  • 1. Data: 2010-03-23 10:18:17
    Temat: Sterownik do przetwornicy flyback
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Witam.
    Co najlepiej dać do przetwornicy flyback na około 10W? Vin=24V DC, Vout
    3,3V, +12V, -12V. Zasilacz do urządzonka pomiarowego na
    mikokontrolerze plus tory analogowe.
    PIExpert ściągnięty z Ferystera proponuje DPA424 z rdzeniem EFD15. Ale
    ten układ chodzi na 400kHz/300kHz. W PIExpert nic innego nie mogę
    wybrać dla 24V a tego układu nie widzę w TME. ELFA czy Distrelec. Jak
    zaprojektuję zasilacz na 400kHz to musiałbym zamiast DPA dac coś innego
    na tę częstotliwość. Czy może zrobić na 100kHz np na LM2585? Tylko że
    tego nie policzy mi PIeXpert :(
    Co radzicie?

    MD

  • 2. Data: 2010-03-23 12:46:08
    Temat: Re: Sterownik do przetwornicy flyback
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    Tuesday, March 23, 2010, 11:18:17 AM, you wrote:

> [...]
    > zaprojektuję zasilacz na 400kHz to musiałbym zamiast DPA dac coś innego
    > na tę częstotliwość. Czy może zrobić na 100kHz np na LM2585? Tylko że

    UC3843A + 78L12 + MOSFET, np. IRFD120. 78L12 tylko do zasilania samego
    UC3843A, na upartego możesz użyć nawet diody Zenera z rezystorem i
    kondensatorem.

    A przetwornicę policzysz tutaj:
    http://schmidt-walter.eit.h-da.de/smps_e/spw_smps_e.
    html co prawda
    liczy tylko jedno napięcie ale resztę sobie z proporcji poradzisz.

    Możesz też zapytać w Ferysterze, czy aby nie mają zadołowanych DPA424.
    W Farnellu są w cenie dość nieprzyzwoitej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2010-03-23 15:46:54
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > UC3843A + 78L12 + MOSFET, np. IRFD120. 78L12 tylko do zasilania samego
    > UC3843A, na upartego możesz użyć nawet diody Zenera z rezystorem i
    > kondensatorem.

    Dzięki ale mam jeszcze 2 pytania:
    Dlaczego UC3843 a nie np UC3842?
    Dlaczego 7812 skoro układ wytrzymuje do 30V.

    > A przetwornicę policzysz tutaj:
    > http://schmidt-walter.eit.h-da.de/smps_e/spw_smps_e.
    html co prawda
    > liczy tylko jedno napięcie ale resztę sobie z proporcji poradzisz.

    Tylko że Schmidt wylicza 2 razy mniejszą indukcyjność niż PIExpert.

    > Możesz też zapytać w Ferysterze, czy aby nie mają zadołowanych DPA424.
    > W Farnellu są w cenie dość nieprzyzwoitej.

    Odpada bo to nowy projekt i potrzebuję żeby dało się bez probnlemów
    kupić za parę lat.

    MD

  • 4. Data: 2010-03-23 16:55:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    [...]

    > Dzięki ale mam jeszcze 2 pytania:
    > Dlaczego UC3843 a nie np UC3842?

    Bo UC3842 wymaga minimalnie 16V do startu.

    > Dlaczego 7812 skoro układ wytrzymuje do 30V.

    Układ wytrzyma. Bramka MOSFETa - nie. Poza tym - po co przepompowywać
    większy ładunek?

    html co prawda
    > Tylko że Schmidt wylicza 2 razy mniejszą indukcyjność niż PIExpert.

    No i co z tego? Wpisz na stronie 2 razy wiekszą indukcyjność i zobacz,
    co się stanie. To flyback - TTTM.

    > Odpada bo to nowy projekt i potrzebuję żeby dało się bez probnlemów
    > kupić za parę lat.

    Nie rozumiem problemu. Nic mi nie wiadomo o zaprzestaniu produkcji
    układów DPA42x

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2010-03-23 23:41:21
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Bo UC3842 wymaga minimalnie 16V do startu.

    > Układ wytrzyma. Bramka MOSFETa - nie. Poza tym - po co przepompowywać

    I tak dam chyba IRF7452 ale pewnie zrobię jak piszesz.

> [...]
    > co się stanie. To flyback - TTTM.

    > Nie rozumiem problemu. Nic mi nie wiadomo o zaprzestaniu produkcji

    Tylko że nic mi nie wiadomo żeby poza farnellem ktoś te układy
    sprzedawał :) Z reguły jak mogę zastosować coś dostępnego w wielu
    sklepach to nie pakuję się w egzotykę którą trzeba specjalnie ściągać.
    W każdym razie dzięki , robię na UC3843.

    MD

  • 6. Data: 2010-03-24 08:38:31
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Mario,
    >
    > Tuesday, March 23, 2010, 4:46:54 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Bo UC3842 wymaga minimalnie 16V do startu.

    A dlaczego nie uc3845?

  • 7. Data: 2010-03-24 11:26:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Przemek,

    Wednesday, March 24, 2010, 9:38:31 AM, you wrote:

    > A dlaczego nie uc3845?

    Bo ma max wypełnienie 50%.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2010-03-24 15:02:32
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > Bo ma max wypełnienie 50%.

    Od biedy by się zmieścił, flybacka nawet 24/12 możesz policzyć tak, że
    zawsze wypełnienie wypadnie Ci poniżej 50% (choć nie będzie optymalny) - a
    zawsze masz jakieś ograniczenie współczynnika wypełnienia co w amatorskich
    konstrukcjach bywa przydatne.

    e.

  • 9. Data: 2010-03-24 15:02:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello entroper,

    Wednesday, March 24, 2010, 4:02:32 PM, you wrote:

    > Od biedy by się zmieścił,

    Dlaczego "od biedy"? We flybacku masz spora dowolność określania
    parametrów - ograniczeniem jest zdrowy rozsądek.

    > flybacka nawet 24/12 możesz policzyć tak, że zawsze wypełnienie
    > wypadnie Ci poniżej 50% (choć nie będzie optymalny)

    W trybie CCM nie ma większego znaczenia to, że przekraczasz 50%
    wypełnienia - i tak trzeba kompensować.

    > - a zawsze masz jakieś ograniczenie współczynnika wypełnienia co w
    > amatorskich konstrukcjach bywa przydatne.

    Wolę dodać tranzystor i rezystor do slope-compensation niż ograniczać
    współczynnik wypełnienia.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2010-03-24 15:56:04
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > W trybie CCM nie ma większego znaczenia to, że przekraczasz 50%
    > wypełnienia - i tak trzeba kompensować.

    no nie do końca tak jest. Jeśli masz sprzętowe ograniczenie wsp. wyp. do
    50% (i oczywiście pracujesz gdzieś niżej, na 30% powiedzmy) wtedy nawet po
    silnym zakłóceniu układ wróci do stabilności, może to jedynie dłużej
    trwać. W takiej samej sytuacji, gdy nie masz ograniczenia sprzętowego
    układ może trwale przeskoczyć do pracy "nieregularnej".

    e.