-
1. Data: 2009-04-29 09:21:43
Temat: Supermoto wystawianie nogi
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Hej,
Czy ktos moglby mi wyjasnic po co w supermoto podpiera sie noga w
zakretach? Nie wygodniej przejechac zakret w 'normalny' sposob?
Ostatnio jechalem za czlowiekiem na SM i w kazdym nawet lekkim zakrecie
wystawial noge, ale nie dotykal nia ziemi.
Lans? :)
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
http://bikepics.com/members/piko/
-
2. Data: 2009-04-29 09:30:05
Temat: Re: Supermoto wystawianie nogi
Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
On Wed, 29 Apr 2009 11:21:43 +0200, Piotr Klimek
<usenet@usun_toklimek.net.pl> wrote:
> Czy ktos moglby mi wyjasnic po co w supermoto podpiera sie noga w
> zakretach? Nie wygodniej przejechac zakret w 'normalny' sposob?
Nie było tego w guglach? :-) To technika z enduro, siada się możliwie
blisko baku i wychyla nogę żeby dociążyć przód, ZTCP.
No i współczynnik lansu +50%. ;-)
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650
-
3. Data: 2009-04-29 09:35:43
Temat: Re: Supermoto wystawianie nogi
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Wed, 29 Apr 2009 11:30:05 +0200) ktos podajacy sie za Leszek Karlik
wyklawiaturowal co nastepuje:
> On Wed, 29 Apr 2009 11:21:43 +0200, Piotr Klimek
> <usenet@usun_toklimek.net.pl> wrote:
>
>> Czy ktos moglby mi wyjasnic po co w supermoto podpiera sie noga w
>> zakretach? Nie wygodniej przejechac zakret w 'normalny' sposob?
>
> Nie było tego w guglach? :-) To technika z enduro, siada się możliwie
> blisko baku i wychyla nogę żeby dociążyć przód, ZTCP.
Hm, a ile wazy taka noga? 10kg?
> No i współczynnik lansu +50%. ;-)
Tak myslalem :)
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
http://bikepics.com/members/piko/
-
4. Data: 2009-04-29 09:37:41
Temat: Re: Supermoto wystawianie nogi
Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>
Piotr Klimek napisał(a):
> Ostatnio jechalem za czlowiekiem na SM i w kazdym nawet lekkim zakrecie
> wystawial noge, ale nie dotykal nia ziemi.
U nas w Kraku jezdzi sie tez tak sportami. Kazdy zakret. A jak juz
prosta to lyyyycha! I koles zmienia adidaski dwa razy na sezon.
--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki
Krakuf
-
5. Data: 2009-04-29 09:57:33
Temat: Re: Supermoto wystawianie nogi
Od: fv <f...@c...com>
Piotr Klimek wrote:
> Dnia (Wed, 29 Apr 2009 11:30:05 +0200) ktos podajacy sie za Leszek Karlik
> wyklawiaturowal co nastepuje:
>
>> On Wed, 29 Apr 2009 11:21:43 +0200, Piotr Klimek
>> <usenet@usun_toklimek.net.pl> wrote:
>>
>>> Czy ktos moglby mi wyjasnic po co w supermoto podpiera sie noga w
>>> zakretach? Nie wygodniej przejechac zakret w 'normalny' sposob?
>> Nie było tego w guglach? :-) To technika z enduro, siada się możliwie
>> blisko baku i wychyla nogę żeby dociążyć przód, ZTCP.
>
> Hm, a ile wazy taka noga? 10kg?
Noga waży mało, ale całe ciało już więcej. W tej technice chodzi o to aby jak
największą część masy
kierownika przenieść do wewnątrz zakrętu. Podobnie jak przy zejściu na kolano,
podstawowa sprawa to
przesunięcie tyłka z siodełka a nie przeszlifowanie ochraniacza.
Przy bardzo niskiej masie cross/supermoto, taka technika nie jest niczym dziwnym... Z
całą pewnością
zawodnicy by tak nie robili, gdyby chodziło tylko o lans.
--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GSX 650F
Auto: Nissan Primera 2,0
-
6. Data: 2009-04-29 10:00:05
Temat: Re: Supermoto wystawianie nogi
Od: Kuczu <p...@j...pl>
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
> I koles zmienia adidaski dwa razy na sezon.
Znaczy jednak przyciera ? Podobno w przyszlym sezonie maja wejsc do
sprzedazy adidaski z wymiennymi slizgaczami. Wymieniasz slizgacz i
adidas jak nowy. Hardcorowcy przynitowuja do adidasow blachi. Ale to juz
extremum jest.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/
-
7. Data: 2009-04-29 10:10:07
Temat: Re: Supermoto wystawianie nogi
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Wed, 29 Apr 2009 11:57:33 +0200) ktos podajacy sie za fv
wyklawiaturowal co nastepuje:
>>>> Czy ktos moglby mi wyjasnic po co w supermoto podpiera sie noga w
>>>> zakretach? Nie wygodniej przejechac zakret w 'normalny' sposob?
>>> Nie było tego w guglach? :-) To technika z enduro, siada się możliwie
>>> blisko baku i wychyla nogę żeby dociążyć przód, ZTCP.
>>
>> Hm, a ile wazy taka noga? 10kg?
>
> Noga waży mało, ale całe ciało już więcej. W tej technice chodzi o to aby jak
największą część masy
> kierownika przenieść do wewnątrz zakrętu. Podobnie jak przy zejściu na kolano,
podstawowa sprawa to
> przesunięcie tyłka z siodełka a nie przeszlifowanie ochraniacza.
Rozumiem jak to dziala, tylko dziwi mnie wystawianie nogi zamiast wlasnie
zwieszenia tylka do wnetrza zakretu.
> Przy bardzo niskiej masie cross/supermoto, taka technika nie jest niczym dziwnym...
Z całą pewnością
> zawodnicy by tak nie robili, gdyby chodziło tylko o lans.
Zawodnicy sie ta noga odpychaja w przypadku zbyt duzego zlozenia?
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
http://bikepics.com/members/piko/
-
8. Data: 2009-04-29 10:14:28
Temat: Re: Supermoto wystawianie nogi
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2009-04-29 11:21:43 +0200, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> said:
> Czy ktos moglby mi wyjasnic po co w supermoto podpiera sie noga w
> zakretach? Nie wygodniej przejechac zakret w 'normalny' sposob?
Normalnie to nie jest podpieranie, ale o tym już napisali koledzy.
Gdzieniegdzie widuje się gości jadących szurając butem po asfalcie, ale
to nie jest za zdrowe.
A ja już jest sytuacja, że trzeba się podeprzeć, to alternatywą dla
niej jest elegancki szlifik na boku.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
9. Data: 2009-04-29 10:15:34
Temat: Re: Supermoto wystawianie nogi
Od: fv <f...@c...com>
Piotr Klimek wrote:
> Rozumiem jak to dziala, tylko dziwi mnie wystawianie nogi zamiast wlasnie
> zwieszenia tylka do wnetrza zakretu.
Y?
>> Przy bardzo niskiej masie cross/supermoto, taka technika nie jest niczym
dziwnym... Z całą pewnością
>> zawodnicy by tak nie robili, gdyby chodziło tylko o lans.
> Zawodnicy sie ta noga odpychaja w przypadku zbyt duzego zlozenia?
Przecież by sobie kostki połamali przy trafieniu w ziemię...
http://www.youtube.com/watch?v=BneHbgaQr-0&feature=r
elated
--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GSX 650F
Auto: Nissan Primera 2,0
-
10. Data: 2009-04-29 10:21:08
Temat: Re: Supermoto wystawianie nogi
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2009-04-29 12:10:07 +0200, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> said:
>> Noga waży mało, ale całe ciało już więcej. W tej technice chodzi o to
>> aby jak największą część masy
>> kierownika przenieść do wewnątrz zakrętu. Podobnie jak przy zejściu na
>> kolano, podstawowa sprawa to
>> przesunięcie tyłka z siodełka a nie przeszlifowanie ochraniacza.
>
> Rozumiem jak to dziala, tylko dziwi mnie wystawianie nogi zamiast wlasnie
> zwieszenia tylka do wnetrza zakretu.
W supersportach cała konstrukcja siedzenie-kierownica-podnóżki jest
zbudowana wokół łatwego zwieszania się to z jednej, to z drugiej. W SM
- nie, one mają geny cross/enduro i z racji innego stylu jazdy, jest
inna pozycja, bardziej zbliżona do protoplastów. Zresztą przy pozycji
wiszącej ciężko byłoby wejsć w zakręt w stylu sado-maso - łamiąc
motocykl i na poślizgu tylnego koła.
>> Przy bardzo niskiej masie cross/supermoto, taka technika nie jest
>> niczym dziwnym... Z całą pewnością
>> zawodnicy by tak nie robili, gdyby chodziło tylko o lans.
>
> Zawodnicy sie ta noga odpychaja w przypadku zbyt duzego zlozenia?
Owszem, bywa to potrzebne.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco