  • 41. Data: 2007-12-30 18:27:19
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    news:1017625641.20071230185354@pik-net.pl...

    > I kto tu sobie zaprzecza? TP ma monopol i koniec. I nie ma wolności
    > wyboru/rynku.

    No nie wiem, widac mieszkasz w dziurze zabitej dechami, wiekszej niz moja bo
    u mnie wybor jest spory
    ... albo poprostu nic nie rozumiesz;/

    W.

  • 42. Data: 2007-12-30 19:52:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    T <...@i...invalid> writes:

    > NIE DA SIĘ zagwarantować żadnej prędkości do dowolnie wybranego hosta w
    > internecie.

    Oczywiscie.

    > Twierdzenie, ze operator powinen gwarantować minimalną
    > prędkość jest BZDURĄ.

    Falsz, ale przede wszystkim operator jest w stanie gwarantowac minimalna
    szybkosc na laczu klienta, nie chodzi o "dowolne hosty w Internecie".

    > Wyższe koszty -> wyższa cena dla klienta docelowego. Ale rozumiem, że
    > socjalista, jak Ty, tego nie pojmuje. Skoro ludzie korzystają z
    > Neostrady, to najwyraźniej taka jakość za taką cenę im odpowiada.

    Byc moze jakosc im odpowiadala na poczatku 3-letniej umowy, ale pozniej
    gwaltownie sie pogorszyla, nie pomyslales o takiej mozliwosci?

    W gruncie rzeczy operator moglby w ogole nie swiadczyc uslugi dostepu
    i tez teoretycznie wywiazywalby sie z umowy - zero to takze jest
    "do ilus_tam [kM]b/s" .
    --
    Krzysztof Halasa

  • 43. Data: 2007-12-30 20:22:33
    Od: T <...@i...invalid>

    Maciej Bebenek pisze:

    > Rozumiem, że taką samą logikę stosujesz do Poczty Polskiej, PKP, ZUS-u
    > itp. Można ją też rozciągnąć np. na drogi - skoro tyle ludzi (nieomal
    > wszyscy) jeżdżą po polskich drogach, to ich jakość im odpowiada.

    TPSA nie ma już takiego monopolu jak kiedyś. Weźmy na przykład duże
    miasta -- tu jest naprawdę realna konkurencja, a Neostrada jakoś się
    sprzedaje. Dlaczego?

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 44. Data: 2007-12-30 20:27:42
    Od: T <...@i...invalid>

    wer pisze:

    > Nie chodzi o gwarancje do każdego hosta.

    A do jakiego?

    > Co powiesz jak Ci podciągnę do
    > domu łącze 1Gb/s za 500 zł miesięcznie? Fajne? Tylko potem u mnie jest
    > jakiś DSL 2Mb/s. Do mnie, do routera brzegowego masz 1Gb/s.

    Zrezygnowałbym ze współpracy po miesiącu, o ile wczesniej bym się nie
    zorientował jak sprawa wygląda.

    > Obecnie umowy między operatorami, a klientami indywidualnymi są takie,
    > że operator bierze kasę, a klient może tylko płacić i płakać. Chodzi o
    > zrównanie pozycji klienta i operatora.

    To jest właśnie niemożliwe. To takie samo socjal-myslenie jak o tym, że
    utrudnienia w zwalnianiu pracowników spowodują spadek bezrobocia, a w
    praktyce jest dokładnie odwrotnie. Klient zawsze będzie miał w pewnym
    sensie niższą pozycję niż operator, a w pewnym sensie wyższą -- moze nie
    korzystać z jego usług.

    > Większość osób kupujących
    > internet do domu nie ma pojęcia jak działa. Ich nie obchodzi, że gdzieś
    > jest przytkane. Nie chodzi też o CIR=EIR. Chodzi o to, żeby klient miał
    > zagwarantowane, że przez jakiś procent czasu to łącze będzie chodziło z
    > maksymalną prędkością i ten procent będzie większy niż 0.

    To jest SLA, które kosztuje. Po co uszczęśliwiać ludzi na siłę? Myślisz,
    że każda z osób kupujących np. najtańszą opcję Neostrady woli płacić
    istotnie więcej niż mieć czasem przytkane łącze? Wątpię. Z jakiegoś
    powodu tą Neostradę (typowe łącze low-end) wybierają. Mi np. zalezy na
    lepszej jakości to korzystam z innej oferty (dużo droższej).

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 45. Data: 2007-12-30 20:28:34
    Od: T <...@i...invalid>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > I kto tu sobie zaprzecza? TP ma monopol i koniec. I nie ma wolności
    > wyboru/rynku.

    W miastach jest, a wiele osób i tak wybiera Neostradę...

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 46. Data: 2007-12-30 20:35:05
    Od: T <...@i...invalid>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Falsz, ale przede wszystkim operator jest w stanie gwarantowac minimalna
    > szybkosc na laczu klienta, nie chodzi o "dowolne hosty w Internecie".

    A o jakie?

    > Byc moze jakosc im odpowiadala na poczatku 3-letniej umowy, ale pozniej
    > gwaltownie sie pogorszyla, nie pomyslales o takiej mozliwosci?

    ZTCW mogą zerwać płacąc różnicę pomiędzy ceną promocyjną a normalną.
    Dlaczego tego nie robią?

    > W gruncie rzeczy operator moglby w ogole nie swiadczyc uslugi dostepu i
    > tez teoretycznie wywiazywalby sie z umowy - zero to takze jest "do
    > ilus_tam [kM]b/s" .

    Dostęp o prędkości 0 to brak dostępu, więc nie mógłby. Poza tym musiałby
    postradać zmysły, bo straciłby wszystkich klientów.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 47. Data: 2007-12-30 20:40:41
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 30.12.2007, T <...@i...invalid> wroted:

    > TPSA nie ma już takiego monopolu jak kiedyś. Weźmy na przykład duże
    > miasta -- tu jest naprawdę realna konkurencja, a Neostrada jakoś się
    > sprzedaje. Dlaczego?

    Ja Cię bardzo proszę - nie denerwuj mnie, klienta TP z przymusu w mieście
    o prawie 400 tys. mieszkańców. I jeszcze druga prośba pokorna - daruj sobie
    udowadnianie, że na rynku operatorów DSLi dla masowego klienta to konkurencja
    jest że ho ho, a TP nie jest podmiotem dominującym.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 48. Data: 2007-12-30 20:42:26
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    T <...@i...invalid> wrote:

    > TPSA nie ma już takiego monopolu jak kiedyś. Weźmy na przykład duże
    > miasta -- tu jest naprawdę realna konkurencja, a Neostrada jakoś się
    > sprzedaje. Dlaczego?

    Duże miasto (Warszawa), centum (Mokotów):
    - Neo/DSL
    - Netia (BSA)
    - Aster: nie, inwestycja planowana za pół roku (tak od 7 lat AFAIK)
    - Chello: nie, dostępna kablówka to aster

    Co zostaje? Profesjonalne WiFi rozdzieljące DSL albo 7.2 Mbps ;) od
    Ery/Plusa/Orange i jeszcze Sferia (też radio).

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 49. Data: 2007-12-30 20:44:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello T,

    Sunday, December 30, 2007, 9:28:34 PM, you wrote:

    > W miastach jest, a wiele osób i tak wybiera Neostradę...

    Mieszkam w mieście. Wojewódzkim. I nie mam wyboru. Wybór jest - na
    blokowiskach, gdzie opłaca się instalować kablówki. Ale nawet te
    kablówki często w świat wychodzą po marnych łączach T(ego)PSA. Jakby
    się człowiek nie obrócił - dupa i tak z tyłu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 50. Data: 2007-12-30 20:51:24
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    T <...@i...invalid> wrote:

    > A o jakie?

    Jeżeli chodzi o TPSA? Chociażby ftp.tpnet.pl. Jeżeli chodzi o coś
    na zewnątrz intranetu tpsa to można zrobić listę hostów (np. ftp.icm.edu.pl,
    ftp.task.gda.pl, sf.net, ...), z których w określonym czasie ileśatam % pozwala
    na uzyskanie prędkości na poziomie ileśtam.

    > Dostęp o prędkości 0 to brak dostępu, więc nie mógłby.

    To argument na poziomie "0 nie jest liczbą naturalną".

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki