  • 1. Data: 2013-03-20 22:40:36
    Temat: Sterownik ruchu
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Witam,

    Czasem do napędu jakiegoś mechanizmu nie opłaca się stosować drogiego
    serwonapędu. Przykładowo, mamy starą maszynę ze starym silnikiem prądu
    przemiennego. Potrzeba stworzyć układ pozycjonowania. Zakładamy falownik,
    zakładamy enkoder. Potrzeba sterownika ruchu (z funkcją pozycjonowania),
    który będzie zadawał sygnał analogowy do falownika (sterowanie prędkością),
    będzie uzyskiwał informację o aktualnej pozycji z enkodera. Ponadto
    sterownik powinno móc się programować (w szczególności zadawanie pozycji,
    prędkości, rampy) protokołem Modbus (RTU na RS485, choć nie pogardziłbym
    Modbus/IP w sieci Ethernet). Czy moglibyście polecić jakieś niedrogie i
    spełniające podane wymagania sterowniki ruchu?

    Pozdrawiam,
    Robbo

  • 2. Data: 2013-03-20 23:34:30
    Temat: Re: Sterownik ruchu
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-03-20 22:40, Robbo pisze:
> [...]
    > (RTU na RS485, choć nie pogardziłbym Modbus/IP w sieci Ethernet). Czy
    > moglibyście polecić jakieś niedrogie i spełniające podane wymagania

    Możesz użyć falownika SEW, np Movidrive. Enkoder absolutny spięty z osią
    silnika podłączasz do falownika. Wystarcza wysłać mu pozycję i sam
    dojedzie. Tak samo możesz zrobić z falownikiem Nord i pewnie wielu
    innymi. Jeśli chcesz taniej to wystarczy sterownik PLC i połączyć go z
    falownikiem po Eth, Canopen czy Modbus. Jeśli nie jest potrzebna zbyt
    duża dokładność to wystarczy, że sterujesz dwoma lub trzema prędkościami
    przy pomocy przekaźników - zdejmując prędkości z odpowiednim wyprzedzeniem.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 3. Data: 2013-03-21 08:13:44
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

    > Czy moglibyście polecić jakieś niedrogie i spełniające podane wymagania
    > sterowniki ruchu?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Robbo

    Np. Mitsubishi serii FX3... Mają na pokładzie to, czego potrzebujesz.
    Czy tanie? Zależy jaki masz budżet :-)

    Pozdrawiam
    ELP