  • 81. Data: 2010-04-11 11:47:15
    Temat: Re: Światła mijania
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 9 Apr 2010 14:14:02 +0200, "neelix" <a...@w...pl> wrote:

    >W przeciwieństwie do Ciebie mam świadomość jak nakaz świecenia w dzień
    >zrobił ze mnie debila

    Niemożliwe.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 82. Data: 2010-04-12 09:15:58
    Od: Mario <c...@s...onet.pl>

    Katanka pisze:

    > Nie! Bo to nie jest zgodne z przepisami ruchu drogowego.

    Jak uchwalą że trzeba na awaryjnych to już będzie zgodne :-P

    Natomiast wiem
    > jaka jest różnica w szybkości zauważenia kogoś kto ma światła,

    właśnie, przyjrzyj się głównie autkom z lampami soczewkowymi. W
    słoneczny dzień, często widać że ma zapalone światła dopiero ok nastu
    metrów. Dlaczego? Bo światła są zaprojektowane do oświetlania drogi W
    NOCY, nikt na to nie wpadł że ktoś ich używa w pełnym słońcu.

    pozdrawiam
    mario

  • 83. Data: 2010-04-12 09:25:21
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-04-10 02:07, złoty pisze:

    > ..nawet jesli przygotowuje sie do egzaminow wstepnych do podstawowki (o
    > ile takie w PL sa oczywiscie)..to i tak wykazuje sie duzo wiekszym
    > rozsadkiem w tym temacie niz Ty..

    Czyżby kolejne fikcyjne konto neelixa? Jak tak dalej pójdzie to na
    pms'ie będą głównie dyskusje (w kwestii świateł oczywiście) pomiędzy
    neelixami:)

    A.

  • 84. Data: 2010-04-12 11:40:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Apr 2010, Mario wrote:

> [...]
    > dzień, często widać że ma zapalone światła dopiero ok nastu metrów. Dlaczego?
    > Bo światła są zaprojektowane do oświetlania
    ^^^^^

    Podkreśliłbym istotny element :) - dość trudno wygrać ze Słońcem
    w kwestii nateżęnia oświetlenia drogi, natomiast przebić swiatłość
    powierzchni odbijającej innej niż "lustro" tą (światłością)
    z lampy się da relatywnie łatwo.
    Po polsku - "światła dzienne" mają świecić w oczy (a nie w drogę).

    > nikt na to nie
    > wpadł że ktoś ich używa w pełnym słońcu.

    Ba, specjalnie się starali aby *nie* świecić tak jak dzienne :)

    pzdr, Gotfryd

  • 85. Data: 2010-04-12 13:39:24
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Arek (G) wrote:

    > Czyżby kolejne fikcyjne konto neelixa? Jak tak dalej pójdzie to na
    > pms'ie będą głównie dyskusje (w kwestii świateł oczywiście) pomiędzy
    > neelixami:)

    Jak pisałem ... pokrzyczy, ponarzeka i tyle. Założę się, że nie uchwalą zakazu
    jazdy na światłach mijania w dzień, więc i jego krzyki zdadzą się na nic wtedy.

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 86. Data: 2010-04-13 10:07:41
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "złoty" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > hmm..ja natomiast ile razy przekraczam granice PL zastanawiam sie, co za
    > debile jezdza w wiosenny/letni piekny dzien na swiatlach. I to w moim
    > ojczystym kraju.. Smutne.

    Powiem tylko tyle
    Co najmniej dwa razy uchroniło mnie od kraksy "palenie świateł"
    Kto dużo nie jeździ, lubo nie potrafi wyciągać właściwych wniosków
    z zaistniałych sytuacji niech krytykuje niech głosuje za zakazem używania
    świateł
    (w ogóle)
    Jeszcze jeden argument
    Ile było jeżdżących przy zapadającym zmroku, którzy "jeszcze dobrze
    widzieli"
    albo zaczynało kropić, ale kierowca "nie pomyślał".

    Rozsądni ludzie to widzą.

    Artur(m)

  • 87. Data: 2010-04-13 10:51:51
    Od: Mario <c...@s...onet.pl>

    > Po polsku - "światła dzienne" mają świecić w oczy (a nie w drogę).

    Dokładnie jest tak jak piszesz, więc dla mnie bzdurne jest twierdzenie
    "będe sobie zapalał mijania ZAWSZE bo ZAWSZE lepiej widać taki pojazd".

    pozdrawiam
    mario

  • 88. Data: 2010-04-13 12:18:07
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jeszcze jeden argument

    Raczej argu_męt.

    > Ile było jeżdżących przy zapadającym zmroku, którzy "jeszcze dobrze
    > widzieli"
    > albo zaczynało kropić, ale kierowca "nie pomyślał".

    A ilu tak było i jakie to miało znaczenie? Znaczenie żadne skoro widziałeś
    pojazdy bez świateł w nieznacznie tylko gorszych warunkach.

    > Rozsądni ludzie to widzą.

    I skoro widzą to niech nie pieprzą, że pojazdu w dzień nie widać. Droga to
    nie choinka, by wszystko świeciło.
    neelix

  • 89. Data: 2010-04-13 12:18:58
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:9k63s5p2bjhs3huv052v2j4t0acllsp6fa@4ax.com...

    > Niemożliwe.

    Ty, mniemam, nie masz.
    neelix

  • 90. Data: 2010-04-13 12:20:45
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Arek (G)" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Czyżby kolejne fikcyjne konto neelixa? Jak tak dalej pójdzie to na pms'ie
    > będą głównie dyskusje (w kwestii świateł oczywiście) pomiędzy neelixami:)

    Twoje wypowiedzi to tylko dowód, że myślenie i postrzeganie masz na poziomie
    piaskownicy.
    neelix