  • 31. Data: 2023-11-29 18:20:30
    Temat: Re: Straż Graniczna kupiła samochody elektryczne za blisko 5,5 mln zł
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Nov 2023 17:13:04 +0100, Shrek wrote:

    > E tam. A kwoty mleczne to gdzie jak nie w kapitaliźmie wymyślili?

    Ale to chyba juz po napisaniu książki, a poza tym "kwoty" to nie są
    pieniądze za nierobienie mleka.

    ubid=41994

    > A na której konkretnie stronie, bo leniwy jestem.

    Z abstraktu wynika, ze gdzies opisali ..

    J.

  • 32. Data: 2023-11-29 18:25:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.11.2023 o 18:20, J.F pisze:

    > Ale to chyba juz po napisaniu książki, a poza tym "kwoty" to nie są
    > pieniądze za nierobienie mleka.

    W sumie racja - muszę żony spytać:P

    > Z abstraktu wynika, ze gdzies opisali ..

    Z abstraktu wynika że jakieś działania broniące cen proawdzili ale nic o
    płacaeniu za nieuprawianie:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 33. Data: 2023-11-29 18:38:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.11.2023 o 18:15, J.F pisze:

    > Skoro panstwo dawało, to znaczy, ze mu sie nalezy :-)

    Należy się. Czy słusznie to inna sprawa.

    > Moment, bo sie juz gubie - my tu o cenach samochodu, czy energii
    > elektrycznej i instalacji PV, czy ta wiatrakowej?

    No właśnie konio popierdolił że jak coś dostał za darmo a ma sprawność
    80% to on niby 20% dopłaca:P

    > Tym niemniej - jesli kupił PV, prad produkuje, wciska do sieci, a
    > odbiera tylko 80% - to ktos na tym zarabia, jego kosztem :-)

    Nie. Możemy zrobić następujący dil. Ja ci daję 100 ton truskawek kiedy
    chce, a ty je musisz oddać w takim samym stanie kiedy jak chcę je
    zabrać. W zamian dostaniesz 20 ton:P

    > Akurat nie wiesz, kiedy ładuje.
    > Może i w nocy, prądem z węgla :-)

    "nie wiem, choć się domyślam":P

    > A moze w dzien. I niekonecznie musi być pod domem - w domu PV prąd
    > wytwarza, a on sie ładuje z gniazdka na parkingu pod pracą

    To wtedy ładuje po prostu prądem z miksa czyli z węgla głównie.

    > No chyba nie przewidujesz nieograniczonych zasobów.
    > Kiedys się skonczy. I to relatywnie szybko.

    Kiedyś się skończy. Obecnie skoro węgla i ropy trzeba zabraniać, to
    znaczy że się nie kończy. Gdyby się kończyła to byłaby droga sama z
    siebie i nie trzeba by sztucznie zakazywać.

    > A potem "ch, d, i kamieni kupa".

    Albo wodór, prąd i zimna fuzja:P Jak dotąd wszelkie pogłoski o końcu
    cywilizacji w wyniku końca czegokolwiek okazały się przesadzone. Konie
    miały utonąć w gównie, kolej zużyć wszyskie lasy itd. Następne pokolenia
    miały tylko z tego ubaw:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 34. Data: 2023-11-29 19:00:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Nov 2023 18:38:52 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > 80% to on niby 20% dopłaca:P

    > Nie. Możemy zrobić następujący dil. Ja ci daję 100 ton truskawek kiedy

    Nie je, ale 80t

    > musisz oddać w takim samym stanie kiedy jak chcę je
    > zabrać. W zamian dostaniesz 20 ton:P

    I to się zasadniczo nazywa "chłodnia". Tanio kupic, drogo sprzedać.
    A jak te 20t wystarczy na pokrycie kosztów, to można sie z kims
    dogadac, kto ma podaz i popyt ... i jemu 80t wystarczy.

    > "nie wiem, choć się domyślam":P

    > To wtedy ładuje po prostu prądem z miksa czyli z węgla głównie.

    No ale jak dostarcza wtedy więcej niz samochód odbiera, to zmniejsza
    spalanie wegla w kraju.

> [...]
    > cywilizacji w wyniku końca czegokolwiek okazały się przesadzone. Konie
    > miały utonąć w gównie, kolej zużyć wszyskie lasy itd. Następne pokolenia

    Zobaczymy co z tą fuzją wyjdzie.
    Na razie realne są wiatraki, PV i ruski gaz :-(

    J.

  • 35. Data: 2023-11-29 19:12:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Nov 2023 18:25:14 +0100, Shrek wrote:

    > Z abstraktu wynika że jakieś działania broniące cen proawdzili ale nic o
    > płacaeniu za nieuprawianie:P

    Na szybko z pierwszej czesci, strona 5
    https://www.ers.usda.gov/webdocs/publications/41988/
    50846_aib485a.pdf?v=1294.6

    In 1933, the situation confronting cotton farmers demanded immediate
    and drastic action. The price of cotton had fallen from 29 cents a
    pound in 1923 to 6.5 cents in 1932. Increased cotton acreage and
    favorable weather threatened to drive prices even lower and to
    increase a carryover which had already reached three times normal
    size.
    A cotton plow-up campaign was announced June 19, 1933, with the
    objective of eliminating, during the first year, 10 million acres or
    25 percent of the growing crop. This objective was reached.

    Under the first cotton contracts, offered during June 1933, growers
    agreed to plow up from 25 to 50 percent of their acreage in cotton in
    return for rental payments in cash or in cash plus a form of
    payment-in-kind option based roughly on potential cotton eliminated.

    Under a second series of contracts, signed in early 1934, farmers
    agreed to limit for 2 years their acreage planted to cotton. During
    1934, they agreed to plant between 55 and 65 percent of their base
    acreage, which represented the acreage planted for the
    crops of 1928-32.
    They received direct payments officially called parity
    payments, as well as cash-rental payments, during 1934 and 1935. The
    parity payments were made on 40 percent of the base production, which
    was estimated to be the domestically consumed portion of production.

    Wiec przynajmniej mozna było życ z nieuprawiania bawełny :-)

    J.

  • 36. Data: 2023-11-29 19:20:41
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 29.11.2023 o 18:06, J.F pisze:

    > Nie odbierze, albo i odbierze ...

    > Albo ktos napięcie podnosi i blokuje innych dostawców/producentów :-)

    I jak już 'podniesie i zablokuje' to co dalej?

    > Moze kwestia skali. Poza tym bateria na całą zimę będzie bardzo
    > kosztowna :-)

    No ale żeby móc zimą wybrać to sieć najpierw musi latem przyjąć. Czyli
    jak wygodnie było przyjmować latem to zimą trzeba oddawać. Bo niby kiedy.

    > Tym niemniej tak to jakos własnie się skonczy :-P
    >
    > Tzn pozostaną odbiorcy, którzy sobie sami nie zrobia calego
    > potrzebnego prądu, i chętnie kupią od dostawców, ale za niezbędne
    > buforowanie ktoś będzie musiał zapłacic .. moze i całkowicie
    > "prywatnie", a nie "państwowo".

    No przecież masz już te elektrownie, możesz je włączać. Tylko niezbyt
    szybko.

  • 37. Data: 2023-11-29 20:00:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.11.2023 o 19:12, J.F pisze:

    > Wiec przynajmniej mozna było życ z nieuprawiania bawełny :-)

    Panie i panowie - the winner is jf:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 38. Data: 2023-11-29 20:08:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.11.2023 o 19:00, J.F pisze:

    > I to się zasadniczo nazywa "chłodnia". Tanio kupic, drogo sprzedać.

    No dokładnie. I tak samo jest z dawnymi rozliczeniami z fotowoltaiką -
    tylko "chłodnia" jest wyjęta z rachunku ekonomicznego i chuj kogokolwiek
    obchodzi czy się opłaca. A kon jeszcze marudzi.

    > A jak te 20t wystarczy na pokrycie kosztów, to można sie z kims
    > dogadac, kto ma podaz i popyt ... i jemu 80t wystarczy.

    Jakby się opłacało to by dalej działało i to bez przymusu.

    > No ale jak dostarcza wtedy więcej niz samochód odbiera, to zmniejsza
    > spalanie wegla w kraju.

    Jak nie jest podłączony do offgrida to jest zasilany miksem. Koniec
    tematu. Nie ma żadnego mechanizmu żeby akurat jego samochód był zasilany
    z PV a powiedzmy mój komputer z węgla. Oba są z miksa i koniu
    niezależnie od tego co twierdzi jeździ węglowozem. I pasożytuje na
    systemie energetycznym. Jak jest taki cfany to niech się odepnie:P

    > Zobaczymy co z tą fuzją wyjdzie.
    > Na razie realne są wiatraki, PV i ruski gaz :-(

    Zobaczymy, skoro czegoś trzeba zakazywać to znaczy że jeszcze jest:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 39. Data: 2023-11-30 06:20:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    >
    > Tyle tylko, ze w miare przybywania, bedzie tak, ze Cavallino chciałby
    > prąd włożyc, gdy nikt go nie chce, tzn ktos chce, ale jest duzy

    Ale to już nie mój problem - niech sobie go państwo rozwiązuje, miało na
    to kasę.

    Problem w tym, że w netbilingu nie płaci się tyle, ile innym wytwórcom
    prądu.

    > No chyba nie calkiem - PV niedawno byla na granicy opłacalności.
    > A tu węgiel też się kończy, a ruskiego nie chcemy ...

    Ale do ogrzewania mieszkań, a nie elektrowni.

  • 40. Data: 2023-11-30 06:21:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Tym niemniej tak to jakos własnie się skonczy :-P

    Bzdura, skończy się tak, że elektrownie będą sobie zbędny prąd pchać do
    magazynów.