  • 31. Data: 2007-12-30 08:07:39
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: T <...@i...invalid>

    Dariusz Sznajder pisze:

    > No, tylko z drugiej strony to nie Networld tylko GW, więc poprawka na
    > masowego czytelnika też potrzebna.
    > To wyżej zrozumie każdy. Wersje precyzyjną, ale wysoce techniczną - nie.

    Oby tak było, bo obawiam się, że ona może naprawdę tak myśleć (jak
    zresztą wiele osób nie mających pojęcia nt. topologii internetu).

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 32. Data: 2007-12-30 10:54:09
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    T pisze:

    > Oby tak było, bo obawiam się, że ona może naprawdę tak myśleć (jak
    > zresztą wiele osób nie mających pojęcia nt. topologii internetu).

    Nonie ;-) Natomiast pewnie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że
    zapisanie takiego wymogu nie będzie łatwe.

    Z drugiej strony zauważ, że znajomość/nieznajomość topologii
    czegokolwiek nie zawsze ułatwia rozwiązanie zadania, a często utrudnia.
    Postęp techniczny w dużym stopniu zawdzięczamy osobom, które nie
    wiedziały, że czegoś się nie da zrobić i z tej niewiedzy to zrobiły :-P

    M.

  • 33. Data: 2007-12-30 13:37:13
    Od: "GRUPPY" <...@e...pl>

    Użytkownik "jaki" <t...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Co to sa BRASy ? Brzegowe ASy?

    nie
    broadbandowe RASy

    CSL

  • 34. Data: 2007-12-30 16:36:22
    Od: T <...@i...invalid>

    Zenek K. pisze:

    > Ale przysz?o?ae b?dzie gorsza je?eli dzi? nie rozwi??esz problemu, a
    > problem jest bo najwi?kszy operator, który wyznacza w tym kraju
    > standardy dzi? oszukuje swoich klientów oferuj?c co? dobrego a w
    > rzeczywisto?ci ?wiadcz?c us?ugi z?ej jako?ci.

    To dlaczego ludzie korzystają z jego oferty?

    > Po prostu nie da si? budowaae na k?amstwie o Ty twierdzisz, ?e prawdy nie
    > da si? egzekwowaae, bo technologia nie pozwala. To spór etyczny a nie
    > in?ynierski. Jak politycy powiedz?, ?e to nale?y mierzyae to in?ynierowie
    > sprawi?, ?e b?dzie si? da?o mierzyae.

    Przestań się kompromitować takimi stwierdzeniami. Dzięki myślącym jak Ty
    postaje mnóstwo ustaw całkowicie oderwanych od rzeczywistości których nie
    da się egzekwować lub których egzekwowanie staje się sprawą uznaniową.

    NIE DA SIĘ zagwarantować żadnej prędkości do dowolnie wybranego hosta w
    internecie. Twierdzenie, ze operator powinen gwarantować minimalną
    prędkość jest BZDURĄ. Przyjmij to do wiadomości.

    > I jeszcze co? - w tej chwili da si? zrobiae szybki internet bo
    > najbardziej obci??one pasmem serwery nie maj? przypchanych styków (patrz
    > YouTobe), praktycznie do wszystkich koncentratorów dochodzi szk?o i
    > je?eli kto? w neostradzie nie ma jako?ci tzn. ?e operator oszcz?dza na
    > inwestycjach nie kupuj?c urz?dze? (routerów), nie kupuj?c odpowiedniej
    > ilo?ci pasma na stykach, i nie wymieniajac kabli miedzianych w dost?pie.
    > To tylko kwiestia pieni?dzy na inwestycje.

    Wyższe koszty -> wyższa cena dla klienta docelowego. Ale rozumiem, że
    socjalista, jak Ty, tego nie pojmuje. Skoro ludzie korzystają z
    Neostrady, to najwyraźniej taka jakość za taką cenę im odpowiada.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 35. Data: 2007-12-30 17:02:28
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    T pisze:

    > Skoro ludzie korzystają z
    > Neostrady, to najwyraźniej taka jakość za taką cenę im odpowiada.

    Rozumiem, że taką samą logikę stosujesz do Poczty Polskiej, PKP, ZUS-u
    itp. Można ją też rozciągnąć np. na drogi - skoro tyle ludzi (nieomal
    wszyscy) jeżdżą po polskich drogach, to ich jakość im odpowiada.

    M.

  • 36. Data: 2007-12-30 17:13:51
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    > Rozumiem, że taką samą logikę stosujesz do Poczty Polskiej, PKP, ZUS-u itp.
    > Można ją też rozciągnąć np. na drogi - skoro tyle ludzi (nieomal wszyscy)
    > jeżdżą po polskich drogach, to ich jakość im odpowiada.

    A skad takie twoje rozumowanie ?

    Rozumiem ze piernik do wiatraka ma sie podobnie jak
    to co napsiales powyzej do internetu ?

  • 37. Data: 2007-12-30 17:31:37
    Od: wer <b...@n...pl>

    T pisze:

> [...]
    > internecie. Twierdzenie, ze operator powinen gwarantować minimalną
    > prędkość jest BZDURĄ. Przyjmij to do wiadomości.

    Nie chodzi o gwarancje do każdego hosta. Co powiesz jak Ci podciągnę do
    domu łącze 1Gb/s za 500 zł miesięcznie? Fajne? Tylko potem u mnie jest
    jakiś DSL 2Mb/s. Do mnie, do routera brzegowego masz 1Gb/s.

    Obecnie umowy między operatorami, a klientami indywidualnymi są takie,
    że operator bierze kasę, a klient może tylko płacić i płakać. Chodzi o
    zrównanie pozycji klienta i operatora. Większość osób kupujących
    internet do domu nie ma pojęcia jak działa. Ich nie obchodzi, że gdzieś
    jest przytkane. Nie chodzi też o CIR=EIR. Chodzi o to, żeby klient miał
    zagwarantowane, że przez jakiś procent czasu to łącze będzie chodziło z
    maksymalną prędkością i ten procent będzie większy niż 0.

    wer

  • 38. Data: 2007-12-30 17:44:45
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    Użytkownik "wer" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Nie chodzi o gwarancje do każdego hosta. Co powiesz jak Ci podciągnę do
    > domu łącze 1Gb/s za 500 zł miesięcznie? Fajne? Tylko potem u mnie jest
    > jakiś DSL 2Mb/s. Do mnie, do routera brzegowego masz 1Gb/s.

    Racja

> [...]
    > zagwarantowane, że przez jakiś procent czasu to łącze będzie chodziło z
    > maksymalną prędkością i ten procent będzie większy niż 0.

    Tutaj zaprzeczasz niejako sam sobie ;/ Jak chcesz mu cos zagwarantowac i do
    czego?
    Dobra niech by operator przy 10Mb/s oferowal gwarancje 10Mb/s do routera
    brzegowego, ale co to zmienia dla klienta domowego? Jak chcesz wymusic jakis
    procent do sieci zadupienet w Mołdawi ? Bedziesz edukowac kilka milionow
    uzytkownikow Neostrady ze gwarancja do routera to nie to samo co transfer do
    Tadżykistanu?
    Jak sobie wyobrazasz zrownanie pozycji operatora i klienta? To jest jakis
    absurd ! Jedynym i absolutnym wyznacznikiem jest rynek i mam szczerze w
    nosie ze ktos placi 200zl za Neo 6Mb/s, a torrent z USA leci mu max 512kbps,
    w umowie jest bardzo wyraznie napisane jak dziala lacze i ze gwarancji nie
    ma. Nie ma bo byc nie moze, a jesli sie klientowi nie podoba to niech szuka
    innego operatora albo przestanie korzystac z sieci...
    Mam tez szczerze w nosie jesli ta Neo 6Mb/s nie ma tyle do routera
    brzegowego, nie podoba sie to wynocha do kogos innego, zelazna zasada rynku
    jest jego wolnosc, kazda proba interwencji wolnosc rynku/wyboru ogranicza.
    Rozumiem ze TP to monopol, ale nie tedy droga by go zlamac.

    Wlochaty

  • 39. Data: 2007-12-30 17:53:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wlochaty,

    Sunday, December 30, 2007, 6:44:45 PM, you wrote:

    [...]

    > Jak chcesz wymusic jakis procent do sieci zadupienet w Mołdawi ?
    > Bedziesz edukowac kilka milionow uzytkownikow Neostrady ze gwarancja
    > do routera to nie to samo co transfer do Tadżykistanu?

    Tak właśnie trzeba zrobić. Trzeba edukować a nie stawiać setkę
    neostrad na linku 10 Mbps.

    [...]

> [...]
    > jest jego wolnosc, kazda proba interwencji wolnosc rynku/wyboru ogranicza.
    > Rozumiem ze TP to monopol, ale nie tedy droga by go zlamac.

    I kto tu sobie zaprzecza? TP ma monopol i koniec. I nie ma wolności
    wyboru/rynku.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 40. Data: 2007-12-30 18:00:08
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Radosław HORODNICZY pisze:

    > Rozumiem ze piernik do wiatraka ma sie podobnie jak
    > to co napsiales powyzej do internetu ?

    Nie, ma się tak samo, jak stwierdzenie, że ludzie wybierają neostradę,
    bo odpowiada im jakość vs cena.

    M.