  • 1. Data: 2013-03-30 20:32:14
    Temat: Stosunek Klepania do Czytania
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    Praca programisty składa sie z klepania i z
    czytania - ciekaw jestem jakie ze tak powiem
    relacje czasowe jednego do drugiego uwazaja
    niektorzy za optymalne (czy cos w tym stylu) ?
    Sam jak pracuje na etacie to zwykle staram sie
    czytac malo (co jest nieststy raczej ze
    szkoda niz pozytkiem dla roboty) - za to z
    kolei gdy klepie w domu na wlasne konto to
    jest odwrotnie

  • 2. Data: 2013-03-31 13:18:56
    Temat: Re: Stosunek Klepania do Czytania
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-03-30, firr kenobi <p...@g...com> wrote:
> [...]
    > czytac malo (co jest nieststy raczej ze
    > szkoda niz pozytkiem dla roboty) - za to z
    > kolei gdy klepie w domu na wlasne konto to

    Praca niektórych programistów składa się jeszcze z myślenia
    i testowania. Takiego co tylko klepie to bym chyba nie chciał...

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 3. Data: 2013-03-31 14:01:16
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 marca 2013 13:18:56 UTC+2 użytkownik Kosu napisał:

    > Praca niektórych programistów składa się jeszcze z myślenia
    > i testowania. Takiego co tylko klepie to bym chyba nie chciał...

    u mnie myslenie jest niejako wliczone a
    testowanie miesci sie w ramach klepania

    co do samego klepania bez czytania to jest
    to bliskie niemozliwosci (przynajmniej
    ta praktyczna strona programowania ktora ja
    znam) bo proces ten bardzo zalezy na wielkiej
    liczbie zenetrznych informacji ktore trzeba
    znac, dotyczacych np jezyka, systemu, api,
    problemów, technik itd itd (co jest nawet
    troche smutne bo osobiscie moze wolalbym
    moze troche bardziej skupic sie na budowaniu
    samego kodu)

  • 4. Data: 2013-03-31 15:16:08
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu sobota, 30 marca 2013 20:32:14 UTC+1 użytkownik firr kenobi napisał:

    > Praca programisty składa sie z klepania i z
    > czytania - ciekaw jestem jakie ze tak powiem
    > relacje czasowe jednego do drugiego uwazaja
    > niektorzy za optymalne (czy cos w tym stylu) ?
    W kazdym przypadku jest inaczej. Osobiscie od
    wielu lat bardzo malo czytam, podreczniki kupuje,
    przegladam i potem lezy obok mnie z 300 ksiazek, z
    czego 200 pachnie farba :) Spowodowane jest
    to tym, ze nie mam czasu, ciagle pracuje nad
    jakims kodem - potocznie nazywam to tez klepaniem,
    ale czasami duzo w tej pracy myslenia i projektowania.
    Teraz wlasnie od jakis dwoch tygodni podswiadomie mysle
    nad modelem matematycznym pewnego zjawiska. Konsekwencje
    nieczytania sa oczywiste, czasami nie znam najlepszego
    algorytmu, albo wymyslam algorytm znany od
    kilkudziesieciu lat.

    Z drugiej strony sa zagadnienia dla ktorych bym
    calkowicie odstawil komputer i czytal dzien, i
    noc, ale nie znajduje na ten temat zadnej
    literatury. Z tego co wiem, wszystkie dobre
    algorytmy znane sa tylko ich tworcom, nikt
    nie upublicznil ani kodu, ani idei.

    > Sam jak pracuje na etacie to zwykle staram sie
    > czytac malo
    Ja sie staram duzo, ale zanim przewroce druga
    kartek to juz spie :)

    > z kolei gdy klepie w domu na wlasne konto to
    > jest odwrotnie
    Gdy sie klepie w domu, to potencjalnie oszczedza
    sie troche czasu na dojazdy :) Jednak gdy dojezdzalem
    gdzies, to mialem zawsze ksiazke z soba, a tak
    przed snem, to zwykle juz nie mam sily.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2013-03-31 16:05:48
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 marca 2013 15:16:08 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:

> [...]
    > sie troche czasu na dojazdy :) Jednak gdy dojezdzalem
    > gdzies, to mialem zawsze ksiazke z soba, a tak

    raczej mam na mysli czytanie netu niz z papieru, nie wydaje mi sie aby ktos wogole
    mogl 'malo czytac' bez przerwy trzeba sprawdzac jakies api albo kwestie odnoszace sie
    do jakichs problemów itd w necie.. no ale nie wiem

  • 6. Data: 2013-03-31 16:18:32
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 marca 2013 16:05:48 UTC+2 użytkownik firr kenobi napisał:

> [...]
    > wogole mogl 'malo czytac' bez przerwy trzeba sprawdzac jakies api albo kwestie
    > odnoszace sie do jakichs problemów itd w necie.. no ale nie wiem

    To zalezy. O tym co teraz robie nie moge poczytac, wartosciowe informacje
    nie wyszly poza zaufane grono. Poza tym kazdy programista ma swoja klase
    aplikacji ktore moze zrobic "z zamknietymi oczyma", bez douczania sie. Gdzies
    w tematyke ktora poruszyles wplata sie umiejetnosc uczenia sie na pamiec. Sa
    tacy, co potrafia nawet bez dokumentacji pracowac, bo znaja ja na pamiec - ja
    do takich nie naleze.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2013-03-31 16:37:38
    Od: "M.M." <m...@g...com>

> [...]
    > wogole mogl 'malo czytac' bez przerwy trzeba sprawdzac jakies api albo kwestie
    > odnoszace sie do jakichs problemów itd w necie.. no ale nie wiem
    Sorry ze odpisuje na raty. Odnosnie czytania, to bym poczytal jakas
    "monografie" na temat aproksymacji przy pomocy linii lamanej. W goolgach
    nie udalo mi sie znalezc nic ciekawego, moze ktos ma jakies ciekawe
    opracowanie?
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2013-03-31 23:21:42
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-03-31, firr kenobi <p...@g...com> wrote:
    > u mnie myslenie jest niejako wliczone a
    > testowanie miesci sie w ramach klepania

    No to tak jakbyś gapienie się na laski w autobusie wliczył w odbywanie
    stosunku z żoną.
    Czasem myśli się nad kartką, czasem nad książką, czasem w kiblu.
    Już prędzej był to wliczył w "czytanie", które - jak rozumiem -
    wydzielasz jako część programowania nie wymagającą komputera.

    Z testowaniem jest różnie. Jak się pisze GUI, to się testuje aktywnie
    - klikając, kręcąc, rozciągając czy co tam kto lubi robić w nocy
    po ciemku.

    Jak się pisze programy do obliczeń, to się ustawia jakieś scenariusze
    i idzie na rower, a potem przegląda logi (albo i nie).

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 9. Data: 2013-04-01 00:12:16
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 marca 2013 23:21:42 UTC+2 użytkownik Kosu napisał:

    > No to tak jakbyś gapienie się na laski w autobusie wliczył w odbywanie
    > stosunku z żoną.
    Ale chyba nie mozna wklepac dobrego kodu bez przemyslenia, bez projektu,
    bez testow, itd?