użytkowania znacząco wpływa na żywotność. I stąd
krótszy okres gwarancyjny, do czego zresztą producent ma
święte prawo, bo umowa gwarancyjna jest umową klienta z
producentem i wyrazem dobrej woli producenta i jego wiary
w określoną trwałość produktu.
--
|"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
"""""""|
| Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ |
| | Politechnika Śląska |
\...................................................
......./
-
10. Data: 2011-11-15 21:06:52
Temat: Re: Laptop - dysk gwarancja ?
Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>
W dniu 15.11.2011 19:00, Tomek pisze:
> racja, dlatego ja kupuje sobie laptopy w częściach i sam składam w domu.
> Złożyłem już moim znajomym kilkanaście takich lapów i wszystkie do dzisiaj działają
Akurat w przypadku komputerów przenośnych nie polecałbym aż
tak składania na własną rękę, choć oczywiście jest to w pew-
nym zakresie ("kadłubki") jak najbardziej możliwe i czasem
opłacalne.
Bardziej chodzi mi o to, że:
a) kupując komputer przenośny nie można liczyć, że zastąpi
on stacjonarny, a próba takiego zastąpienia często pro-
wadzi do skrócenia żywotności sprzętu,
b) kupując komputer przenośny trzeba wciąż liczyć się z du-
żym wydatkiem -- obecnie bez 3000 zł raczej bym nie za-
czynał wybierania sprzętu, bo poniżej tego progu jest
masówka o przeciętnej jakości i wyposażeniu.
--
|"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
"""""""|
| Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ |
| | Politechnika Śląska |
\...................................................
......./