  • 1. Data: 2011-11-15 10:20:56
    Temat: jaki laptop dla dewelopera?
    Od: Wojtek <N...@e...ukryty.com>

    Laptop ma być uzupełnieniem stacjonarnego stanowiska pracy. Nie jest
    kluczowe, aby wyposażony był w najnowsze wodotryski: USB3, szybką kartę
    graficzną itp., w sumie nawet interfejs dysku twardego jest sprawą
    drugorzędną. Istotna jest możliwość wyposażenia w dużo pamięci,
    posiadanie interfejsu Wi-Fi, USB v.2 wystarczy. Zainstalowany będzie
    "odchudzony" windows xp oraz linux. Sprzęt powinien umożliwić m.in.
    swobodną pracę z jedną (w porywach z dwiema) maszynami wirtualnymi
    virtualbox (niezbyt zasobożerne, oparte na linux/windows xp) i pracę
    zdalną. Nie jest zbytnio istotne czy coś będzie się kompilowało 5 sekund
    czy 7. Ogólnie wiadomo, że komfort to pojęcie względne, ale chodzi
    powiedzmy o pracę w miarę płynną, wspierającą pracę dewelopera a nie mu
    przeszkadzającą ;)

    Uwagę swoją kieruję w segment sprzętu używanego, nie najnowsze modele
    gdyż nie chcę wydawać dużo pieniędzy. Mam wrażenie, że powyższe
    wymagania mogą być zaspokojone sprzętem starszej generacji. Rozważę
    zakup jakiegoś nowszego sprzętu o ile faktycznie dojdę do wniosku, że ma
    to sens.

    Proszę o poradę które modele rozważać. Będę wdzięczny za przemyślenia
    osób o podobnych wymaganiach sprzętowych.

    Wojtek

  • 2. Data: 2011-11-15 10:38:12
    Temat: Re: jaki laptop dla dewelopera?
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Wojtek pisze:
> [...]
    > wymagania mogą być zaspokojone sprzętem starszej generacji. Rozważę
    > zakup jakiegoś nowszego sprzętu o ile faktycznie dojdę do wniosku, że ma

    Ja mam podobne potrzeby i przy wyborze laptopa zadecydowało:

    -możliwość dokowania
    -rozdzielczość matrycy
    -ilość RAM
    -system Windows 7 Prof 64b

    Większość pracy na komputerze robię gdy jest on zadokowany, wtedy
    korzystam z dużego monitora 24" 1920x1200, zewnętrznej klawiatury i
    myszy. Oprócz tego dane przechowuję na NAS. Testy przeprowadzam na VMs
    na ESXi.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2011-11-15 11:26:14
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    sugeruje zakup jakiegos (uzywanego) Della Latitude badz IBM thinkpad
    T- obydwa laptopy sa dobrze wykonane, co oznacza /w wiekszosci
    przypadkow/ ze nawet kupujac uzywke ma sie spora szanse ze bedzie ona
    bezawaryjnie dzialala.
    tak jak juz Piotr Razmer napisal- moze sie przydaloby wziac cos co ma
    mozliwosc dokowania- nawet gdyby byl to jakis mocniejszy sprzet /i5
    etc/ - moze toto wyjsc taniej niz kupno osobno stacjonarnego +
    laptopa /chociaz oczywiscie monitor, myszke, klawiature i jakiestam
    biurko i krzeslo tez trza bedzie kupic/.

    pozdrawiam
    (szczesliwy posiadacz t61p)
    szymon

  • 4. Data: 2011-11-15 21:16:55
    Od: Wojtek <N...@e...ukryty.com>

    Piotr Rezmer wrote:
> [...]
    > korzystam z dużego monitora 24" 1920x1200, zewnętrznej klawiatury i
    > myszy. Oprócz tego dane przechowuję na NAS. Testy przeprowadzam na VMs

    I na jakim modelu stanęło?

    Wojtek

  • 5. Data: 2011-11-16 18:42:47
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Wojtek pisze:

    > I na jakim modelu stanęło?

    Zdecydowałem się na Toshiba Tecra S11. Miała być wstępnie wersja z core
    i7 ale musiałbym na nią długo czekać (3-4 tygodnie). Ponieważ
    potrzebowałem komputera na wczoraj (poprzedni padł) zdecydowałem się na
    wersję S11 z core i5. Komputer miał 4GB RAM (teraz 8GB), W7 Pro 64b, ma
    port szeregowy, matryca 1600x900 matowa.
    Do tego dokupiłem stację dokującą, posiada ona wyjście DVI-D
    udostępniające rozdzielczość 1900x1200 (może też wyższą ale nie mam
    takiego monitora).

    Do istotnych wad zaliczyłbym pisk pochodzący ze środka komputera.
    Problem występuje we wszystkich egzemplarzach, jest ponoć powiązany z
    trybem oszczędzania energii przez CPU.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2011-11-17 23:28:28
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <N...@e...ukryty.com> napisał w wiadomości
    .com...
    > Proszę o poradę które modele rozważać. Będę wdzięczny za przemyślenia osób
    > o podobnych wymaganiach sprzętowych.

    Najtańsze zapewniajace realizację istotnie żywotnych potrzeb.
    Z pewnością I7 do wymagań nie należy...
    A, za przeproszeniem, kto to jest "deweloper"?

    Feromon

  • 7. Data: 2011-11-18 05:23:51
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Feromon pisze:

    > A, za przeproszeniem, kto to jest "deweloper"?

    Moim zdaniem ktoś kto potrzebuje głównie dużego obszaru roboczego, tak
    aby zmieściło się na nim:
    IDE
    kod źródłowy
    widok tworzonej aplikacji
    logi z innych systemów

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2011-11-18 21:00:42
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 18 Nov 2011 06:23:51 +0100, Piotr Rezmer napisał(a):

    > Moim zdaniem ktoś kto potrzebuje głównie dużego obszaru roboczego, tak
    > aby zmieściło się na nim:
    > IDE
    > kod źródłowy
    > widok tworzonej aplikacji
    > logi z innych systemów

    I to ma laptop zapewnić? To ja się faktycznie, jako DTPowiec rozbestwiłem
    ponad miarę, bo dla mnie 1920×1200 + 1280×1024 (tak - na stacjonarnym
    sprzęcie) już od jakiegoś czasu ciasne jakieś takie... ;D

    [ Emigrantom pod rozwagę: jeśli coś was ciągnie do Ojczyzny, to ]
    [ niewykluczone, że to prokurator. ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 9. Data: 2011-11-19 09:31:35
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Przemysław Ryk pisze:

    > I to ma laptop zapewnić? To ja się faktycznie, jako DTPowiec rozbestwiłem
    > ponad miarę, bo dla mnie 1920×1200 + 1280×1024 (tak - na stacjonarnym
    > sprzęcie) już od jakiegoś czasu ciasne jakieś takie... ;D

    Oczywiście, że nie matryca w laptopie ale monitor(y) zewnętrzn(y/e).
    Zgadzam się że nawet 1920x1200 potrafi być za mało. Dlatego idealnie
    byłoby gdyby stacja dokująca do laptopa miała 2 porty DVI/HDMI.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2011-11-19 09:32:56
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Przemysław Ryk pisze:

    > I to ma laptop zapewnić? To ja się faktycznie, jako DTPowiec rozbestwiłem
    > ponad miarę, bo dla mnie 1920×1200 + 1280×1024 (tak - na stacjonarnym
    > sprzęcie) już od jakiegoś czasu ciasne jakieś takie... ;D

    Uzupełniając poprzedni post: Czasami zdarza się nawet laptopowi pracować
    w terenie :). Wtedy dobrze żeby matryca potrafiła więcej niż 1280 x 800 :)

    --
    pozdrawiam
    Piotr