  • 1. Data: 2013-04-25 10:30:43
    Temat: Statystyki mandatowe po pierwszym kwartale 2013
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Wczoraj w TV mówili krótko o statystykach ITD.

    W pierwszym kwartale wystawili 88 tys mandatów. W całym roku 2012 było
    to 147 tys. Chodzi wyłącznie o "państwowe" fotoradary i pojazdy ITD.

    --
    MN

  • 2. Data: 2013-04-26 10:44:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 25 Apr 2013 10:30:43 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Wczoraj w TV mówili krótko o statystykach ITD.
    >
    > W pierwszym kwartale wystawili 88 tys mandatów. W całym roku 2012 było
    > to 147 tys. Chodzi wyłącznie o "państwowe" fotoradary i pojazdy ITD.

    Czyli zakładając że każdy z mandatów był maksymalny 500zł i każdy zostanie
    zapłacony, no to mają 44mln zł...
    Czyli jakieś 10x mniej niż było zakładane - w praktyce pewnie jest tego
    jeszcze o połowę mniej (no bo nie wszystkie mandaty są maksymalne i
    zapłącone).

    Czyli pewnie ten bałagan nawet sam na siebie nie zarabia - to teraz albo go
    zlikwidują, albo podkręcą śrubę rentowności, no albo te dane nie są
    prawdziwe...

  • 3. Data: 2013-04-26 10:58:08
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 26 kwietnia 2013 10:44:52 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    >

    > Czyli pewnie ten bałagan nawet sam na siebie nie zarabia - to teraz albo go
    >
    > zlikwidują, albo podkręcą śrubę rentowności, no albo te dane nie są

    Kluczem nie jest kasa z mandatów tylko oszczędności budżetu związane ze zmniejszeniem
    liczby wypadków. Nawet jeśli teraz nie są duże to za rok, dwa albo pięć się pojawią.
    Za pięć lat zbiorą z mandatów kilka kilkanaście procent tego co teraz i też się
    będzie opłacało.

  • 4. Data: 2013-04-26 11:27:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    t...

    > Czyli pewnie ten bałagan nawet sam na siebie nie zarabia - to teraz albo
    > go
    > zlikwidują, albo podkręcą śrubę rentowności, no albo te dane nie są
    > prawdziwe...

    Albo niektórzy w końcu zrozumieją, że nie o kasę z mandatów tu chodzi...

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2013-04-26 13:06:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 26 Apr 2013 11:27:24 +0200, Ergie napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    t...

    > Albo niektórzy w końcu zrozumieją, że nie o kasę z mandatów tu chodzi...

    Pieniądze zostały wpisane w plan budżetu.
    Jeżeli ich tam na koniec roku nie będzie w budżecie, to znaczy że ktoś się
    nie wywiązał - pytanie czy winny będzie tu Nowak który nie potrafił
    zapewnić odpowiedniej "mandatowości", czy Rostowski który uwierzył Nowakowi
    że ten obiecane miliardy zbierze.

  • 6. Data: 2013-04-26 13:41:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    .net...

> [...]
    > nie wywiązał - pytanie czy winny będzie tu Nowak który nie potrafił
    > zapewnić odpowiedniej "mandatowości", czy Rostowski który uwierzył

    A myślisz, że ktokolwiek się tych pieniędzy spodziewa?

    Wpisanie absurdalnych spodziewanych wpływów w budżecie bardzo działa na
    wyobraźnię niektórych kierowców - skoro zapisali to na pewno zechcą to
    osiągnąć więc będą się czaili za każdym krzakiem więc trzeba jeszcze
    bardziej uważać.

    Dodatkowo takie postawienie sprawy zmobilizowało dziennikarzy i plotkarzy
    dzięki czemu od kilku miesięcy "wszyscy" o tym mówią.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2013-04-26 13:48:30
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-04-26 13:06, Tomasz Pyra pisze:

    > Pieniądze zostały wpisane w plan budżetu.

    Spoko, spoko. Dzisiaj się w cudowny sposób znalazły na "matki pierwszego
    kwartału" :-)
    Jak ma być optymistyczna wiadomość to i kasa się rozmnoży ;-)

  • 8. Data: 2013-04-27 13:05:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Apr 2013 10:44:52 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> [...]
    > Czyli pewnie ten bałagan nawet sam na siebie nie zarabia - to teraz albo go
    > zlikwidują, albo podkręcą śrubę rentowności, no albo te dane nie są

    Bo na razie zarabiaja tylko przewozne FR, a stacjonarnych jest
    zarejestrowanych niewiele ?

    J.

  • 9. Data: 2013-04-27 13:09:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Apr 2013 01:58:08 -0700 (PDT), k...@g...com
> [...]
    >są duże to za rok, dwa albo pięć się pojawią. Za pięć lat zbiorą
    >z mandatów kilka kilkanaście procent tego co teraz i też się będzie opłacało.

    Jakie oszczednosci ? Po wypadku jest VAT, i czasem akcyza i mniejsze
    bezrobocie. Jak tego zabraknie i jeszcze paliwa mniej spala, to za rok
    czy dwa trzeba bedzie podatki podniesc.
    No chyba ze znow ktos nie pomysli i najpierw mandaty podniesie :-)

    J.

  • 10. Data: 2013-04-27 20:07:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Apr 2013 13:41:55 +0200, Ergie napisał(a):

    > A myślisz, że ktokolwiek się tych pieniędzy spodziewa?

    Ja tam mysle, ze skoro w wielkim trudzie uchwalili 35mld deficytu, to
    nie po to, aby potem wydawac mniej niz im przydzielono.

    Ale najwyrazniej sie myle - nie wiem jak dzialaja ministerstwa,
    ale pomimo mniejszych wplywow, udalo sie obciac wydatki, i deficyt
    wyszedl mniejszy niz planowany. I to mowie o poprzednim roku, gdzie
    zabraklo 1.5mld.

    A cyfry ciekawe - podatki mniejsze o 16 mld niz planowano, wplywy
    niepodatkowe - 10mld wieksze, a wsrod nich przeciez zabraklo tych
    mandatow. Ciekawe co to ... wyprzedaz majatku narodowego w czasach
    kryzysu ?

    http://www.finanse.mf.gov.pl/pl/web/bip/ministerstwo
    -finansow/dzialalnosc/finanse-publiczne/budzet-panst
    wa/wykonanie-budzetu-panstwa/szacunkowe-wykonanie-bu
    dzetu/-/asset_publisher/i1EC/content/szacunkowe-dane
    -o-wykonaniu-budzetu-panstwa-w-2012-r?redirect=http%
    3A%2F%2Fwww.finanse.mf.gov.pl%2Fpl%2Fweb%2Fbip%2Fmin
    isterstwo-finansow%2Fdzialalnosc%2Ffinanse-publiczne
    %2Fbudzet-panstwa%2Fwykonanie-budzetu-panstwa%2Fszac
    unkowe-wykonanie-budzetu%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_i1E
    C%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mod
    e%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-2%26p_p_col_count%3D1

    P.S. W projekcie na 2013 juz jakos nie widzialem pozycji "wplywy z
    FR". Nauczeni doswiadczeniem wcisneli gdzies glebiej ?

> [...]
    > Dodatkowo takie postawienie sprawy zmobilizowało dziennikarzy i plotkarzy
    > dzięki czemu od kilku miesięcy "wszyscy" o tym mówią.

    No i mogloby sie skonczyc jak we Francji - FR jeszcze nie ma, a ilosc
    wypadkow juz spadla. Ale raczej tak nie ma - ilosc wypadkow w 2012
    spadla, ale nieznacznie, a powolutku spada od lat.

    J.