  • 21. Data: 2023-11-29 11:09:56
    Temat: Re: Straż Graniczna kupiła samochody elektryczne za blisko 5,5 mln zł
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Nov 2023 18:54:12 +0100, Shrek wrote:

    > No ale wtedy się nie opłaca. Przynajmniej na razie. Jak dalej będą
    > nakładać podatki to zacznie się opłacać samogon lać do generatorów;)

    Ale zboże trzeba będzie z Ukrainy przemycic :-)

    > Myślę że wymyślił;) Może nie od podstaw, ale jednak wymyślił:P

    Sam, w kapitalizmie, to nie wiem czy by wymyslił.
    A i odbior spoleczny moglby byc dziwaczny.

    Pewnie jakies doplaty były, niekonieczenie na lucerne

    https://www.ers.usda.gov/publications/pub-details/?p
    ubid=41994

    od 1933 ?

    > A streszczenie dla umiejących czytać? ;)

    Skomplikowane ... trzeba posluchac.

    J.

  • 22. Data: 2023-11-29 13:23:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 29.11.2023 o 08:21, Myjk pisze:

    > buehehe tak samo twierdzą wszelakiej maści antyszczepionkowcy,
    > płaskoziemcy, konfederaci (master, do nogi!) etc.

    Ale że co, gościu łże, przeinacza fakty? Może masz inne doświadczenia z
    UK? To pochwal się i zniszcz go.

  • 23. Data: 2023-11-29 13:37:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Nov 2023 06:39:11 +0100, Shrek wrote:

    > Czyli darmowy. Powiedzmy że dostajesz za nic 100 tysięcy złotych za
    > damski chuj (niech będzie z dotacji) Musisz oddać 20 tys w podatkach -
    > dostałeś kasę za darmo czy nie?

    > Ty masz jakiś problem z rozumowaniem na podstawowym poziomie. Twój
    > elektryk też ma finalnie sprawność 80%. Znaczy że do niego dopłaciłeś
    > 20% ponad jego cenę?

    Tylko ze tym przypadku Cavallino wklada 100, a dostaje z powrotem 80.
    Wiec niby magazyn, ale nie za darmo.

    Tyle tylko, ze w miare przybywania, bedzie tak, ze Cavallino chciałby
    prąd włożyc, gdy nikt go nie chce, tzn ktos chce, ale jest duzy
    nadmiar, a odebrac, gdy prądu brakuje.
    Byłoby pieknie, gdyby sie dało elektrownie zatrzymac na czas tego
    nadmiaru, ale weglowych sie nie da, atomowych tez chyba nie bardzo,
    gazowe to nie wiem czy nie bez szkody ... baterie czy inne magazyny
    trzeba robić :-)
    A one nie będą za darmo, ktos musi za to zapłacic ...

    > Gdyby nie to że cena prądu jest kilka razy wyższa niż jego wytworzenie
    > (przez ETS głównie) to fotowoltaika by się wogóle nie opłacała.

    No chyba nie calkiem - PV niedawno byla na granicy opłacalności.
    A tu węgiel też się kończy, a ruskiego nie chcemy ...

    J.

  • 24. Data: 2023-11-29 14:20:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 29 Nov 2023 13:23:17 +0100, nadir

    > Ale że co, gościu łże, przeinacza fakty? Może masz inne doświadczenia z
    > UK? To pochwal się i zniszcz go.

    Nie pisałem o gościu, tylko o twoim "argumencie" motywującym do oglądania.
    Ergo, pewnie się jednak o tym mówi/pisze, ale to jest koronny "argument"
    spiskowców. Taki Zięba, robiący ludziom wodę z mózgu, w kółko tak
    "arguemntuje", czyli co chwile pyta "dlaczego tego nie uczą" albo "dlaczego
    się o tym nie mówi" albo "dlaczego się tego nie robi". Tymczasem i uczą, i
    mówi się, i robi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2023-11-29 17:13:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.11.2023 o 11:09, J.F pisze:

    > Sam, w kapitalizmie, to nie wiem czy by wymyslił.

    E tam. A kwoty mleczne to gdzie jak nie w kapitaliźmie wymyślili?

    > Pewnie jakies doplaty były, niekonieczenie na lucerne
    >
    > https://www.ers.usda.gov/publications/pub-details/?p
    ubid=41994

    > od 1933 ?

    A na której konkretnie stronie, bo leniwy jestem.

    > Skomplikowane ... trzeba posluchac.

    Wrzucę w "do przesłuchania" ale sam rozumiesz...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 26. Data: 2023-11-29 17:19:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.11.2023 o 13:37, J.F pisze:

    > Tylko ze tym przypadku Cavallino wklada 100, a dostaje z powrotem 80.
    > Wiec niby magazyn, ale nie za darmo.

    Ale samochód nie jest magazynem energii a i nie zapłacil 100% bo na sto
    procent wziął jakąś dotację. No ale niech będzie że dostał za darmo
    samochód (od bezdomnego który umarł) warty 100 tysięcy, ale niestety o
    sprawności tylko 80%. Gdzie te 20 tysi musi dopłcić:P

    > A one nie będą za darmo, ktos musi za to zapłacic ...

    I koniu na tym pasożytuje udając i jeszcze pierdoli że te jego elektrony
    takie mądre że do potem do jego kii czy co tam teraz ma wracają. Chuja
    prawda - ładuje do sieci prąd gdy jest mały popyta żre jak jest duży. I
    jego elektryk jest na węgiel.

    > No chyba nie calkiem - PV niedawno byla na granicy opłacalności.
    > A tu węgiel też się kończy, a ruskiego nie chcemy ...

    Węgiel się kończy, ropa się kończy, to po chuj zabraniać, skoro i tak
    nie ma:P Nic się nie kończy - są sztuczne ograniczenia.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 27. Data: 2023-11-29 17:25:43
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    >
    > Tyle tylko, ze w miare przybywania, bedzie tak, ze Cavallino chciałby
    > prąd włożyc, gdy nikt go nie chce, tzn ktos chce, ale jest duzy

    To mu przecież sieć tego prądu nie odbierze jak nie będzie potrzebować.
    Czyli zawsze oddaje 'gdy prądu brakuje' i odbierać też może chcieć 'gdy
> [...]

    > trzeba robić :-)
    > A one nie będą za darmo, ktos musi za to zapłacic ...

    No ale jakby właściciele PV mieli płacić za sieciowe magazyny energii to
    by sobie własne kupili i od sieci odłączyli się.

    Bo jakby właściciele PV mieli płacić za sieciowe magazyny energii to
    by własne kupili i odłączyli się od sieci.

  • 28. Data: 2023-11-29 17:35:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.11.2023 o 17:25, io pisze:

    > To mu przecież sieć tego prądu nie odbierze jak nie będzie potrzebować.

    Jak się zakaże konkurencji to bedzie brakować. Tak to się właśnie odbywa.

    > No ale jakby właściciele PV mieli płacić za sieciowe magazyny energii to
    > by sobie własne kupili i od sieci odłączyli się.

    Jakby ludzie mieli płacić za publiczne metro to by sobie zbudowali swoje:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 29. Data: 2023-11-29 18:06:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Nov 2023 17:25:43 +0100, io wrote:

    > To mu przecież sieć tego prądu nie odbierze jak nie będzie potrzebować.

    Nie odbierze, albo i odbierze ...

    > Czyli zawsze oddaje 'gdy prądu brakuje'

    Albo ktos napięcie podnosi i blokuje innych dostawców/producentów :-)

    >i odbierać też może chcieć 'gdy prądu brakuje'.

    > No ale jakby właściciele PV mieli płacić za sieciowe magazyny energii to
    > by sobie własne kupili i od sieci odłączyli się.

    Moze kwestia skali. Poza tym bateria na całą zimę będzie bardzo
    kosztowna :-)

    > Bo jakby właściciele PV mieli płacić za sieciowe magazyny energii to
    > by własne kupili i odłączyli się od sieci.

    Tym niemniej tak to jakos własnie się skonczy :-P

    Tzn pozostaną odbiorcy, którzy sobie sami nie zrobia calego
    potrzebnego prądu, i chętnie kupią od dostawców, ale za niezbędne
    buforowanie ktoś będzie musiał zapłacic .. moze i całkowicie
    "prywatnie", a nie "państwowo".

    J.

  • 30. Data: 2023-11-29 18:15:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Nov 2023 17:19:35 +0100, Shrek wrote:

    > Ale samochód nie jest magazynem energii a i nie zapłacil 100% bo na sto
    > procent wziął jakąś dotację.

    Skoro panstwo dawało, to znaczy, ze mu sie nalezy :-)
    Mozesz tylko spytac ile było dotacji, a ile VAT w cenie :-)

    > No ale niech będzie że dostał za darmo
    > samochód (od bezdomnego który umarł) warty 100 tysięcy, ale niestety o
    > sprawności tylko 80%. Gdzie te 20 tysi musi dopłcić:P

    Moment, bo sie juz gubie - my tu o cenach samochodu, czy energii
    elektrycznej i instalacji PV, czy ta wiatrakowej?

    > I koniu na tym pasożytuje udając i jeszcze pierdoli że te jego elektrony
    > takie mądre że do potem do jego kii czy co tam teraz ma wracają.

    Tym niemniej - jesli kupił PV, prad produkuje, wciska do sieci, a
    odbiera tylko 80% - to ktos na tym zarabia, jego kosztem :-)

    A raczej zarabiał, bo teraz jak widac coraz częsciej mamy "za duzo
    prądu jest".

    > Chuja
    > prawda - ładuje do sieci prąd gdy jest mały popyta żre jak jest duży. I
    > jego elektryk jest na węgiel.

    Akurat nie wiesz, kiedy ładuje.
    Może i w nocy, prądem z węgla :-)

    A moze w dzien. I niekonecznie musi być pod domem - w domu PV prąd
    wytwarza, a on sie ładuje z gniazdka na parkingu pod pracą
    (choc ostatnio chyba w domu pracuje).

    > Węgiel się kończy, ropa się kończy, to po chuj zabraniać, skoro i tak
    > nie ma:P Nic się nie kończy - są sztuczne ograniczenia.

    No chyba nie przewidujesz nieograniczonych zasobów.
    Kiedys się skonczy. I to relatywnie szybko.

    A potem "ch, d, i kamieni kupa".

    J.