  • Data: 2010-07-21 20:23:17
    Temat: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Kupiłem kilka dni wstecz wymarzonego SAAB-a 9-3 (YS3D) AERO, 2002r
    228kkm przebiegu, turbina po regeneracji wymieniony panel z cewkami i
    świece, układ hamulcowy, zużyte elementy zawieszenia itp itd. Ogólnie
    całkiem fajny egzemplarz w ładnym stanie. Przyjechałem nim do domu,
    zrobiłem z 900km i banan nie schodził z ust;)
    Aż do dziś, wracałem po trasie 200km w większości bardzo spokojnym
    tempem miejscami z mocniejszym wciśnięciem pedału gazu. Przed samym
    końcem zaczęły być słyszalne jakieś stuki z przodu z prawej strony
    dobiegające jakby z silnika, wiec już ostatnie 5km dotoczyłem się w
    iście emeryckim stylu.
    Postawiłem go, poczekałem aż ostygnie i odpaliłem ponownie. Stuki na
    wolnych obrotach z grubsza nie są słyszalne, może delikatnie, pojawiają
    się w momencie uruchamiania silnika i w trakcie dodawania i puszczania
    gazu. Dochodzą jakby z prawej strony silnika z okolic rozrządu ale na
    ucho są to jakby zawory/wałki/popychacze.
    Naczytałem się ostatnio o tych nieszczęsnych odmach co to powodują
    zacieranie się silników i już mam stan przedzawałowy ze saabaryna wymaga
    wymiany silnika...
    Stan oleju w normie, 5W40, auto jeździło i jeździ zdecydowanie
    poprawnie, jak na aero przystało.
    Zamieszczam link do próbki dźwięku jaki nagrałem aby pomóc w
    identyfikacji problemu:

    http://ul.to/evyict

    Mam nadzieję że nadworni wróżbici będą w stanie ocenić w czym tkwi
    problem i odczytać wyrok tak abym nie dostał zawału.

    Lewis