  • 261. Data: 2008-01-01 18:46:02
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 01.01.2008, T <...@i...invalid> wroted:

    > Ale kilka osób Ci tłumaczy, ze to zupełnie niemożliwe przy założeniu, że
    > nie chcemy dużego wzrostu cen...

    Nie, kilka osób ogłasza jako prawdę objawioną, że "sie nie da", że "bez
    sensu" itp. Tłumaczenia, w sensie argumentacji, jest w tym bardzo niewiele
    i to też w większości odwołania do wierzeń religijnych typu "państwo ma
    się nie wtrącać", albo "rynek za sto lat na pewno wszystko sam załatwi".

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 262. Data: 2008-01-01 19:13:19
    Temat: Re: Streżynska w GW
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "crazy bejbi"
    >
    > Tyle, że to jest mrzonka. Naturalnym jest, że przedsiębiorstwo dąży do
    > monopolu. A im jest większe, tym większe ma możliwości w tym zakresie.

    jedno drugiego nie wyklucza. Wprost przeciwnie. Rynek się sam reguluje,
    gdy jest na nim kilka przedsiębiorstw o podobnym potencjale - z których
    KAŻDE właśnie do monopolu dąży (swojego). Dzięki temu wygrywa lepszy -
    to właśnie jest samoregulacja rynku.
    Ale to jest w warunkach dojrzałych - póki co mamy u nas jedno
    przedsiębiorstwo dominujące - i tutaj wkracza regulator, żeby
    doprowadzić do sytuacji (powstałej zresztą przez zaszłość), że mamy
    kilka równorzędnych graczy, którzy konkurują (tak jak napisałeś: każde
    dążąc do własnego monopolu - w warunkach dojrzałej gospodarki jedno
    drugiemu na to nie pozwoli, ale ogólnie cały proces jest z korzyścią
    ostateczną dla klienta).

    Wojtek

  • 263. Data: 2008-01-01 19:54:46
    Od: T <...@i...invalid>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > Np. zakaz degradowania przez TPSA ruchu PL przychodzącego z zagranicy,
    > który w ciągu kilku miesięcy spowodował spadek cen dostępu do TPSA tak z
    > 10 razy. Zupełnie bez sensu, wystarczyło poczekać kolejne kilkanaście
    > lat na niewidzialną rękę rynku.

    Przestań się ośmieszać pisząc o rynku w kontekście TPSA. Problem z
    peeringami wynikł właśnie z tego, że po prostu sprzedano państwowy
    monopol ustanawiając w konsekwencji monopol prywatny. W efekcie otrzymana
    sytuacja nie miała NIC wspólnego z wolnym rynkiem.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 264. Data: 2008-01-01 19:56:11
    Od: T <...@i...invalid>

    kulek pisze:

    > to jest propozycja.. czy prócz tego , że czegoś tam by prawo Ci
    > zabroniło.. przytoczysz jakiś argument. Wystarczy jeden. Co negatywnego
    > spowodowało by zabronienie zawierania umów (dłuższych niż rok) z
    > klientami końcowymi (nie biznesowymi) w Polskiej rzeczywistości
    > telekomunikacyjnej ?

    Dla mnie nic, bo ja bym umowy na trzy lata z dostawcą internetu i tak nie
    podpisał. Ale co to ma do rzeczy? Jak ktoś chce, to dlaczego mu zabraniać?

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 265. Data: 2008-01-01 19:59:02
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

> [...]

    > monopol ustanawiając w konsekwencji monopol prywatny. W efekcie otrzymana
    > sytuacja nie miała NIC wspólnego z wolnym rynkiem.

    T. to ma fajne życie: wszyscy dookoła nieustannie się ośmieszają i nie mają
    pojęcia o czym piszą.

    Przyjmij do wiadomości, że "wolny rynek" jest użyteczną abstrakcją, która
    jednakowoż nigdy nie istniała, nie istnieje i nigdy nie będzie istniała
    w tzw. życiu realnym.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 266. Data: 2008-01-01 20:12:30
    Od: T <...@i...invalid>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > Widze, że kolega tu od niedawna. Polecam pl.misc.budowlane, gdzie można
    > było swego czasu zobaczyć, jak TPSA robi sobie jaja z kilkudziesięciu
    > swoich klientów.

    Jaki to procent?

    > Na jednym fizycznym interface 2 Mbps terminuje np. dwa łącza WP, każde o
    > przepustowości... do 2 Mbps.

    Ja nawet słyszałem opowieści o tym, jak to klientowi mającemu 2 Mb/s od
    TPSA zaproponowano kolejne i okazało się, ze oba schodzą się do 2 Mb/s
    właśnie. Ale czego to ma dowodzić?

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 267. Data: 2008-01-01 20:13:01
    Od: T <...@i...invalid>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > O, ciekawe. Praca domowa: zapoznaj się z warunkami uruchamiania dostępu
    > do BSA przez TPSA.

    A co to ma do rzeczy? Poważnie pytam.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 268. Data: 2008-01-01 20:14:00
    Od: T <...@i...invalid>

    Mariusz Kruk pisze:

    > Bo konkurencja nie działa kiedy ty nie chcesz, prawda?

    Jaka konkurencja? Rozumiesz w ogóle kontekst mojej wypowiedzi?

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 269. Data: 2008-01-01 20:15:38
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > Nie, kilka osób ogłasza jako prawdę objawioną, że "sie nie da", że "bez
    > sensu" itp.

    Skoro uważasz, ze się da, to podaj wreszcie realne rozwiązanie.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 270. Data: 2008-01-01 20:17:26
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    T <...@i...invalid> wrote:

    > A co to ma do rzeczy? Poważnie pytam.

    To, że TPSA wymaga np. posiadania łącz o Nx większej przepustowości niż
    aktualnie potrzebna, argumentując to 8 warstwą OSI/ISO.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki