  • Date: Tue, 07 Jul 2009 04:39:20 +0200
    From: Marek K <m...@W...kappa.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Statyw do fotografowania książek

    Jan Szkudliński wrote:
    > Szanowni Grupowicze,
    >
    > czy istnieje coś takiego jak statyw do umieszczenia lustrzanki dokładnie
    > nad stołem celem fotografowania położonych nań książek/dokumentów?
    > Szukałem w różnych sklepach w sieci, ale jak na razie bezowocnie. Może
    > po prostu nie wiem jak coś takiego dokładnie się nazywa, stąd nie wiem
    > co wpisywać w google...

    Stół do reprodukcji lub ramię reprodukcyjne do powiększalnika.
    W Polsce produkowane były dwa typy stołów do reprodukcji, oba oparte na
    powiększalnikach Krokus. Stół do reprodukcji to nie tylko
    podstawa powiększalnika z kolumną i zamocowanym ramieniem ale również
    zestaw 4 lub 2 (Magnifax) lamp do oświetlania.
    Na twoim miejscu poszukałbym używanego krokusa 69 (czarnego)
    i zamiast głowicy powiększalnika kombinowałbym nad przymocowaniem
    głowicy statywowej. Polecam ten typ powiększalnika ze względu
    na bardzo dobrą konstrukcję kolumny oraz możliwość usunięcia jednej
    ze sprężyn równoważących ciężar (dla aparatu wystarczy jedna, są dwie)
    oraz blokadę położenia głowicy.

    pzdr
    Marek