  • 1. Data: 2011-11-15 06:58:06
    Temat: System na USB - jaki BIOS?
    Od: "Yarroll" <y...@g...com>

    Witam!
    Próbowałem zainstalować sobie system (Windows XP) na pendrive'ie. Fajnie
    byłoby mieć go z sobą, i zresztą główne programy - mógłbym (powiedzmy)
    butować się do wielu kompów u znajomych.
    Dostęp do pendrive'a na USB 3 powinien być szybszy niż do dysku zwykłego. W
    sumie rozwiązanie może pozwali zostawić "normalne" dyski jako magazyny
    danych.
    Poza tym mam gwarancję, że nikt nie wystartuje mi kompa beze mnie co nie
    jest bez znaczenia w domu z niecałkiem dorosłymi domownikami :-)) - takimi
    co nie zawsze wiedzą co robią :-))
    Instalator XP nawet rozpoznaje pendrive jako dysk i widzi na nim partycję.
    Ale nie może "uzyskać do niego dostępu" :-((
    Powyższe to chyba nic nowego, bo już dawniej słyszałem że dostęp do
    USB-drive przy instalacji systemu zależy od rodzaju BIOS-u.
    I tu pytanie: jaki to musi być BIOS?
    Sory jeśli NTG. Dzięki - Yarroll

  • 2. Data: 2011-11-15 20:14:45
    Temat: Re: System na USB - jaki BIOS?
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-11-15 07:58, Yarroll pisze:
    > Instalator XP nawet rozpoznaje pendrive jako dysk i widzi na nim partycję.
    > Ale nie może "uzyskać do niego dostępu" :-((

    Pewnie uprawnień nie masz ;-)

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

  • 3. Data: 2011-11-15 20:39:09
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-11-15 21:14, Animka pisze:

    > Pewnie uprawnień nie masz ;-)

    Animka!!! Twoje porady są porażające, czyżbyś swoją wiedzę czerpała z
    ilustrowanej encyklopedii kosmosu? (Red Dwarf)

  • 4. Data: 2011-11-15 21:45:28
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    > Próbowałem zainstalować sobie system (Windows XP) na pendrive'ie. Fajnie
    > byłoby mieć go z sobą, i zresztą główne programy - mógłbym (powiedzmy)
    > butować się do wielu kompów u znajomych.

    Wszyscy Twoi znajomi maja identyczy hardware??

    > Dostęp do pendrive'a na USB 3 powinien być szybszy niż do dysku zwykłego.

    Polecam sprawdzic jakie predkosci zapisu/odczytu zapewniaja popularne
    pendrive'y.

    > Poza tym mam gwarancję, że nikt nie wystartuje mi kompa beze mnie co nie
    > jest bez znaczenia w domu z niecałkiem dorosłymi domownikami :-)) - takimi
    > co nie zawsze wiedzą co robią :-))

    Przyniosa sobie livecd jakies od kumpli w szkole i tyle.

    > I tu pytanie: jaki to musi być BIOS?

    BIOS musi tylko udostepniac boot z USB.
    Reszte masz na dziesiatkach stron w Googlach.

    > Sory jeśli NTG. Dzięki - Yarroll

    Przeprosiny przyjete.

    Przeczytaj

    http://www.techit.pl/Artykuly/Instalacja-systemow-Wi
    ndows-XP-i-Windows-Server-2003-na-zewnetrznych-dyska
    ch-USB,1125.html

    a pozniej idz na pl.comp.os.ms-windows.winnt

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 5. Data: 2011-11-15 21:51:22
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-11-15 21:39, BQB pisze:

    > Animka!!! Twoje porady są porażające, czyżbyś swoją wiedzę czerpała z
    > ilustrowanej encyklopedii kosmosu? (Red Dwarf)

    To sobie sprawdź jak masz ustawione uprawnienia do tego konkretnego
    "dysku" (czy je masz czy nie masz) i dopiero się mądrzyj.

    animka

  • 6. Data: 2011-11-15 22:58:01
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    On Tue, 15 Nov 2011 07:58:06 +0100, Yarroll wrote:

    > Próbowałem zainstalować sobie system (Windows XP) na pendrive'ie.
    [...]
    > Instalator XP nawet rozpoznaje pendrive jako dysk i widzi na nim partycję.
    > Ale nie może "uzyskać do niego dostępu" :-((

    A wystarczyło wcześniej użyć Googla.

    > Sory jeśli NTG. Dzięki - Yarroll

    Nie wiem skąd te wątpliwości. W 100% NTG.

    --
    Mar.

  • 7. Data: 2011-11-16 09:24:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.11.2011 07:58, Yarroll pisze:

    > Próbowałem zainstalować sobie system (Windows XP) na pendrive'ie. Fajnie
    > byłoby mieć go z sobą, i zresztą główne programy - mógłbym (powiedzmy)
    > butować się do wielu kompów u znajomych.

    Wszyscy mają identyczny sprzęt?

    Generalnie - z XP nie ma to najmniejszego sensu.

  • 8. Data: 2011-11-16 09:28:08
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Lawa"

    >Wszyscy mają identyczny sprzęt?
    >
    >Generalnie - z XP nie ma to najmniejszego sensu.

    Zawsze zostaje wersja "linux live + host jakiejś wirtualizacji + guest
    z Windows XP". Ale to straszna rzeźba i wydajność mocno suboptymalna.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 9. Data: 2011-11-16 11:58:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.11.2011 10:28, Mariusz Kruk pisze:

    > Zawsze zostaje wersja "linux live + host jakiejś wirtualizacji + guest
    > z Windows XP". Ale to straszna rzeźba i wydajność mocno suboptymalna.

    W sumie najważniejsze pytanie brzmi: do czego to ma służyć? Bo jeśli
    chce mieć "komputer w kieszeni" z pocztą, biurem, multimediami itepe to
    wtedy wystarczy zatrzymać się na "linux live" i po problemie ;)

    W przeciwieństwie do XP one były do tego projektowane i nie będzie
    ryzyka szybkiego "zżerania" flasha przez intensywnie zapisujący jakieś
    duperele XP.

    Swoją szosą widziałem też wersje live windowsa (od visty w górę, o ile
    pamiętam), ale to zdaje się "for repairs and diagnostics only",
    przynajmniej tak głosił napis na widzianej przeze mnie płytce.

    Bo z XP, nawet pomijając idiotyczny problem z licencjami, będzie bardzo
    duży problem z niekompatybilnością konfiguracji sterowników - przy
    padzie płyty głównej w 2/3 przypadków kończyło się reinstalacją, w 1/4
    pomogło "naprawienie" systemu z płyty instalacyjnej, a tylko w
    nielicznej reszcie ruszył bez większych zgrzytów (chociaż aktywować to
    chciał się zawsze, bo np. MAC zintegrowanej karty sieciowej się zmienił
    i uznał to za poważną zmianę konfiguracji)

  • 10. Data: 2011-11-16 12:02:12
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Lawa"
    >Bo z XP, nawet pomijając idiotyczny problem z licencjami, będzie bardzo
    >duży problem z niekompatybilnością konfiguracji sterowników

    Dlatego właśnie proponowałem rozwiązane z maszyną wirtualną i hostem
    w linuksie. On sobie powinien w większości przypadków poradzić ze
    sprzętem.

    --
    | K...@e...eu.org |