  • 251. Data: 2008-01-01 14:27:41
    Temat: Re: Streżynska w GW
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Maciej Bebenek pisze:

    > Bo tak stanowi prawo w nieomal każdym cywilizowanym kraju świata.

    ale z moim dostawcą (biznesowym) muszę zawrzeć umowę na np. 2 lata.
    ale z moimi Klientami (niebiznesowymi) nie mogę zawrzeć na więcej niż rok ?

    jak dla mnie niespecjalne ...
    dlaczego osoby prywatne mają być chronione moim kosztem (tylko dlatego,
    że jestem mniejszy niż duży dostawca od którego kupuję łącze ?)

    Do tej pory obserwowałem Waszą dyskusję, ale myśle, że generalnie:
    1. rynek powinien się sam regulować
    ale pod pewnymi warunkami:
    A) rynek jest dojrzały (a nie jak u nas, że w wielu miejscach nie ma
    realnej konkurencji, zatem memy monopol, który nie jest "wolnorynkowy"
    B) pewne rzeczy jak "dobra deficytowe" muszą być rozdzielane przez
    Państwo (i nie jest to łamanie zasad wolnorynkowych, o ile oczywiście
    będą wolnorynkowo przydzielane, tj. teoretycznie każdy zainteresowany
    może sie o nie starać na równych prawach) - takim dobrem są np.
    częstoliwości radiowe - MUSZĄ być przydzielone odgórnie - bo inaczej
    wszędzie, na każdej częstotliwości zaczęłyby się szybko robić to co na
    2,4GHz.
    C) można by pewnie więcej warunków wymyślić - te mi piersze wpadły do
    głowy.

    Co do gwarancji i P. Steżyńskiej - to ja mam w głowie pustkę w tej
    kwestii - nie chciałbym być na jej miejscu. Bo nie widzę póki co
    rozwiązania.

    Jakakolwiek żądanie ustalenia gwarancji do hostów X, Y, Z spowoduje
    tylko "kreatywną politykę ruchu" :)

    Raczej UKE powinno regulować tak jak robi to do tej pory - tj. nie
    zajmuje się takimi bzdurami jak gwarancje czy ich brak. Ale ... zwalcza
    nieuczciwe reklamy - pamiętacie jak kiedyś było tak, że w reklamach
    podawano ceny netto ... ? a teraz MUSZĄ być brutto jak reklamy są
    skierowane do klientów indywidualnych - TO JEST POPRAWNY KIERUNEK
    działania REGULATORA. Czyli tworzenie przejrzystych zasad, a nie
    zajmowanie się drobiazgami, które i tak są często poza ich zasięgiem w
    sensie wyegzekwowania.

    Podział TEPSY na część infrastruktury i dostępu jest moim zdaniem
    słusznym kierunkiem - w końcu jakiś czas temu tepsie przypadła w
    prezencie cała infrastruktura i teraz ceny są inne dla łącz "własnych" -
    patrz cena neostrady, a inne dla łącz cyfrowych "dla innych". -
    Pojawiały się takie argumenty w rozmowie o polpakach - czy są
    drogie/mogą byc tańsze itd. bo wychodzi, że łącza "swoje" tepsa
    sprzedaje taniej niż takie same łącza "innym". I to trzeba wyprostować.
    Bo to rozwija konkurencję i docelowo propoduje coraz lepszy i "bardziej
    wolny" rynek.

    Wojtek

  • 252. Data: 2008-01-01 15:33:47
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    T pisze:

    > Że nie można zawierać umów na czas okreslony dłuższy niż rok?

    Pytanie brzmiało "dlaczego ktoś ma ingerować w MOJĄ umowę z operatorem".
    Odpowiedziałem zgodnie z prawdą - dlatego, że swoboda zawierania umów
    nie jest wartością nadrzędną nad prawem obowiązującym w danym kraju.

    Jakbyś sobie porównał regulaminy i umowy zawierane np. 10 czy 15 lat
    temu z obecnymi, zauważyłbyś różnicę. Niemniej wielu dostawców tego nie
    zauważą, szczególnie bawią mnie RŚUT wszelakich voipowców i urynanetów.

    M.

  • 253. Data: 2008-01-01 16:17:12
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "crazy bejbi"
    >Do tej pory obserwowałem Waszą dyskusję, ale myśle, że generalnie:
    >1. rynek powinien się sam regulować

    Tyle, że to jest mrzonka. Naturalnym jest, że przedsiębiorstwo dąży do
    monopolu. A im jest większe, tym większe ma możliwości w tym zakresie.

    --
    \------------------------/ ach! coz widze!! oto istota przez duze 'i'
    /------------------------\

  • 254. Data: 2008-01-01 18:11:20
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    T <...@i...invalid> wrote:

    > Ja nie widzę żadnego problemu. Jeśli ktos potrzebuje gwarancji, to kupuje
    > coś z odpowiednim SLA.

    Chyba się z choinki urwałeś. Jak działają łącza z "SLA" można przeczytać
    w wątku obok. Pomijając już fakt, że łącze za kilka kpln raczej nie nadaje
    się jako oferta do typowego domu.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 255. Data: 2008-01-01 18:18:41
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    T <...@i...invalid> wrote:

    > Trzeba czytac to, co się podpisuje.

    Przyznaj się, przeczytałeś ze zrozumieniem wszystkie do tej pory
    podpisywane umowy?

    > A do ewidentnie nieuczciwych praktyk
    > nie jest potrzebne "Pani Prezes" tylko sądy.

    I już widzę, jak tłum przeciętnych Kowalskich ustawiają się w
    kilkuletniej kolejce do sądu. Wybacz, ale nie wszyscy mają czas
    chodzić po sądach, opłacać prawników i czekać na kolejne posiedzenia,
    które na dodatek potrafią być umiejętnie odkładane przez stronę
    oskarżoną.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 256. Data: 2008-01-01 18:21:04
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    T <...@i...invalid> wrote:

    > Żartujesz sobie, prawda? Bo chyba nie twierdzisz, ze zmuszenie operatora
    > do ponoszenia zbędnych kosztów (np. posiadania łącz o 3x większej
    > przepustowości niż aktualnie potrzebna) jest korzystne dla klientów?

    O, ciekawe. Praca domowa: zapoznaj się z warunkami uruchamiania
    dostępu do BSA przez TPSA.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 257. Data: 2008-01-01 18:25:17
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    T <...@i...invalid> wrote:

    > Górną granicę da się bardzo łatwo sprawdzić patrząc na konfigurację
    > routerów. A dolną? Średnio. Zwróc jednak uwage, że gdyby problem o którym
    > tu rozmawiamy był powszechny, to prawie nikt nie kupowałby nić ponad 128K.

    Widze, że kolega tu od niedawna. Polecam pl.misc.budowlane, gdzie
    można było swego czasu zobaczyć, jak TPSA robi sobie jaja z kilkudziesięciu
    swoich klientów.

    Na jednym fizycznym interface 2 Mbps terminuje np. dwa łącza WP, każde
    o przepustowości... do 2 Mbps.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 258. Data: 2008-01-01 18:32:22
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    T <...@i...invalid> wrote:

    > Albo nakaz! Zakaz, nakaz, zakaz, nakaz...

    Np. zakaz degradowania przez TPSA ruchu PL przychodzącego z zagranicy,
    który w ciągu kilku miesięcy spowodował spadek cen dostępu do TPSA tak
    z 10 razy. Zupełnie bez sensu, wystarczyło poczekać kolejne kilkanaście
    lat na niewidzialną rękę rynku.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 259. Data: 2008-01-01 18:38:56
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Grzegorz Staniak <g...@w...pl> wrote:
    > On 31.12.2007, T <...@i...invalid> wroted:

    > Najwyraźniej jesteś jak ci goście z pcoa którym się przez 10 lat nigdy Windows
    > 95 nie zawiesił. Powinni Cię pokazywać w muzeum.

    Nie, on jest jak kolega, który od *15* lat administruje RH 6.0.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 260. Data: 2008-01-01 18:39:30
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Grzegorz Staniak <g...@w...pl> wrote:
    > On 31.12.2007, T <...@i...invalid> wroted:

    > Och, jak tak Ciebie czytam, to nie ulega wątpliwości, że jesteś jedyną
    > osobą na świecie która wie o czym pisze. Dlaczego jeszcze nie jesteś
    > prezesem TP, albo jakimś ministrem?

    A skąd wiesz, że nie jest? Tak broni TPSA, coś w tym musi być.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki