  • 1. Data: 2011-09-30 06:01:54
    Temat: Stereo audio kablem antenowym
    Od: ternyk <t...@g...com>

    WItam,

    Potrzebuję przesłać sygnał audio stereo kablem antenowym. Wiem, że to
    głupie ale tego zmienić nie mogę :). Domyślam się, że potrzebuję
    jakiegoś modulatora i demodulatora. Z tego co popatrzyłem to są
    podobne modulatory TV czy kamer przemysłowych, ale aż taka
    funkcjonalność nie jest mi potrzebna. Czy ktoś się spotkał z takim
    małym "audio" modulatorem?
    Osobna kwestia do czy jakość dźwięku przesyłana takim modulatorem
    (choćby tym TV) nie będzie odbiegać od standardu CD?

  • 2. Data: 2011-09-30 06:33:44
    Temat: Re: Stereo audio kablem antenowym
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>

    Dzień dobry

    Użytkownik "ternyk" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    [...]
[...]
    {...]

    Potrzebujesz kompletny tor transmisyjny fonii stereo. Po stronie
    nadawczej jest to koder stereo + modulator FM. Po stronie odbiorczej
    odpowiednio odbiornik FM + dekoder. Oczywiście, można i należy
    zastosować dowolny tuner UKF FM stereo. Jeden problem z głowy. Gorzej
    będzie z urządzeniami po stronie nadawczej. Coś mi świta, że parę lat
    temu "Elektronika Praktyczna" (a może "Elektor"?) opublikowała opis
    czegoś takiego. Mały mikronadajnik z prostym koderem. Niestety, nie
    pamiętam żadnych szczegółów.
    Poszukaj takich urządzeń w ofercie firm, oferujących kity do
    samodzielnego montażu.

    [...]
    Osobna kwestia do czy jakość dźwięku przesyłana takim modulatorem
    (choćby tym TV) nie będzie odbiegać od standardu CD?
    [...]

    Z natury rzeczy będzie odbiegać. I będzie to mieć parametry znacznie
    gorsze. Teoretycznie można spodziewać się S/N na poziomie -70 dB, w
    praktyce 40 do 50. Przesłuchy L/P teoretycznie na poziomie -40 dB. W
    praktyce to będzie -20 dB. Zniekształcenia nieliniowe rzędu 1 %. A
    teraz sam porównaj to sobie z odpowiednimi wartościami dla "jakości
    CD".

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 3. Data: 2011-09-30 06:36:56
    Od: Michał Smolnik <m...@f...pl>

    W dniu 30.09.2011 08:01, ternyk pisze:
> [...]
    > Osobna kwestia do czy jakość dźwięku przesyłana takim modulatorem
    > (choćby tym TV) nie będzie odbiegać od standardu CD?

    Chyba najłatwiej obecnie będzie przesłać to cyfrowo.

    Kabel antenowy to koncentryk, czy symetryczny?

    Można zastosować AES3id dla którego standardowym medium jest kabel 75
    ohm lub zrobić własny koder i dekoder. Jakość CD do osiągnięcia.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 4. Data: 2011-09-30 07:50:44
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    SPDIF?

  • 5. Data: 2011-09-30 08:01:47
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-09-30 08:01, ternyk pisze:
    > Potrzebuję przesłać sygnał audio stereo kablem antenowym.
    Kablem antenowym (koncentryk 75ohm) czy torem antenowym (który
    równocześnie robi za antenę dla czegośtam)?
    Jeśli tylko kablem - to potraktuj go jako dobry kabel "cyfrowy" do
    spdif, daj po obu stronach konwertery audio-spdif i będziesz miał jakość
    cyfrową.
    Coś takiego:
    http://www.tvcables.co.uk/images/items/spdif-digital
    -to-analogue-stereo-audio-converter.jpg
    (i symetryczna wersja w drugą stronę), do dostania u nas za
    kilkadziesiąt zł. Stereo to nie problem, problemy zaczynają się jak byś
    chciał 5.1 i więcej ;)

    > Osobna kwestia do czy jakość dźwięku przesyłana takim modulatorem
    > (choćby tym TV) nie będzie odbiegać od standardu CD?
    Przy modulatorze tv-fm-stereo jakość znacznie odbiegnie od CD...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2011-09-30 08:22:04
    Od: "As" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > szczegółów.
    > Poszukaj takich urządzeń w ofercie firm, oferujących kity do samodzielnego

    Jeśli przewód antenowy to koncentryk i nie za bardzo długi to w zasadzie
    można nie używać modulatora FM i odbiornika tylko przesłać sam sygnał audio
    MPX (po koderze stereo).

  • 7. Data: 2011-09-30 08:33:44
    Od: Michał Smolnik <m...@f...pl>

    W dniu 30.09.2011 09:50, wchpikus pisze:
    > SPDIF?

    SPDIF oficjalnie tylko do 10m.
    Jak wystarczy, to OK.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 8. Data: 2011-09-30 08:35:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello wchpikus,

    Friday, September 30, 2011, 9:50:44 AM, you wrote:

    > SPDIF?

    Aż mi wstyd, że pierwszy na to nie wpadłem. Nawet impedancja się
    zgadza...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2011-09-30 08:44:06
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>

    Dzień dobry

    Użytkownik "As" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli przewód antenowy to koncentryk i nie za bardzo długi to w
    > zasadzie można nie używać modulatora FM i odbiornika tylko przesłać
    > sam sygnał audio MPX (po koderze stereo).
    [...]

    Teoretycznie można. Ale może być problem ze zdobyciem samodzielnego
    dekodera MPX. Kompletny tuner UKF FM załatwia sprawę po jednej stronie
    toru. Jakoś nie wyobrażam sobie zestrojenia układu koder - dekoder w
    warunkach amatorskich. Fabrycznie zestrojony tuner może być wielce
    pomocy podczas strojenia kodera z mikronadajnikiem.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 10. Data: 2011-10-03 07:25:24
    Od: ternyk <t...@g...com>

    On Sep 30, 10:01 am, BartekK <s...@N...org> wrote:
> [...]
    > (i symetryczna wersja w drugą stronę), do dostania u nas za
    > kilkadziesiąt zł. Stereo to nie problem, problemy zaczynają się jak byś

    Dziękuję wszystkim za pomysły. SPDIF to chyba najlepsza opcja (też nie
    wpadłem na to :)), bo mam takie wyjście tylko szkoda, że ten konwerter
    (SPDIF to Analog RCA) jest dosyć drogi.

    --
    pozdrowienia,
    ternyk