-
1. Data: 2018-12-02 15:58:51
Temat: Sterownik AVT3166
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
Takie sterowniczki są coś warte czy lepiej wziąć ładowarkę z lidla za
80zł i zapomnieć o sprawie?
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
2. Data: 2018-12-02 16:12:16
Temat: Re: Sterownik AVT3166
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2018-12-02 o 15:58, Mateusz Bogusz pisze:
> Takie sterowniczki są coś warte
Trudno wyczuć zależy od oprogramowania a i tak prostownik potrzebujesz.
czy lepiej wziąć ładowarkę z lidla za
> 80zł i zapomnieć o sprawie?
Można, ja kupiłem taką
https://www.banggood.com/FOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-
LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-L
ead-Acid-Battery-p-1347622.html
ma regenerację aku i w zasadzie tylko na tym trybie ładuję mój stary aku
i faktycznie
lepiej się on czuje :)
--
Pozdr
Janusz
-
3. Data: 2018-12-02 16:14:14
Temat: Re: Sterownik AVT3166
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2018-12-02 o 16:12, Janusz pisze:
> W dniu 2018-12-02 o 15:58, Mateusz Bogusz pisze:
>> Takie sterowniczki są coś warte
> Trudno wyczuć zależy od oprogramowania a i tak prostownik potrzebujesz.
>
>
> czy lepiej wziąć ładowarkę z lidla za
>> 80zł i zapomnieć o sprawie?
> Można, ja kupiłem taką
> https://www.banggood.com/FOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-
LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-L
ead-Acid-Battery-p-1347622.html
Skubaniec żółtek już podbił cenę na niej bo ja ją kupiłem za 53 zł :)
--
Pozdr
Janusz
-
4. Data: 2018-12-02 16:17:31
Temat: Sterownik AVT3166
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
W opisie jest " stara zasada mowi". W tym momencie mozna przestac czytac bo
akumulatory teraz sa troche inne niz w latach piecdziesiatych poprzedniego stulecia.
Ale doczytalem do konca. Nawet pdfa przeczytalem. Ma odciecie przy 14,5V. Ale z
pradem 1/10 pojemnosci zajebali jak chory w kubel bo pojemnosc uzywanego akumulatora
nie jest znana. To jak kurwa chca ta 1/10 ustawic. I ze prad wiekszy niz 1/10
szkodzi. W masterze mam alternator z 1000W. Po odpaleniu pasek sie slizga i to jest
ograniczenie pradu bo jak by sie nie slizgal to 70A by w akumulatow szlo i by mu to
w niczym nie przeszkadzalo. Nie zawracaj sobie dupy z kupowaniem od takich co sie nie
znaja. Kup gotowy prostownik w markecie i bedziesz zadowolony.
-
5. Data: 2018-12-02 17:23:20
Temat: Re: Sterownik AVT3166
Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>
Zenek Kapelinder <4...@g...com> napisał(a):
> W opisie jest " stara zasada mowi". W tym momencie mozna przestac czytac
> bo akumulatory teraz sa troche inne niz w latach piecdziesiatych
> poprzedniego stulecia. Ale doczytalem do konca. Nawet pdfa przeczytalem.
> Ma odciecie przy 14,5V. Ale z pradem 1/10 pojemnosci zajebali jak chory w
> kubel bo pojemnosc uzywanego akumulatora nie jest znana. To jak kurwa chca
> ta 1/10 ustawic. I ze prad wiekszy niz 1/10 szkodzi. W masterze mam
> alternator z 1000W. Po odpaleniu pasek sie slizga i to jest ograniczenie
> pradu bo jak by sie nie slizgal to 70A by w akumulatow szlo i by mu to w
> niczym nie przeszkadzalo. Nie zawracaj sobie dupy z kupowaniem od takich
> co sie nie znaja. Kup gotowy prostownik w markecie i bedziesz zadowolony.
Opisy w sklepie AVT nie są pisane przez autorów kitów. Stąd w opisie masz
0,1C mimo, że w PDFie nic takiego nie pada. W PDFie jest wyraźnie napisane,
że układ ten nie służy do ustawiania prądu ładowania ale do ograniczania
jego maksymalnej wartości. Autor układu nigdzie nie chce ustawiać 0,1C. Nie
czytaj PDFa przez pryzmat opisu ze sklepu.
--
Grzegorz Niemirowski
https://www.grzegorz.net/
-
6. Data: 2018-12-02 22:08:42
Temat: Re: Sterownik AVT3166
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Wali mnie to kto opisuje. To ten co wymyslil uklad nie wie co za bzdury wypisuja? On
tez niebyt madry bo po co ograniczenie pradu. W byle jakim samochodzie po odpaleniu
alternator wbija 50A w akumulator i jak akumulator nie mial zadnej wady produkcyjnej
to 8-10 lat potrafi wytrzymac.
-
7. Data: 2018-12-02 23:38:58
Temat: Re: Sterownik AVT3166
Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>
Zenek Kapelinder <4...@g...com> napisał(a):
> Wali mnie to kto opisuje. To ten co wymyslil uklad nie wie co za bzdury
> wypisuja? On tez niebyt madry bo po co ograniczenie pradu. W byle jakim
> samochodzie po odpaleniu alternator wbija 50A w akumulator i jak
> akumulator nie mial zadnej wady produkcyjnej to 8-10 lat potrafi
> wytrzymac.
Więc autor przesadził :) Z resztą widzę, że tekst ze sklepu jest wzięty z
oryginalnego artykułu w EdW, więc jednak ta 1/10C to też jego pomysł.
https://serwis.avt.pl/manuals/avt3166.pdf
--
Grzegorz Niemirowski
https://www.grzegorz.net/
-
8. Data: 2018-12-03 00:19:50
Temat: Re: Sterownik AVT3166
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Nie przesadzil tylko odporny na wiedze jest. Akumulator samochodowy nie potrzebuje
zadnych impulsow czy innych udziwnien. W samochodzie tego nie ma i w nim potrafi
latami dzialac. Zeby jeszcze akumulator trzy tysiace kosztowal ale kosztuje 200
zlotych. Za tyle kupilem na poczatku roku akumulator do mastera. Akumulator
potrzebuje prostownika skladajacego sie z transformatora i prostownika. Z tym ze
transformator ma dawac takie napiecie ze na podlaczonym akumulatorze napiecie nie
wzrosnie ponad 14,5V chociaz bezpieczniej bedzie 14,2V. Mozna sie oczywiscie zabawic
i isc na calosc. Tak tez zrobilem i ze starego regulatora napiecia alternatora
wymontowalem elektronike i podlaczylem w prostowniku.
-
9. Data: 2018-12-03 04:59:57
Temat: Re: Sterownik AVT3166
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:8f2f3767-7760-4c8a-b7a2-7f18156919bc@go
oglegroups.com...
>Nie przesadzil tylko odporny na wiedze jest.
>Akumulator samochodowy nie potrzebuje zadnych impulsow czy innych
>udziwnien.
Ale nie wiesz, czy nie pomaga.
Zobaczone kiedys w sieci: specjalnie dobrana czestotliwosc skutecznie
odsiarcza akumulator.
Naciaganie ? Byc moze ...
https://ieeexplore.ieee.org/document/8096328
https://batteryuniversity.com/learn/article/sulfatio
n_and_how_to_prevent_it
komentarze sa ciekawe
>W samochodzie tego nie ma i w nim potrafi latami dzialac.
>Zeby jeszcze akumulator trzy tysiace kosztowal ale kosztuje 200
>zlotych.
>Za tyle kupilem na poczatku roku akumulator do mastera.
Jakis oszukany :-)
>Akumulator potrzebuje prostownika skladajacego sie z transformatora i
>prostownika. Z tym ze transformator ma dawac takie napiecie ze na
>podlaczonym akumulatorze napiecie nie wzrosnie ponad 14,5V chociaz
>bezpieczniej bedzie 14,2V.
A tak sie nie da, bo szczytowe w sinusoidzie jest wieksze.
Ale to akurat dobrze
https://batteryuniversity.com/learn/article/water_lo
ss_acid_stratification_and_surface_charge
>Mozna sie oczywiscie zabawic i isc na calosc. Tak tez zrobilem i ze
>starego regulatora napiecia alternatora wymontowalem elektronike i
>podlaczylem w prostowniku.
P.S. cytat z linku powyzej
The majority of desulfation product merchants make the claim that
batteries become sulfated with age. There is not a single battery
manufacturer who agrees with this - saying batteries wear out due to
positive plate corrosion and shedding.
I have personally tested ways of de-corroding and de-sulfating
batteries. I found both can be made to work.
There are many hundreds of battery manufacturers around the world. If
there is one who makes batteries that last longer, curiously, no one
could care less.
That is because the overwhelming majority of people who purchase
batteries will buy only the least expensive batteries. Automobile
manufacturers are interested only in rock bottom price. Motorists are
either looking for convenience or for the best price when they need a
replacement. Batteries are a commodity. Batteries are a grudge buy.
Manufacturers have no option. Make cheap batteries or perish. That is
the battery business dynamic. The consumer, not the manufacturer,
decides how long batteries last.
I have found pulsing works, in terms of desulfation, up to a point. It
is ineffective on deeply sulfated batteries. Cadmium is slightly
better. Switching the charger on and off, plus cadmium, for three
weeks or longer seems to be the best."
Ale to nie sa jedyne zastosowania akumulatorow.
J.
-
10. Data: 2018-12-03 05:12:43
Temat: Re: Sterownik AVT3166
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:485bd113-be9f-4420-8126-42d92ad9160b@go
oglegroups.com...
>Wali mnie to kto opisuje. To ten co wymyslil uklad nie wie co za
>bzdury wypisuja?
>On tez niebyt madry bo po co ograniczenie pradu.
>W byle jakim samochodzie po odpaleniu alternator wbija 50A w
>akumulator i jak akumulator nie mial zadnej wady produkcyjnej to 8-10
>lat potrafi wytrzymac.
Ale co by nie mowic - wszedzie sie to C/10 widzi.
99% zapewne bezmyslnie powtarza stare informacje ... ale duzi
producenci tez powtarzaja ?
Ciekawe skad sie to wzielo ? 100 lat temu przebadali i im wyszlo, ze
tak najlepiej ?
W akumulatorach do ubootow ?
A moze to jakis rozsadny kompromis miedzy poczatkowym pradem a
ryzykiem przeladowania akumulatora, z czasow, gdy elektonika nie
pilnowala precyzyjnie napiecia.
Bo oczywiscie masz racje - samochod laduje duzym pradem, a akumulator
zyje i zyje.
Ale tez w samochodzie akumulator zawsze naladowany - moze przy
ladowaniu rozladowanego jest to bardziej istotne ?
J.