  • 1. Data: 2010-03-23 06:02:16
    Temat: telefon do zabudowy w scianie?
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    Witam,
    kombinuje u klienta panel o inteligentnego domu - sterowanie światłem,
    kamery itp na jednym panelu dotykowym.
    Klient sie uparł na domofon otwierany z panelu lcd - o ile jakiś moduł
    wyjścia przekaźnikowego z kompa, który " podniesie" słuchawkę to nie
    problem, to problemem jest coś co bedzie robić za domofon. Z racji że jest
    centrala telefoniczna, to może to być normalny telefon, który by trzeba
    wybebeszyć i ew. zabudować głośnik i mikrofon w okolicy panela.
    Może ktoś przerabiał coś takiego, ew. może jakiś konkretny model
    zaproponować, który by się sprawnie tak przerobiło?
    pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2010-03-23 07:56:41
    Temat: Re: telefon do zabudowy w scianie?
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > Może ktoś przerabiał coś takiego, ew. może jakiś konkretny model
    > zaproponować, który by się sprawnie tak przerobiło?

    Głośnomówiący.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2010-03-23 08:27:28
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > kombinuje u klienta panel o inteligentnego domu - sterowanie światłem,

    > moduł wyjścia przekaźnikowego z kompa, który " podniesie" słuchawkę to nie
    > problem

    Taki inteligentny z przekaźnikiem.
    Czy kolega nie uważa, że powinien poinformować klienta, że będzie miał
    inteligentny dom sterowny panelem LCD i przekaźnikami sprzed II wojny
    światowej?
    Proponuję go poinformować. Najlepiej delikatnie.
    Myślę, że jak będzie miał wybór zapłaci te +15 zł za optoprzekaźnik S202 lub
    inny.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 4. Data: 2010-03-23 10:03:41
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    > Głośnomówiący.

    To jest oczywiste.... dlatego nie pisalem:)
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-03-23 10:09:43
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

> [...]
    > Proponuję go poinformować. Najlepiej delikatnie.
    > Myślę, że jak będzie miał wybór zapłaci te +15 zł za optoprzekaźnik S202

    TO nie ma znaczenia jaki przekaznik tam bedzie, ew. jaki bedzie modul wejsc/
    wyjsc, klepac nic nie bedzie:) Ten temat nie jest problemem. Co do
    zasadnosci - teoretycznie mozna to rozwiazac z poziomu komputera, tyle ze
    modemy nie za juz zbyt popularne i nie wiem czy soft do sterowania caloscia
    bedzie mial mozliwosc takiego zintegrowania z modemem, zeby otwierac domofon
    z poziomu aplikacji.
    nie jest to jakies super typowe rozwiazanie, stad sie zastanawiam jak to
    rozpracowac...
    pozdrawiam
    michal

  • 6. Data: 2010-03-23 11:12:45
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Michał" <x...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > otwierac domofon z poziomu aplikacji.
    > nie jest to jakies super typowe rozwiazanie, stad sie zastanawiam jak to

    Ale czemu tutaj na sile wciskasz telefon i modem? Przeciez sa karty
    dzwiekowe.

  • 7. Data: 2010-03-23 12:20:40
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    > Ale czemu tutaj na sile wciskasz telefon i modem? Przeciez sa karty
    > dzwiekowe.

    mam na mysli albo telefon albo modem - cos musi odbierac polaczenie z linii
    telefonicznej.
    pozdrawiam
    Michał

  • 8. Data: 2010-03-23 12:36:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > mam na mysli albo telefon albo modem - cos musi odbierac polaczenie z
    > linii telefonicznej.

    Szczerz powiem, to nie wiem co Ty chcesz skonstruowac - podlaczenie domofonu
    do panela czy jakis telefon?

  • 9. Data: 2010-03-23 22:08:08
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    > Szczerz powiem, to nie wiem co Ty chcesz skonstruowac - podlaczenie
    > domofonu do panela czy jakis telefon?

    Klient ma / ma miec panel lcd sterujacy oswietleniem, kamerami ip alarmem
    itp. Poniewaz jest to blok - apartament jest zamontowany zbiorczy domofon -
    standardowy urmet. Z racji,ze zwykla tradycyjna sluchawka przykladana do
    ucha odbiega od standardu:) dostalem zalecenie wykombinowana czegos takiego,
    zeby dalo sie ze sluchawki zrezygnowac i otwierac domofon z poziomu panela
    lcd - programu ktory steruje cala reszta - dzwoni domofon, klient podchodzi
    do panelu, dotyka cos tam i zaczyna rozmowe widzac na ekranie przy okazji z
    kim rozmawia... Poniewaz zupelnie mi nie przychodzi do glowy jak
    wykombinowac takie cos wspolpracujace ze sluchawka domofonowa , wymyslilem,
    ze latwiej bedzie jesli bedzie to telefon ktory funkcjonuje jako domofon co
    mozna zrealizowac przez bramotela slicana.
    JAk juz jest domofon przez telefon, a co za tym idzie mozna odbierac
    polaczenie przez wcisniecie przycisku ( glosnomowiacy) to jedna z opcji jest
    w okolicy panela schowanie glosnika i mikrofonu, a tam gdzie jest reszta
    gratow schowanie telefonu.
    Odebranie polaczenia wtedy mozna zrealizowac przez przycisk w aplikacji,
    ktory uruchamia jakis tam przekaznik, czy cokolwiek innego co zwiera styki
    tel. glosnomowiacego zestawiajac polaczenie. otwarcie rygla przez nastepny
    przycisk przypisany do modulu wejsc/ wyjsc analogowych.
    Wiem ze troche kombinowane, ale chyba lepiej kombinowac niz powiedziec ze
    sie nie da...

    pozdrawiam
    michal

  • 10. Data: 2010-03-24 07:27:27
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > przycisk przypisany do modulu wejsc/ wyjsc analogowych.
    > Wiem ze troche kombinowane, ale chyba lepiej kombinowac niz powiedziec ze

    A nie prosciej wziac gotowa sluchawke (to co juz jest) rozebrac, bebechy
    schowac, przycisk i widelki wpiac pod odpowiednie przekazniki, wzmocnic
    sygnal i podac na zwyklu glosnik - po co ta cala przerosnieta armata?