eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Światła w dzień w Trybunale Konstytucyjnym - i co dalej?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 55

  • 41. Data: 2011-08-26 21:30:28
    Temat: Re: Światła w dzień w Trybunale Konstytucyjnym - i co dalej?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-08-26 21:19, venioo pisze:
    > W dniu 2011-08-26 09:01, Artur Maśląg pisze:
    >>
    >> Nie mogę, co za bzdury :)
    >
    > To, że czegoś nie widziałeś/doświadczyłeś, nie znaczy, że nie miało
    > miejsca.

    Ależ ja widziałem różne rzeczy (o czym zresztą pisałem) tylko problem
    nie w tym, że się trafiły z różnych przyczyn, a z Twoją argumentacją,
    że:
    <cite>
    Wiekszosc samochodow poruszajacych
    sie po naszych drogach nie jest przystosowana do tak durnego przepisu w
    naszych warunkach klimatycznych.
    </cite>
    Bzdurą jest Twoja argumentacja, a nie fakt stopienia jakichś
    złączek/kostek. Zupełnie jakbym napisał, że z winy jazdy w naszych
    warunkach klimatycznych (12 godzin z włączoną ogrzewaną tylną
    szybą) doszło do stopienia/zapłonu skrzynki bezpiecznikowej w
    moim samochodzie wiele lat temu.

    Zmień samochód jak masz wadliwy, albo reklamuj u sprzedawcy..




  • 42. Data: 2011-08-26 23:01:11
    Temat: Re: Światła w dzień w Trybunale Konstytucyjnym - i co dalej?
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Acha. Czyli twierdzisz, że podczas stania w korku masz obowiązek mieć
    > włączone światła? Art. 51 ust. 7 skreślili? Art. 51 ust. 2 również?

    "Jeżeli zatrzymanie trwa ponad 1 minutę, dopuszcza się wyłączenie
    świateł zewnętrznych pojazdu, o ile na tym samym pasie ruchu, przed tym
    pojazdem i za nim, stoją inne pojazdy."

    Korek ma to do siebie, że samochody przesuwają się co jakiś czas o
    kilka(naście) metrów. Czyli należałoby światła włączyć i za minutę znów
    wyłączyć. Zastanawiam się, co bardziej szkodzi żarówkom - praca non-stop
    czy sygnalizacja alfabetem Morse'a ;-)

    --
    ----------------------------------------------------
    -------------------
    * Bartłomiej Zieliński http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *
    * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 *
    ----------------------------------------------------
    -------------------




  • 43. Data: 2011-08-26 23:21:20
    Temat: Re: Światła w dzień w Trybunale Konstytucyjnym - i co dalej?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Bartłomiej,

    Friday, August 26, 2011, 11:01:11 PM, you wrote:

    > Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    >> Acha. Czyli twierdzisz, że podczas stania w korku masz obowiązek mieć
    >> włączone światła? Art. 51 ust. 7 skreślili? Art. 51 ust. 2 również?
    > "Jeżeli zatrzymanie trwa ponad 1 minutę, dopuszcza się wyłączenie
    > świateł zewnętrznych pojazdu, o ile na tym samym pasie ruchu, przed tym
    > pojazdem i za nim, stoją inne pojazdy."
    > Korek ma to do siebie, że samochody przesuwają się co jakiś czas o
    > kilka(naście) metrów. Czyli należałoby światła włączyć i za minutę znów
    > wyłączyć.

    Pojęcie "stoję w korku" jest dla mnie znacząco różne od "pełznę w
    korku".

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 44. Data: 2011-08-27 00:35:36
    Temat: Re: Światła w dzień w Trybunale Konstytucyjnym - i co dalej?
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-26 21:30, Artur Maśląg pisze:
    > Bzdurą jest Twoja argumentacja, a nie fakt stopienia jakichś
    > złączek/kostek.

    Czyzby? Myslisz, ze ktos projektowal te reflektory uwzgledniajac ich
    swiecenie podczas stania w korku w sloneczny upalny letni dzien?
    Bo zaloze sie, ze jakbys powiedzial 20 lat temu o swieceniu swiatel w
    dzien, to inzynierowie spojrzeliby na Ciebie jak na kosmite - kto o
    zdrowych zmyslach wlacza swiatla w srodku dnia!

    > Zupełnie jakbym napisał, że z winy jazdy w naszych
    > warunkach klimatycznych (12 godzin z włączoną ogrzewaną tylną
    > szybą) doszło do stopienia/zapłonu skrzynki bezpiecznikowej w
    > moim samochodzie wiele lat temu.
    >
    > Zmień samochód jak masz wadliwy, albo reklamuj u sprzedawcy..

    Tamten przypadek nauczyl mnie wylaczania swiatel podczas stania w korku
    (co zauwazyl RoMan), co i tak nie zmienia mojego zdania w tej kwestii,
    ze wiekszosc samochodow poruszajacych sie po naszych drogach nie byla
    projektowana na taka okolicznosc.

    --
    venioo
    GG:198909


  • 45. Data: 2011-08-27 00:39:45
    Temat: Re: Światła w dzień w Trybunale Konstytucyjnym - i co dalej?
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-26 23:21, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >
    > Pojęcie "stoję w korku" jest dla mnie znacząco różne od "pełznę w
    > korku".

    Wlasnie to zdarzenie nauczylo mnie wylaczania swiatel stojac w korku.
    Aczkolwiek wielu "pelznac w korku" nie wylacza swiatel, a przy takiej
    predkosci chlodzenie reflektora jest zadne.
    Nowoczesne reflektory juz zostaly zaprojektowane pod katem takich
    przypadkow, i bodajze ktorys JEEP/Chrysler/Cadillac/Range (nie pamietam
    dokladnie, ktoras terenowka z nowoczesnymi LEDami i zmienna geometria
    soczewek) maja specjalne reflektory z systemem kontroli temperatury i
    chlodzenia w razie potrzeby.


    --
    venioo
    GG:198909


  • 46. Data: 2011-08-27 10:56:37
    Temat: Re: Światła w dzień w Trybunale Konstytucyjnym - i co dalej?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2011 00:39:45 +0200, venioo napisał(a):

    > Wlasnie to zdarzenie nauczylo mnie wylaczania swiatel stojac w korku.
    > Aczkolwiek wielu "pelznac w korku" nie wylacza swiatel, a przy takiej
    > predkosci chlodzenie reflektora jest zadne.
    > Nowoczesne reflektory juz zostaly zaprojektowane pod katem takich
    > przypadkow, i bodajze ktorys JEEP/Chrysler/Cadillac/Range (nie pamietam
    > dokladnie, ktoras terenowka z nowoczesnymi LEDami i zmienna geometria
    > soczewek) maja specjalne reflektory z systemem kontroli temperatury i
    > chlodzenia w razie potrzeby.

    Kurczę, a moje dwudziestoletnia sierra i 30 letnia Granada nie miały takich
    wymyślnych systemów. Miały tylko dobrze zaprojektowane światła.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 47. Data: 2011-08-27 10:57:04
    Temat: Re: Światła w dzień w Trybunale Konstytucyjnym - i co dalej?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2011 00:35:36 +0200, venioo napisał(a):

    > W dniu 2011-08-26 21:30, Artur Maśląg pisze:
    >> Bzdurą jest Twoja argumentacja, a nie fakt stopienia jakichś
    >> złączek/kostek.
    >
    > Czyzby? Myslisz, ze ktos projektowal te reflektory uwzgledniajac ich
    > swiecenie podczas stania w korku w sloneczny upalny letni dzien?
    > Bo zaloze sie, ze jakbys powiedzial 20 lat temu o swieceniu swiatel w
    > dzien, to inzynierowie spojrzeliby na Ciebie jak na kosmite - kto o
    > zdrowych zmyslach wlacza swiatla w srodku dnia!


    Szwedzi.



    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 48. Data: 2011-08-27 12:51:03
    Temat: Re: Światła w dzień w Trybunale Konstytucyjnym - i co dalej?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-08-27 00:35, venioo pisze:
    > W dniu 2011-08-26 21:30, Artur Maśląg pisze:
    >> Bzdurą jest Twoja argumentacja, a nie fakt stopienia jakichś
    >> złączek/kostek.
    >
    > Czyzby?

    Oczywiście.

    > Myslisz, ze ktos projektowal te reflektory uwzgledniajac ich
    > swiecenie podczas stania w korku w sloneczny upalny letni dzien?

    Jak najbardziej.

    > Bo zaloze sie, ze jakbys powiedzial 20 lat temu o swieceniu swiatel w
    > dzien, to inzynierowie spojrzeliby na Ciebie jak na kosmite - kto o
    > zdrowych zmyslach wlacza swiatla w srodku dnia!

    Możemy się założyć. Jest tylko jeden problem - już przegrałeś, więc
    nie wiem o co się chciałeś założyć. Napiszę Ci przy okazji, że
    zalecenie jazdy na światłach 24h istnieje od dawna w wielu krajach,
    choć z obowiązkiem to już różnie bywa. Inna sprawa, że 20 lat temu
    to był rok 1991 i już wtedy długo jeździłem na światłach, choć
    nie było to obowiązkowe.

    >> Zmień samochód jak masz wadliwy, albo reklamuj u sprzedawcy..
    >
    > Tamten przypadek nauczyl mnie wylaczania swiatel podczas stania w korku

    LOL - to wyłączaj.

    > (co zauwazyl RoMan), co i tak nie zmienia mojego zdania w tej kwestii,
    > ze wiekszosc samochodow poruszajacych sie po naszych drogach nie byla
    > projektowana na taka okolicznosc.

    Dziwnym trafem znakomita większość problemów związanych z jazdą 24h na
    światłach tkwi w głowach wrogów tego obowiązku, a nie konstrukcjach
    samochodów. Kupiłeś samochód z wadą konstrukcyjną - Twój problem.





  • 49. Data: 2011-08-27 15:33:36
    Temat: Re: Światła w dzień w Trybunale Konstytucyjnym - i co dalej?
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-08-27 00:35, venioo pisze:

    > > Zupełnie jakbym napisał, że z winy jazdy w naszych
    >> warunkach klimatycznych (12 godzin z włączoną ogrzewaną tylną
    >> szybą) doszło do stopienia/zapłonu skrzynki bezpiecznikowej w
    >> moim samochodzie wiele lat temu.

    czym Ty jeździsz??
    pomyśleć tylko, że rok temu w sierpniu w moim samochodzie po 15 latach
    eksploatacji doszło do przełamania wiązki przewodów idących do tylnej
    klapy (kombi) i zwarcia +12V z przewodem zasilania ogrzewania tylnej
    szyby. Efektem była tylko niemożność odpalenia samochodu następnego dnia
    rano (rozładowany akumulator..) i konieczność odwiedzenia elektryka w
    celu wymiany przełamanych przewodów..

    > Tamten przypadek nauczyl mnie wylaczania swiatel podczas stania w korku
    > (co zauwazyl RoMan), co i tak nie zmienia mojego zdania w tej kwestii,
    > ze wiekszosc samochodow poruszajacych sie po naszych drogach nie byla
    > projektowana na taka okolicznosc.

    jakoś nikt inny tutaj jeszcze o takich problemach nie wspominał, więc
    nie pisz "większość"..

    --
    Pozdr.
    Michał


  • 50. Data: 2011-08-27 16:30:28
    Temat: Re: Światła w dzień w Trybunale Konstytucyjnym - i co dalej?
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Pojęcie "stoję w korku" jest dla mnie znacząco różne od "pełznę w
    > korku".

    OK, ale może być tak, że stoisz, po minucie wyłączasz światła, po 2
    minutach korek rusza, włączasz światła. Czy takie traktowanie zaszkodzi
    żarówkom bardziej niż ciągłe świecenie?

    --
    ----------------------------------------------------
    -------------------
    * Bartłomiej Zieliński http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *
    * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 *
    ----------------------------------------------------
    -------------------



strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: