  • Data: 2018-11-29 20:53:33
    Temat: Świetne zimówki
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Hej wszystkim,

    Psioczyłem na wszelkie zimówki jakie kiedykolwiek używałem lecz muszę
    zmienić zdanie. Zawsze kupowałem opony klasy średniej i wyższej, różnych
    marek i efekt był konsekwentnie ten sam: na suchym i temperaturach <0
    znacznie dłuższa droga hamowania, na ostrych zakrętach wynosi a czasem
    daje efekt jakby auto nagle się ugięło na bok, przy mocniejszym ruszaniu
    zrywają przyczepność. Pomijam incydentalny zakup tanich zimówek, które
    kiedyś kupiłem (Frigo) bo kasy nie miałem - gdzie auto jak ponton się
    prowadziło.

    W tym sezonie nabyłem Nokian 245/40 R18 XL WR A4 - no i kopara mi
    opadła. Temperatura -4. Tuż przed wymianą przejechałem się ostrzej po
    zakrętach na letnich Dunlopach RT Sport (czy jakoś tak) by mieć
    porównanie. Zaraz po wymianie, ta sama trasa i ... zero zmian na
    niekorzyść. Może minimalne uginanie się (być może to tylko autosugestia)
    ale przyczepność ta sama! Szok - przynajmniej jak dla mnie. Na chłodnym
    asfalcie są cichsze od decybelowo cichszych Dunlopów (zapewne głośność
    opon w innych warunkach termicznych się mierzy dla zimówek i letnich -
    tak sobie to tłumaczę). Jeśli miałbym komuś zimówki polecać, to z
    czystym sumieniem powyższe.

    P.S.
    Przynajmniej jeśli chodzi o zimę klasy 3-miejskiej.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek